Avto
166 ogledov

Tudi vožnja z motorjem je lahko varna

Motoristi na Vranskem
1/5
Uroš Podlogar
V Centru varne vožnje na Vranskem se je več kot 200 motoristov udeležilo izobraževalno-dobrodelnega dogodka Motoristi za motoriste, na katerem so motoristi lahko opravili tečaj prve pomoči in se udeležili delavnic varne vožnje.

Dogodek, ki ga je pripravila Zavarovalnica Triglav, je bil namenjen osvežitvi vozniškega znanja in preizkusu sposobnosti voznikov na dveh kolesih v različnih kritičnih razmerah.

Načrti se kujejo že pozimi

Vsak pravi motorist ve, da je motor veliko več kot le hobi, in za marsikoga je začetek motoristične sezone vsakoletni izziv, ki ga nestrpno pričakuje. Večina jih že pozimi načrtuje poti, se psihofizično pripravlja in neguje motocikel, spomladi pa med drugim poskrbi za menjavo pnevmatik, pogonske verige, uredi kombinezon, čelado in nestrpno pričakuje prvi sončni konec tedna. Pri vsem tem je pomembno, da motorist umiri svoja pričakovanja ter mirno in premišljeno opravi prve kilometre.

S preudarnostjo je vožnja varnejša

Vožnja z motorjem je nevarnejša kot z avtomobilom, a s previdnostjo in predvidevanjem vseh mogočih okoliščlin je lahko vožnja precej varnejša. Vsakoletna praksa in statistika še vedno kažeta, da so motoristi najranljivejša populacija v prometu in prevečkrat žrtve hudih prometnih nezgod. Vaje na poligonu lahko v veliki meri dvignejo raven vožnje. "Dogodek na Vranskem je bil namenjen motoristkam in motoristom, ki so se seznanili s pomembnimi dejavniki, s katerimi se prepleta njihova varnost, in z osnovami prve pomoči ter se udeležili brezplačnih delavnic varne vožnje. Spoznali so osnovne veščine previdne vožnje ter se poučili o zaščitni obleki, čeladi, pnevmatikah in vzdrževanju motocikla. Poleg tega so spoznali delo in vlogo policista motorista ter še posebej delo in pomen motoristov reševalcev, ki ne glede na kraj, čas, vreme in druge ovire rešujejo človeška življenja," je dejal inštruktor varne vožnje AMZS Brane Legan.

Donacija za motoriste reševalce

Motoristi reševalci s svojo hitro odzivnostjo in strokovno usposobljenostjo nesebično pomagajo, če se zgodi nesreča. Njihove odlike pridejo do izraza predvsem tam, kjer se povečuje odstotek preživetja. Thomas Germ, reševalec motorist z reševalne postaje v Mariboru: "Reševalec na motorju ima običajno pet minut prednosti pred reševalnim vozilom. To pomeni, da je na primer možnost preživetja pri srčnem zastoju večja za kar 50 odstotkov. V letu 2013 smo v Mariboru reševalci na motorjih opravili 345 intervencij, od tega smo 188-krat posredovali zaradi internističnih obolenj, zastrupitve s prepovedanimi substancami, hudih pljučnih bolezenskih stanjih, alergijskih reakcij in srčnega zastoja." Domen Vodopivec, reševalec motorist z reševalne postaje UKC Ljubljana, pa je dodal: "Motoristi reševalci delo opravljamo z veliko odgovornostjo, saj se zavedamo posledic nespametnosti na cesti. Donacij za nakup potrebne reševalne opreme smo zato še kako veseli in se zanjo Zavarovalnici Triglav iskreno zahvaljujemo."

Zavarovalnica Triglav je na dogodku predala donacijo motoristom reševalcem iz zdravstvenih domov Maribor in Koper ter postaje UKC Ljubljana. Sredstva v skupni vrednosti 6.000 evrov bodo namenjena nakupu opreme, s katero motoristi reševalci pomagajo ponesrečencu do prihoda reševalnega vozila.

Komentarjev 4
  • Pepe007 08:48 08.april 2014.

    R1789 tvoja primerjava ne pije vode.Testi se delajo na ravni progi pri nekih razumnih zmožnostih vozila in ne pri maksimalnih. Prostega pada ne preživi nobeno vozilo in se to ne testira, zato tega nima smisla testirati niti pri kolesu.<br ...prikaži več />Res pa je, da v promet sodi kolo, ko opravlja funkcijo prometa. Športno udejstvovanje v pajkicah pa ne sodi na cesto, ki je namenjeno gospodarski vožnji.

  • R1789 07:45 08.april 2014.

    Po takšni logiki lahko ukinemo tudi kolesa, pa se vsi vozimo le še z avtomobili. Saj so kolesarji tudi del prometa in vsaj po klancu navzdol je moč doseči hitrosti čez 64 km/h. Povrh vsega pa še pri njih ni ...prikaži več niti čelada obvezna.

  • Pepe007 13:27 07.april 2014.

    Kaj ti lahko odgovori? Motor je vozilo brez sistemov pasivne varnosti. Velika krivica za kitajske proizvajalce avtomobilov, ki so jih pred leti zaradi slabih rezultatov preizkusnih trkov, pregnali iz EU tržišča. Ni mi jasno, kako se lahko na EU trgu ...prikaži več proda kakršen koli motor. Pogoji bi morali biti enaki za vsa vozila v prometu s približno podobnimi zmogljivostmi. Torej, ni motorjev v prodaji, dokler ne zagotavljajo preživetja potnikov pri trku v togo oviro s 40 % prekrivanja pri 64 km na uro.