Po covidu-19, pomanjkanju polprevodnikov in radikalnemu višanju cen energije bo torej vojna med Rusijo in Ukrajino evropski avtomobilski industriji prinesla dodatne hude udarce pri dobavnih verigah in proizvodnji nekaterih ključnih komponent.
Dejstvo je, da ima veliko proizvajalcev v Rusiji in Ukrajini tudi svoje tovarne. Združenje VDA navaja, da jih imajo samo nemški avtomobilski proizvajalci skoraj petdeset. In praktično vse so ta trenutek ustavljene, kar je privedlo ne le do velikanskih izgub, ampak tudi do težav pri dobavi novih avtomobilov. Pri VDA dodajajo, da je vojna prekinila tudi dobaviteljske poti in finančne transakcije. Težava ni le v tem, da je bila proizvodnja marsikje ustavljena, ampak tudi v tem, da že proizvedene komponente in surovine ne morejo proti do njihovih kupcev, saj so pod udarom tudi ladijski, železniški in cestni transport.
Ključne komponente
Pri VDA opozarjajo, da bo zaradi vojne primanjkovalo nekaj ključnih komponent, ki so potrebne za proizvodnjo avtomobilov. Žlahtni plin neon, ki ga v Ukrajini pridobijo kar 70 odstotkov celotne svetovne proizvodnje, je denimo nujen pri izdelavi polprevodniških čipov, torej bo njegovo pomanjkanje samo še poslabšalo že tako velike težave z dobavo polprevodnikov. Paladij je med drugim ključen element v katalizatorjih izpušnih plinov. V Rusiji pridobijo skoraj 40 odstotkov svetovnih zalog. Rusija spada tudi med strateške dobavitelje niklja, ki je med drugim pomemben za proizvodnjo litij-ionskih baterij, brez katerih si danes ne moremo predstavljati proizvodnje električnih avtomobilov. V Ukrajini je tudi nekaj največjih tovarn električnih kablov.
Nemški kemični gigant BASF si je pred petimi leti sicer zagotovil dobave niklja iz Finske, vendar je težava v tem, da je posel potekal s posredništvom ruskega giganta Norilsk Nickel, torej je tudi ta surovina predmet trenutnih sankcij. BMW je denimo ustavil tudi proizvodnjo v svojih zahodnih tovarnah, razlog za to pa je ustavitev dobave bakrenih kablov iz Ukrajine. Dobava kablov je postala nočna mora tudi za druge evropske avtomobilske proizvajalce. Hude težave z njihovo dobavo ima denimo tudi Volkswagnova skupina. V Ukrajini namreč deluje njihov največji dobavitelj Leoni, v katerem je zaposlenih okoli 7.000 delavcev, težave pa imata tudi njihova druga dva dobavitelja kablov Fujikura in Nexans, ki imata tudi tovarni v Ukrajini.
Kako se bo situacija razvijala v prihodnje in kako bo z nadaljevanjem proizvodnje avtomobilov, je trenutno težko napovedati. Potem, ko so za letošnje leto optimistično napovedovali izhod iz krize z dobavami polprevodnikov in boljše leto od lanskega, se lahko zgodi, da bo leto 2022 za avtomobilske proizvajalce eno najbolj stresnih doslej.
ukrepi proti rusiji je kot metanja bumeranga,njih še oplazilo ne bo, nas bo pa zadelo
Zdaj vemo, zakaj so rusi napadli ukrajino. 150 mio jih he pa ukrajina s 40mio vse proizvede za zahodne tovarne.