"Mi smo se pridružili evropski državljanski pobudi, ki že poteka in je koordinirana iz Berlina, v njej pa sodelujejo vse države članice Evropske unije," pravi Janez Bertoncelj s Slovenske kolesarske mreže.
Pobuda predvideva znižanje omejitve hitrosti v naseljih s 50 na 30 kilometrov na uro (km/h). Organizatorji morajo do 15. novembra z elektronskimi prijavami zbrati milijon podpisov, s tem pa bi bil izpolnjen pogoj, da Evropska komisija preda predlog v obravnavo Evropskemu parlamentu.
"Hipotetično, če Evropski parlament sprejme evropsko direktivo, je možno pričakovati, da bi vse države EU resnično začele razmišljati, da znižajo omejitev hitrosti v vseh naseljih z današnjih 50 na 30 km/h,“ pojasnjuje Bertoncelj in dodaja: "To ne pomeni, da hitrost na nekaterih odsekih v urbanih naseljih, kot so vpadnice, ne bi smela biti tudi višja. To bi bilo v domeni lokalnih skupnosti, mest, vasi ...“
Znižanje hitrosti v tem primeru ne bi bilo treba več posebej označevati, kot je to v primeru cone umirjenega prometa danes, ampak bi bilo samoumevno. Označili bi le tiste odseke, kjer je hitrost lahko višja, dodaja strokovni sodelavec Slovenske kolesarske mreže.
Znižanje hitrosti bi po besedah Bertonclja prineslo predvsem več varnosti na cestah. Pojasnjuje, da naj bi imel pešec ob trku z vozilom kar 80 odstotkov več možnosti, da bi nalet preživel ali se ne bi huje poškodoval.
157
ogledov
V naseljih bi hitrost omejili na 30 km/h
Evropska kolesarska federacija želi do 15. novembra zbrati milijon podpisov za znižanje hitrosti v naseljih s 50 na največ 30 kilometrov na uro. Če bodo podpise zbrali, bo predlog obravnaval Evropski parlament.
Jaz sem aktivni kolesar po 5000km na leto , vendar boste v EU zlahka našli miljon kretenov brez avtomobilov , ki vam bodo podpisali tale idiotizem. Jaz ima še boljši predlog, da avti zaradi varnosti vozijo samo 5km/h v naseljih.… ...prikaži več. Potem bodo pa šoferji zbrali podpise o omejitbi hitrosti kolesarjem na 5km/h, potem bodo pa kolesarji zbil šoferjem na 3km/h , na koncu bo pa vse stalo , država bo pa kasirala , kajti večine avtov se ne da kontrolirati z določeno hitrostjo 30km/h.Meni je hitrost 30km/h normalna na kolesu , vem da je prevelika , vendar NIKJER ne piše kakšna v naselju mora biti. Če se že kaj omejuje , je potrebno omejiti hitrost kolesarjev v mestih in ne os. avtomobilov. Če kolesar vozi z 30km/h ima stalni problem izsiljevanja drugih napram njemu in vozniki niso krivi.
Za prometno pretočnost Totalna bedarija.....pač način polnjenja državnega proračuna....če ni več denarja z gospodarstva se bo nekaj nabralo s cest....Za moje pojme nedopustno ravnanje zbirateljev podpisov.
Taka bedarija lahko pride v poštev samo v mestih ki imajo zelo dobro razvito javno infrastrukturo, točne avtobusne linije, vlake ali celo podzemno, kjer se ti ne splača avta niti imet, pri nas kjer smo tudi v Ljubljani še vedno… ...prikaži več malo večje mestece napram velemestom v EU, pa si vezan na avto, ker če se vežeš na javni prevoz (bilokater) si ko greš v službo in iz nje vsakič ob eno uro, pa nisi niti zapustil mesta, recimo živiš na enem robi Lj delaš pa na drugi strani, otroka imaš v vrtcu pa nekje v sredini tega :)