Prihodnost je tu. McLarnovo formulo prihodnosti bi utegnile poganjale tehnologije, ki so sicer del serijskih vozil, ali pa jih bodo vanje proizvajalci avtomobilov kmalu začeli vgrajevati. V povezavi z dirkanjem in Formulo 1 so zaenkrat še nepredstavljivi.
Dirkalnik, ki spreminja obliko
MP4-X koncept dirkalnika bi lahko v prid boljše aerodinamike in lege na dirkališču spreminjal obliko, kar bi mu omogočil aktivni deli zunanjosti, ravno podvozje in zaprte pnevmatike z vgrajenimi senzorji za merjenje obrabe pnevmatik.
Voznikova kabina je v prid varnosti popolnoma zaprta, ne vetrobranu pred očmi voznika pa se s pomočjo head-up zaslona prikazujejo vsi pomembni podatki. Še več, v dirkačevo čelado bi vgradili kamero, ki bi po zgledu na osebna vozila, kjer se vozniku na ekranu prikazuje slika okolice vozila, na vizirju dirkča prikazovala slika 360-stopinj okoli dirkalnika, hkrati pa tudi vsi podatki pomembni za dirko - od tega katero mesto zasedajo konkurenčni dirkači, do obvestil o nesrečah med dirko, časi najhitrejših krogov ... Dirkalnik bi bil opremljen s številnimi senzorji, med drugim bi reševalci v primeru trka takoj vedeli, kakšno je zdravstveno stanje dirkača, trdijo strokovnjaki iz McLarna. Prvič so v dirkalnik vgradili senzorje, ki merijo električne impulze dirkačevih možganov, s čimer bi lahko "brali njegove misli.
McLaren želi, da se od njem piše
Komentator Formule 1 Niko Mihelič tovrstno tehnologijo jemlje z veliko rezervo, pa čeprav je bila Formula 1 v zadnjega pol stoletja deležna velikih sprememb: "Dirkalniki so danese sicer še vedno enosedi z ven štrlečimi kolesi, a se je tehnološko zgodil velikanski preskok naprej - od turbo motorjev, menjalnikov, do inovativnih materialov."
Mihelič dvomi, da bi lahko dirkači kako drugače kot z vihtenjem volana, na primer z gestami, upravljali z dirkalnikom. "Formulo se bo upravljalo z mehaničnim, oziroma električnim volanom. Pravila so jasna in dvomim, da bi jih spreminjali," pravi Mihelič, ki McLarnovo potezo s konceptom dirkalnika prihodnosti komentira: "McLaren, ki je prišel v naše življenje skozi Formulo 1, tako njegovo ime kot tovarna, mu letos ne gre. Honda ni zagotovila motor, ki bi bil konkurenčen, zato iščejo nekaj, o čemer se bo pisalo. To je značilno za zimska obdobja - o znamki je treba pisati, predstavljati nove ideje, predloge ... "
Elektrika nikogar ne zanima
McLaren s konceptom predvideva, da bo prihodnost dirkanja električna. Napovedujejo celo, da bi se MP4-X lahko polnil brezžično, s pomočjo magnetnega polja med tuljavo v vozilu in pod asfaltom na stezi. Električno E-formulo že imamo, a Mihelič zaenkrat v njej ne vidi potenciala, da bi postala konkurenčna "bencinski" F1.
"Težava vseh športov je, da če nisi prisoten na televiziji, v neposrednih prenosih, te ni. E-formula je želja. Z elektriko se še ne srečujemo dovolj pogosto, novinarji nimajo vprašanj, niti takšnih, koliko stane izdelava akumulatorjev, kje se bodo razgrajevali ... " zaključuje strokovnjak.