Karavani so bili vsaj zgodovinsko gledano narejeni za družinsko uporabo. Za razliko od enoprostorcev, ki jih nekateri uporabljajo kot rezervna skladišča, ali kleti, tudi karavani ponujajo velike in zelo uporabne prtljažnike, z dolgim nakladalnim dnom in številnimi gadgeti. A karavani se za razliko od enoprostorcev peljejo veliko bolj dinamično.
Kaj je torej njihova največja hiba? Glede na veliki primerjalni test, med seboj smo skupaj s še šestimi redakcijami primerjali devet karavanov C avtomobilskega razreda - peugeot 308 SW, renault megane grandtour, volkswagen golf variant, toyota auris touring sports, škoda octavia combi, seat leon ST, ford focus karavan, opel astra sports tourer in kia cee'd sportswagon - je to zgolj ena - a v primeru, da družina šteje tri otroke, je ta zelo velika. Prostornost na zadnji klopi. Nanjo prav pri nobenem predstavniku nismo mogli namestiti treh otroških sedežev. Še največ prostora med dvema otroškima sedežema zadaj je ostalo v ford focusu karavanu (30 centimetrov).
Litri niso najbolj pomembni
Zanimiva je bila razlika med prtljažnimi prostori, saj je volumen med devetimi kandidati na papirju odstopal kar za 120 litrov. Ford focus karavan tako ponuja v osnovi 490 litrski prtljažnik, škoda octavia combi in peugeot 308 SW pa 610-litrski. A papir je eno, praksa, ko pakiramo stvari za na dopust, pa drugo. Moramo poudariti, da prav noben prtljažnik ni majhen, a smo v octavio na koncu res spravili največ prtljage, zanimivo pa je, da se je focusov prtljažnik na koncu izkazal za enako uporaben kot na primer pri meganu.
A to sta bila le dva od delčkov v mozaiku praktičnosti, ki smo ju merili.
Zadnja klop
Postopek je v vsakem avtomobilu potekal identično, eden od članov ocenjevalne komisije se je najprej usedel spredaj in si nastavil ustrezen položaj za volanom, potem pa se prestavil na zadnjo klop, kjer smo dejansko merili prostor za kolena, preverili, če je pod sprednjim sedežem dovolj prostora za stopala in obenem pomerili še oddaljenost glave od stropa. Oceno smo potem dodelili, glede na rezultate. Obenem smo na zadnjo klop postavili še dva otroška stolčka in merili prostor, ki ostane med njima.
Pri nameščanju otroških sedežev smo upoštevali še enostavnost pritrjevanja, oba sedeža član komisije uporablja vsak dan, zato natančno ve, kaj je enostavno in kaj zapleteno pritrjevanje. Če sidrišč isofix ni bilo že takoj videti in jih je potrebno iskati, namestitev pa zoprna, je sledilo manj točk. Zadaj smo merili tudi odprtino, ki nastane po odpiranju vrat in sicer na dveh mestih, med karoserijo in vrati ter med stebričkoma B in C. To je oboje pomembno pri vstopanju in izstopanju. Aja, upoštevali bi tudi vzdolžni pomik klopi, pa ga noben kandidat ne ponuja.
Spredaj
Spredaj smo najprej preverili, kako uporaben je voznikov prostor in sicer z namestitvijo dveh različno velikih plastenk, denarnice, telefona, in mape A4, ki je morala v sovoznikov predal. In upoštevali, če je na hrbtni strani žepek. Potem smo preverili ergonomijo, dodelili ocene še za kakovost materialov in določili, koliko si posamezen predstavnik zasluži še pri udobju sedeža. Tam je bila pomembna dolžina sedalnega dela, nastavljivost po višini, bočni oprijem, udobje in nastavljanje ledvene opore.
Prtljažnik
Za začetek smo merili, koliko je od tal oddaljen rob prtljažnika, manj je seveda bolje. Potem smo dodatno oceno dali dvojnemu dnu (na primer octavia ga nima, tudi zato litrsko večji prtljažnik, koncernska golf in leon ga imata), še malce več, če je bilo dejansko uporabno. Točke so kandidati dobivali tudi za pritrdilne zanke, mrežice, predalčke ali pregrade. Za vsako po točko. Pred zlaganjem stvari v prtljažnik smo pogledali še, kako enostavno se zložijo sedeži, če je to mogoče narediti od zadaj, če se zložijo v eni potezi, ali je treba najprej dvigniti sedala klopi in tako naprej. Prava rezervna pnevmatika je dobila več točk kot zasilna ali prtljažnik brez nje. Pri zlaganju stvari v prtljažnik vozila, smo izbrali predmete, ki jih uporabnik vzame na dopust. Torej kovček, poganjavčka, hladilno torbo, žogo in kup ostalega. Pri vsakem kandidatu smo se maksimalno potrudili, da je šlo vanj čim več stvari, ponekod lažje, drugod pač ne.
Najbolj uporabna
Seštevek točk je dal zelo zanimive rezultate. Škoda octavia combi in volkswagen golf variant sta se po seštevku v 15 različnih kategorijah prostornosti in uporabnosti do točke natančno poravnala na vrhu razpredelnice. Po svoje to ni presenetljivo, saj sta si po zasnovi zelo podobna, vseeno pa med njima obstajajo tudi jasne nianse. Če je octavia prostornejša za potnike, je golf boljši pri izkoristku prostora zanje, če ima octavia malce večji prtljažnik, je golfov malce bolj prilagodljiv. A sta oba na vrhu pristala zaradi točk, ki smo jima ju prisodili za zasnovo in uporabnost potovalne kabine, pri ocenjevanju skupka dobrin prtljažnika - res, da sta velika - pa sta zasedla "šele“ 3. mesto (octavia) in 5. mesto (golf)
Zanimivo je, da smo največ točk, če upoštevamo zgolj velikost prtljažnika, višino nakladalnega robu in gadgete v "nahrbtniku" podelili opel astri, ki ima velik in uporabno zasnovan prtljažnik, dvojno dno, veliko pritrdilnih elementov v prtljažniku, zlaganje sedežev je med najbolj prijaznimi, ima tudi rezervno pnevmatiko (nimata je le aurus in cee'd). Na drugo mesto v kategoriji prtljažnika smo uvrstili peugeota 308 SW, renault megane je na koncu za prtljažni del zbral enako število točk kot octavia.
Če upoštevamo zgolj potovalni del, smo za golfa in octavio uvrstili leona (skupni zmagovaelc celotnega testa), astro in cee'da. Prav na začelje pa aurisa in peugeota 308 SW, ki ima najbolj neugodna sidrišča za pritrjevanje otroških sedežev med vsemi. Uporabnih in priročnih odlagalnih površin imajo vsi avtomobili veliko, zato smo tu odbili malo točk, a smo edinemu maksimalni izkupiček namenili kii cee'd, ki pa ima ob aurisu najmanj udobne sedeže spredaj.