So ljudje, ki tipke za recirkulacijo zraka v potniški kabini nikoli ne uporabljajo, čeprav je njena uporabnost precej široka. Ne le takrat, ko zapeljete za kakšen traktor, ki za seboj vleče cisterno gnojnice, ali pa ko se peljete mimo ljubljanskega barja. Tudi v vročini, kot vlada te dni, je zaprtje dostopa zunanjemu zraku vsaj v začetnem obdobju delovanja avtomobila zelo smotrno početje.
Klimatska naprava je eden najbolj potratnih uporabnikov v modernih avtomobilih, saj za delovanje porablja več tisoč watov energije in lahko prispeva k celo do 20 odstotkov krajšemu dosegu. Zato je zelo pomembno, da kompresorju pomagamo, kolikor je to mogoče. Če se namreč usedemo v avto, ki je prej ždel na vročem soncu, lahko znotraj pričakujemo temperature krepko prek 60 ali celo 70 stopinj Celzija.
Zaprtje zunanjega zraka - precej hitrejše hlajenje
Prvi ukrep je seveda, da vsaj pol minute zračimo avtomobil z odprtimi vsemi okni. Drugi enako pomemben korak pa je vklop recirkulacije zraka, s čimer povzročimo, da kompresor klime hladi le še že pred tem hlajeni zrak iz notranjosti avtomobila in ne zunanjega vročega. Ker bo temperatura zraka, ki gre mimo izparjevalnika, nižja, bo kompresor klime za delovanje potreboval precej manj energije, pojasnjuje Michael Hoppe iz Chryslerjevega razvojnega centra v ameriškem Auburn Hills, specializiran za delovanje hladilno-grelnega sistema pri avtih.
Avtomatske znajo same, če jim dovolite
Med avtomatskimi klimatskimi napravami in ročnimi je velika razlika glede recirkulacije, saj prve praviloma ob začetnem delovanju na polno že samodejno zaprejo loputo zunanjega zraka, a le če je nastavljena na avtomatsko delovanje (AUTO). Ko je zrak primerno ohlajen ali ko se kakovost notranjega zraka poslabša prek mere, se loputa znova odpre.
V primeru ročnih klim je potrebno recirkulacijo vklapljati ali izklapljati ročno.
imam 18 let star avto z zasnovo staro skoraj 25 let pa glede hlajenja z klimo na načinu auto piha v avto točno tolk kkr je potrebno sam prilagaja smeri kam naj piha (ja res ni za obcutlive) in hitrost… ...prikaži več delovanja ventilatorja. Glede uporabe tipke za krozenje notranjega zraku je pa uporabna sam ce vozis za ksnim kamjonom al pa mimo kakšnega odlagališča, ni pa za jo vedno uporabljat, saj v vozilo ne vstopa svež zrak in vemo kaj se lahko zgodi na tak način.
Sam imam ročno, ko pa sem vozil služben avto z avtomatsko včasih (ne vem, če je danes kaj drugače, govorim 20 let nazaj verjetno) so bile avtomatske vedno katastrofa ... res je z ročno za nastavljat več dela, ampak je… ...prikaži več vsaj temperatura po želji.
Spomnim se nekaj let nazaj, ko smo se ravno tako z avtomobilom "srednjega razreda" z dvopodročno klimatsko napravo peljali sredi poletja v najhujši vročini. Klima na auto, 22°. Po dveh urah vožnje nas je v noge zeblo, zgoraj pa smo vsi švicali.