Carsharing je v zahodnem svetu že zelo razvit, ponujajo ga tako namensko ustanovljena podjetja (najbolj razširjeno ime v Evropi je Car2Go), kot uveljavljeni rent-a-car ponudniki (Hertz, Avis), v zadnjih letih svoje programe kratkega najema zagotavljajo celo posamezni proizvajalci avtov (BMW, Ford, Mercedes-Benz ...).
PREBERITE ŠE:
V primerjavi s klasičnim najemom avta je carsharing veliko bolj prilagodljiv uporabniku. Najprej je tu precej večja fleksibilnost, saj uporabnik proste kapacitete in lokacijo ter nato samo storitev najema spremlja in opravi prek mobilne aplikacije. Lokacij za možnost prevzema in vrnitve je ponavadi precej več, bolj prilagojeno je tudi obračunavanje najema, saj odvisno od ponudnika lahko plača po urni tarifi ali celo po minutah. Najemnika po pravilu vedno pričaka vozilo s polnim rezervoarjem ali baterijo, pri vrnitvi pa ponudniki podarjajo bonus minute, če ga uporabnik vrne v primerno napolnjenem stanju.
Zakaj je carsharing lahko zanimiv zlasti za večja mesta?
Analiza Economista kaže, da vsak avto iz sheme carsharinga lahko nadomesti 15 lastniških avtov, kar pomeni, da je toliko manj zasedena infrastruktura cest in parkirišč.
Druge analize še kažejo, da redni uporabniki carsharinga velikokrat odprodajo drugi ali tretji avto v gospodinjstvu, prav tako pa zaradi tega večkrat kolesarijo in uporabljajo druge oblike javnega transporta. Zakaj? Ker se jim izplača, saj je mogoče z najemom avta le takrat, ko ga potrebujejo, prihraniti po več sto evrov na mesec.
V Ljubljani le na elektriko
Carsharing torej vstopa tudi v Slovenijo, za začetek v Ljubljano. Očitno ima novost močno podporo mesta in države, saj bosta poleg prokurista podjetja Avantcar Mateja Čera, ki stoji za projektom, v družbi tudi minister za javno upravo Boris Koprivnikar in ljubljanski župan Zoran Janković.
Čer je v minulih dneh carshaing označil kot primer prehoda v delitveno ekonomijo, ko lahko posamezniki z izmenjavo neke dobrine med seboj veliko prihranijo v primerjavi s tradicionalnim lastništvom. Pri podjetju bodo ponujali izključno električne avte, Čer pa je ob tem dejal, da so za carsharing gotovo zanimivi tudi drugi slovenski kraji, ne le Ljubljana. Sami imajo sicer poslovalnice tudi v drugih delih države in tudi na Hrvaškem.
Zakaj ne bi najel klasičnega avta, saj je ponudbe veliko?
Na spletnih straneh smo zasledili oglase, ki ponujajo najem avta za ceno tudi že okoli 25 evrov na dan, seveda pa je poleg veliko manj fleksibilnosti pri času in kraju prevzema in oddaje, vedno je potrebno plačati tudi visoko kavcijo.
andrej.leban@zurnal24.si
najbols bi blo da bi se po mestu vozil z motorji k so hitrejsi in okretnejsi, zavzamejo manj prostora in porabijo manj bencina in tko tud nebi blo guzve. avto je super za daljse voznje, prevoz vec oseb, in dirke… ...prikaži več po avtocesti ponoč k je cesta prazna.
smiselno je v večjih krajih, če lahko avto pustiš, kot rent-a-car. Če najameš avto, se pelješ 1 uro v službo, ga tam pustiš cel dan, potem rabiš še eno uro, potem ni računice. Ampak kot pravim, bus in taksi sta… ...prikaži več cenejša alternativa. Prihranek uporabiš za plačilo dostave 5 žakljev cementa in še za pir ostane.
kako pa bi šel ti z električnim smartom po 5 žakljev cementa? razen, če jih prevažaš v glavi?