Avto
4073 ogledov

V Evropi si bo treba zapomniti nova imena avtomobilov

Šef BYD Wang Chuanfu BYD
BYD je kitajska avtomobilska znamka, ki diha za ovratnik pionirju električnih vozil Tesli. Ustanovitelj BYD in vodilni človek kitajskega proizvajalca električnih vozil je podjetnik Wang Chuanfu, ki ima za cilj biti na čelu največje avtomobilske znamke.

Wang Chuanfu ni tako znan kot šef Tesle Elon Musk, a želi biti šef BYD prav tako revolucionaren kot šef Tesle. BYD celo ogroža vodilni položaj Tesle na trgu na področju električnih avtomobilov. V četrtem četrtletju leta 2023 je BYD prvič prodal več električnih vozil kot Tesla.

Industrijski milijarder Wang  Chuanfu, rojen leta 1966, je odraščal na podeželju kot sin pridelovalcev mleka. Danes je eden izmed 25 najbogatejših Kitajcev. "Financial Times" je nekoč Chuanfuja poimenoval "nori profesor", ker je po eni strani zelo inteligenten, po drugi strani pa ima vedno presenetljive ideje. V mislih ima jasen cilj vodilnega položaja na svetovnem avtomobilskem trgu. Chuanfujevo potovanje tako še zdaleč ni končano.

BYD atto 3 | Avtor: BYD BYD

S skupno tremi milijoni prodanih avtomobilov – od tega 1,6 milijona električnih – je BYD že pred številnimi tradicionalnimi avtomobilskimi znamkami. V domovini je BYD med drugim prehitel nekdanjega vodilnega na trgu, podjetje Volkswagen.
Chuanfu je BYD ustanovil leta 1995. Začel je tudi z baterijami za mobilne telefone in MP3 predvajalnike, dokler ni leta 2003 začel s proizvodnjo avtomobilov – spet istočasno kot Tesla. BYD je najbolj znan po svoji vertikalni integraciji. Podjetje izdeluje veliko stvari kot so baterije in čipi, ki jih kupujejo drugi proizvajalci avtomobilov. Interna strategija se je obrestovala, zlasti v času pandemije in obdobjih ozkih grl pri dobavi. Danes BYD sam oskrbuje vrhunske avtomobilske proizvajalce, kot je BMW.

BYD – okrajšava za “Build your Dreams” – se je pred kratkim preselil v Evropo. Prodaja je stekla tudi v Nemčiji in sklenjena so sodelovanja s trgovci. V Evropi si bomo morali zapomniti imena novih modelov BYD kot so Atto, Han ali Dolphin. Napovedali so tudi gradnjo tovarne na Madžarskem.

BYD bo prenehal proizvajati klasične avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem – za Chuanfu je to preteklost. Letos bo BYD nadaljeval s prodajo baterijsko električnih in priključnih vozil (z motorji z notranjim zgorevanjem). BYD je pred kratkim napovedal tudi luksuzno podznamko, ki bo tekmovala z BMW, Audijem in Mercedesom.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Ender3 15:34 06.januar 2024.

    To pa postaja realnost. Svet nima orožja proti Kitajski ekonomski ekspanziji..Zlomili se bodo avtomobilski monopoli Japoncev, Nemcev, J.Korejcev, Američanov...

  • Avatar Syn
    Syn 11:17 06.januar 2024.

    Elektrika? Ne hvala, čim dalje od teh kant na elektriko.