Avto
135 ogledov

V pokoj odhaja ruska ikona

Lada riva
1/6
Wikimedia
Konec je. Po 30 letih in kar 16,3 milijona prodanih vozil je v ruskem Avtovazu s proizvodnih trakov zapeljala zadnja znanka marsikaterega slovenskega voznika, lada riva.

Ruska ikona je ostala praktično nespremenjena vse od leta 1981 in je kot taka po prodaji prehitela celo legendarnega hrošča. S socialistično kodno oznako 2105 je lada riva začela svoj pohod leta 1981, sledila je bolj luksuzna izpeljanka 2107, kravanska različica (2014) pa je prišla na trg leta 1984.

Riva je poleg ruskega trga osvajala tudi trge drugih držav socialističnega bloka, tudi kugoslovanskega, kar nekaj pa so jih izvozili tudi onkraj železne zavese, celo v Veliko Britanijo.

Njena prednost je bila robustnost, s katero je bilo ob pomoči zadnjega pogona mogoče premagati marsikateri klanec, poleg tega pa je bila tudi enostavna za uporabo, čeprav kvaliteta ni bila nikoli njena vrlina. V zadnjih letih, ko so njeno proizvodnjo umetno podaljševali, seveda zaradi neizpolnjevanja standardov ni smela več v zahodnoevropske salone, vseeno pa je beležila zelo dobro domačo prodajo, saj so jo kupci lahko domov odpeljali za vsega 3.900 evrov.

Kako je Jeremy Clarkson (Top Gear) testiral lado rivo (vir: YouTube):

Komentarjev 3
  • tslamar 09:49 29.avgust 2011.

    16.300.000 x 4,2 metra = 68.460.000 metrov = 68.460 kilometrov. Povprečna oddaljenost Lune od Zemlje je 384.403 km. Izdelati bi morali 5,165 x toliko Riv kot so jih.

  • Bizgec 08:33 07.avgust 2011.

    Karavanska, ne kravanska. Jugoslovanskega, ne kugoslovanskega (ceprav bo napacna verzija marsikomu veliko bolj vsec).