Mehaniki reli ekip veljajo za ene bolj obremenjenih, delo med reliji se pogosto zavleče pozno v noč ali celo v naslednji dan. Od njih je v veliki meri odvisen končni rezultat na reliju.
Vsak dirkalnik morajo prilagoditi željam in potrebam točno določenega dirkača. Nastavitve niso zamudno opravilo, saj za to potrebujejo le od dve do tri ure. Osnova je povsod enaka, razen posebnosti, kot so nastavitev višine sedežev, oddaljenost sedeža od pedalk ... Bistvene razlike se skrivajo v nastavitvah motorja in podvozja, ki sta odvisna od konfiguracije trase in vozne površine, oboje pa vpliva na vzdržljivost vozila.
Potrebna je natančnost in zanesljivost
Tehnični direktor podjetja M-Sport Christian Lariaux (daljši intervju z njim boste lahko na naših straneh prebrali konec tedna), pravi, da sta za mehanike podobno kot pri voznikih najpomembnejši natančnost in zanesljivost. Prav njihova ekipa se namreč lahko pohvali z izjemno zanesljivostjo vozil. Letos so imeli v vsej sezoni le eno okvaro turbine.
Vse to pa veliko stane. En nastop na reliju lahko stane tudi do 200 tisoč evrov, v ta znesek pa je vključen strošek logistike, goriva, pnevmatik, mehanikov …
Lariaux je za zurnal24.si dejal, da je letošnja sezona poseben izziv, saj dirkajo z 1,6-litrskimi bencinskimi agregati. Prav razvoj dirkalne fieste RS WRC je velik dosežek, saj jim je ob velikem zmanjšanju stroškov uspelo razviti dirkalnik, ki je po voznih lastnostih primerljiv z vozili večje delavne prostornine. Osnova je bila Fordov 1,6-litrski ecoobost motor z neposrednim vbrizgom, ki pa so ga predelali do te mere, da razvije zgolj od 10 do 15 konjskih moči manj od dvolitrskega agregata.
Naloga ekipe mehanikov med relijem in po reliju je podroben pregled motorja. Tega opravijo s pregledom olja, ki ga v laboratoriju pregledajo in testirajo. Rezultati testov so v pomoč za nadaljnje izboljšave in razvoj.
Za izdelavo novega motorja so potrebni trije do štirje tedni, en pogonski agregat pa mora vzdržati štiri relije, ne nujno zaporedne. Kot zanimivost omenimo, da je v Fordovi ekipi, ki vsega skupaj šteje okoli 120 ljudi, eden od mehanikov naš nekdaj odlični reli voznik Marko Jeram, ki ponavadi skrbi za avtomobil Kena Blocka, o katerem nam je dejal: "Je velika zvezda, a po drugi strani preprost dirkač. Na njegovih testiranjih se je zbralo toliko ljudi kot na dirki." Jeram, ki je eden redkih tujcev v ekipi, pogosto pa na dirko pripelje tudi enega od 20 moštvenih tovornjakov, pravi, da je uspeh voznika odvisen od priprave avtomobila, ključnega pomena pa je delovanje menjalnika, diferenciala in podvozja.
Po koncu relija, odvisno od uspehov, sledi zabava, nato pa delo v delavnicah in potovanje na naslednjo etapo relija za svetovno prvenstvo.