Avto
68 ogledov

V rdečo Slovenci še ne smemo zavijati

semafor, križišče DVR
Pretočnost prometa. V tujini že izkazana praksa zavijanja v desno pri rdeči luči, pri nas še v predalih.

Med prometnimi dosežki, s katerimi se je ob koncu mandata hvalila vlada Boruta Pahorja, je bila tudi zakonska podlaga za uvedbo poskusnih križišč za zavijanje desno kljub rdeči luči na semaforju.

Številna prometna križišča namreč nimajo posebnega desnega pasu, namenjenega tistim, ki se želijo priključiti desno na prednostno cesto, čeprav bi to lahko storili sorazmerno varno. Praksa zavijanja desno pri rdeči je povsem običajna na severnoameriških cestah, v Evropi pa so jo že leta 1978 uvedli v komunistični Nemški demokratični republiki; po poznejši združitvi so jo prevzeli tudi v zahodnem delu države. Nam bližnje križišče imajo denimo v italijanski Gorici.

Kljub določilom 27. člena zakona o pravilih cestnega prometa, ki dovoljuje eksperimentalne prometne ureditve, pa je zamisel pri nas za zdaj v predalih ministrstva za infrastrukturo in prostor, saj v Sloveniji po podatkih pristojnih še ni križišča, v katerem bi s čim manjšimi stroški preizkušali večjo pretočnost. "Na podlagi zaključkov (strokovnjakov z ministrstva, op. a.) bo tovrstna prometna ureditev tudi v praksi," vseeno obljubljajo na agenciji za varnost v prometu.

"Ideja, ki bi spodbudila pretočnost, se mi zdi pozitivna, bi pa morali poskrbeti, da bi bili z njo vozniki čim bolje seznanjeni," pravi Vojko Safran, inštruktor AMZS.

V poštev le pregledna

Zavijanja desno pri rdeči luči ne gre zamenjevati z dodatno zeleno osvetljeno puščico, s katero so sicer opremljena številna slovenska križišča. Voznik v Nemčiji lahko na posebej označenih križiščih, ki morajo izpolnjevati stroga merila splošne preglednosti, ob rdeči luči desno zavije le, če se prej ustavi in prepriča, da ne ovira avtomobilov, ki z leve prihajajo po prednostni cesti, pešcev ali kolesarjev.

Se imate za varčnega ali varnega voznika? Prijavite se na tekmovanje in osvojite lahko bogate nagrade!

Komentarjev 10
  • Jani Kavsek 12:06 10.april 2012.

    Dokler bodo o teh zadeva presojali taki, kot je Bojan Žlender, ki vedri že desetletja na tem področju - bo tako kot je! (Pre)pametne ideje in rešitve (pre)pametnih ljudi.Kar je v svetu že preizkušeno, preverjeno in dokazano, morajo naši ...prikaži več "strokovnjaki" preučiti... seveda zato, da kaj kapne v njihov žep! Ponavadi spremenijo na slabše.Koliko so strokovni in uspešni je pa takostranskega pomena.... samo da bo 1x penzija... Pa srečno šoferjem na cestah!

  • Srečni Felix 13:47 09.april 2012.

    Mi smo zavijanje pri rdeči že dali skozi, sedaj prakticiramo vožnjo naravnost pri rdeči in čakanje na zeleni! A ne Ljubljančani?

  • golob.bob 12:39 09.april 2012.

    bla bla bla.. trenerkarji ne rabijo ne rdecih ne zelenih ne omejitve hitrosti, ko se bo to uredilo, se lahko pogovarjamo o spremembah v cestno prometnem rezimu.