Avto
18 ogledov

Uporaben strup

Ford focus ST
1/22
Saša Despot
Focus ST je vročekrvna kombilimuzina v najboljšem pomenu besede: hiter, oster v ovinkih, a hkrati tudi zelo uporaben.

Novi ST nadaljuje tam, do koder je segla prejšnja generacija. To je poganjal petvaljni Volvov motor, ki je dajal od sebe izjemen zvok in veliko navora, a je na drugi strani zahteval tudi veliko življenjske tekočine. Hkrati je njegova masa puščala sledi v ovinkih.

Novinca poganja turbinski štirivaljnik z dvema litroma prostornine. Motor je zelo odziven in zmore 184 kilovatov (250 KM). To je nekje v sredini tega, kar ponujajo konkurenčni "hot-hatchi", a dovolj, da 1,35 tone težek avto pospeši do stotice v 6,5 sekunde in se ustavi šele pri 248 kilometrih na uro. Precej boljša je v primerjavi s predhodnikom poraba, čeprav ob vsaj malo zabave na manj kot devet litrov in pol ne gre upati.

A še bolj kot sprintanje so ST pisani na kožo ovinki. Fordovci mu sicer niso privoščili elektronske blokade diferenciala, tudi rešitve revo-knuckla iz focusa RS, ki pomaga pri nadzoru volana pri naglem pospeševanju, nima. Ima pa zato sistem, ki motorni navor v ovinkih prenaša na prednje notranje kolo, hkrati je nos lažji, podvozje pa 10 milimetrov nižje od civilnega focusa in izdatno tunirano za odlično zmes dobre lege in udobnega pobiranja neravnin. Prek filigransko natančnega in variabilnega volana je ob zdrsu čez fizikalne omejitve popravljanje otročje lahko opravilo.

Pika na i so zanesljive zavore, je pa manj kot pri predhodniku prepričljiv zvok, ki prihaja iz sploščene dvojne zadnje odprtine. V notranjosti so nad armaturno ploščo tradicionalno postavljeni trije dodatni športni merilniki za temperaturo olja, pritisk v turbini in ... Odlični Recarovi sedeži pa niso omejeni le na prva potnika, temveč športni duh avtomobila prenašajo tudi na zadnjo klop.

Obstajajo razredni konkurenti, v prvi vrsti megane RS in opel astra OPC, ki so še bolj nabriti kot ST, hitrejši pri pospeševanju in se še bolje spopadajo z ovinki.

A po vsestranski uporabnosti ST le stežka pride kdo blizu. Podvozje je razmeroma udobno, avto tudi ohranja pet vrat in enako velik prtljažnik kot v civilni različici, zato je povsem družinsko uporaben. Še vedno ostaja tudi dostopen športnik. Različica ST2 je sicer osiromašena za ksenonske žaromete in zadnje Recarove sedeže, a je zato na voljo za zmernih 25 tisoč evrov. Testni ST3 je s kar nekaj dodatki ostal pri zmernih 31.290 evrih.

Podatki o vozilu: ford focus ST (ST3)

Motor: bencinski, štirivaljni, turbo
Prostornina: 1.999 cm³
Moč: 184 kW (250 KM) pri 5.500 vrtljajih
Navor: 360 Nm pri 1.750 vrtljajih 
Testna poraba: 9,8 litra/100 km (mešani cikel), izpust 169 g CO²/km
Zmogljivosti: 248 km/h, pospešek 6,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D, Š, V): 3.653, 1.823, 1.484 mm; medosna razdalja: 2.648 mm
Prtljažnik: 316 litrov
Cena: 24.990/31.290 evrov (vstopni/testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.