Avto
148 ogledov

V 95 odstotkih ljudje ob ponesrečencu ne počnejo nič

Dan za varen avto v Kranju Saša Despot
Očividec prometne nesreče bi moral takoj pomagati ponesrečencem. 60 odstotkov bolnikov, oziroma ponesrečencev, bi lahko preživelo, če bi se oživljanja lotili vsi. Večina tega ne počne.

Na dogodkih Dan za varen avto, ki jih organiziramo na Žurnalu, lahko prav vsak obiskovalec spozna načine in tehnike oživljanja. Zakaj je to tako pomembno?

"Naš povprečen dostopni čas na kranjskem okolišu je osem minut in pol. To pomeni, da smo v centru mesta v štirih minutah, na obrobju mesta in v okoliških naseljih pa v 10 do 15 minutah. V tem času je treba s poškodovanim, oziroma obolelim, nekaj početi. Žal se to v povprečju počne samo v petih odstotkih. V 95 odstotkih ljudje ne počnejo nič, le čakajo na naš prihod," nam je pojasnil Boštjan Trbovec, ki je povedal tudi to, da veliko ljudje ne ve, da morajo poklicati na telefonsko številko 112, ampak kričijo  "pokličite reševalce."

Bolje je pomagati, kakor ne

Reševalec navaja statistični podatek za oživljanje, da bi 60 odstotkov bolnikov, ki jih je treba oživljati, preživelo, če bi se oživljanja lotili vsi. Danes je ta odstotek šetkrat nižji.

Dan za varen avto v Kranju | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Trbovec glede na izvedene tečaje prve pomoči ocenjuje, da se je s postopkom oživljanja srečalo 30 odstotkov ljudi. "Če to počnejo pravilno, pa je vprašanje. V vsakem primeru je bolje pomagati, kakor ne," pravi reševalec, ki vse vabi na tečaje, saj tam lahko dobijo natančne napotke in navodila, oživljanje pa je enostavno in se ga da hitro naučiti.

Reševalec se tudi strinja, da bi morala biti prva pomoč obvezen del programa v osnovnih šolah, ampak šele v višjih razredih osnovne šole. Nato bi morali to slišati tudi v srednjih šolah in preden kandidat naredi vozniški izpit za avtomobil. Pa tudi v delovnih organizacijah, na tečajih prve pomoči za delovne organizacije. "S stalnim izobraževanjem bi zagotovo več ljudi pristopilo in reševalo kot zdaj," pravi Trbovec, ki pojasnjuje, zakaj je stalno izobraževanje dobro. Pozitiven primer so Skandinavske države. Tam pomaga med 40 in 45 odstokov ljudi, pri nas pet odstotkov.

Dan za varen avto

Komentarjev 13
  • jakec1575 18:35 18.oktober 2016.

    Čudi me, da tako veliko voznikov avtomobilov nima pojma o prvi pomoci. To samo kaze, kako veliko jih je dejansko plonkalo pole. In to je tudi hkrati odgovor, zakaj se ne plonka. Ucis se vedno zase, ker cisto vsako znanje ...prikaži več ti nekoc pride prav. Pri nas pa bi vsi samo skozi bliznjice. Pol pa imamo v parlamentu in tudi na odgovornih polozajih vcasih "strokovnjake", ki nimajo niti blagega obcutka o kaksni zadevi. Niso sposobni niti ocene cez prst. Za to so potrebne izkusnje in znanje. Sam bi vplejal obnovitev prve pomoci za voznike vsaj vsakih 10 let, za ohranitev vozniske.

  • jakec1575 18:31 18.oktober 2016.

    Pokazi sodbo oz link do sodbe.

  • jakec1575 18:30 18.oktober 2016.

    To bi na sodiscu zavrgli. Vsaj pri nas.