Avto
2799 ogledov

Revoz: Novo poglavje slovenske avtomobilske industrije in nove zaposlitve

predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele, matjaž han, gregor macedoni
1/27
Saša Despot
Na slavnostnem dogodku v tovarni Revoz je bil pokazan novi twingo, ki prinaša pozitivno zgodbo Novemu mestu in vsej Sloveniji. Serijska proizvodnja bo stekla na začetku prihodnjega leta, leta 2026 pa bi lahko zagnali še proizvodnjo dveh sorodnih vozil znamke Dacia in Nissan. Tovarna Revoz bo že letos zaposlila 250 novih sodelavcev. Nov projekt je vreden okoli 150 milijonov evrov, pri tem bo 28 milijonov evrov v obliki finančne podpore prispevala država.

Renault twingo prihaja v času, ki je prelomen za evropsko avtomobilsko industrijo. Električni twingo je bil skupaj s kitajskimi partnerji razvit v rekordnem času - od koncepta do serijskega izdelka sta minili manj kot dve leti. To bo postal model za razvoj naslednjih modelov skupine Renault.

predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele, matjaž han | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vse o novem twingu lahko preberete tukaj.

predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Med najbolj zaslužnimi za tako hiter razvoj vozila, ki je pomembno tudi zaradi cene pod 20 tisoč evrov, je tudi tovarna Revoz pod vodstvom predsednika uprave Jožeta Beleta. Tovarna je bila ključen člen pri hitrem razvoju vozila in je s kitajskimi partnerji ter Renaultom sodelovala od samega začetka. Tovarna je danes močno digitalizirana, podprta s številnimi podatki in umetno inteligenco. V tovarno je bilo vloženih 150 milijonov evrov (država je projekt podprla z 28 milijoni evrov), v njej pa bodo na novih proizvodnih linijah proizvajali tudi večje sklope, kot so avtosedeži, kar pred tem ni bil primer. Na ta način bodo lokalizirali proizvodnjo in ključno prispevali k zelenemu odtisu. V preteklosti so večje dele izdelovali tudi na drugih celinah.

predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele, matjaž hn, gregor macedoni | Avtor: Saša Despot Saša Despot

"Zaposleni v Revozu smo pripravljeni na zagon serijske proizvodnje twinga in odločeni, da bo twingo naša nova uspešna zgodba," je na slavnostnem dogodku povedal Bele (daljši intervju s predsednikom uprave tovarne Revoz bomo objavili v prihodnjih dneh), ki se je zahvalil tudi vladi Republike Slovenije in ministru za gospodarstvo Matjažu Hanu za izkazano podporo in prepoznavanje pomena projekta, ne samo za zaposlene v tovarni, ampak za celotno slovensko gospodarstvo.

predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, jože bele | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zavarovana prihodnost tovarne in delovnih mest

Pred dobrim letom dni je vlada v Novem mestu s skupino Renault podpisala memorandum o sodelovanju. Takrat je minister Han v tovarni Revoz poudaril, da so električni avtomobili prihodnost, zdaj pa so postali sedanjost. "To ni pomemben dogodek le za Novo mesto in Dolenjsko, ampak za celotno Slovenijo. Vesel, da je tudi v Novem mestu pozitivna zgodba v zadnjem obdobju. Danes ne predstavljamo zgolj novega avtomobila, danes predstavljamo novo poglavje slovenske avtomobilske industrije. Električni twingo, ki bo izdelan v Nove mestu, ni samo tehnološki presežek, ampak, kar je v gospodarstvu najbolj pomembno, simbol zaupanja velikega globalnega proizvajalca v slovensko znanje, predanost in kakovost na svetovni ravni. Revoz in njegovi zaposleni že več desetletij dokazujejo, da znajo proizvajati najboljše avtomobile. Država se tega zaveda in je brez pomisleka podprla razvoj i proizvodnjo električnih vozil v Novem mestu." Han dodaja, da Slovenija s tem napreduje kot proizvajalka avtomobilov in tehnološko najbolj pomembnih in naprednih vozil. In to sredi velike avtomobilske negotovosti in hudi konkurenci, ki prihaja izven Evrope. "Uspelo nam je zavarovati prihodnost tovarne, tovarne Revoz v Novem mestu. Nismo ugasnili luči, zagotovili smo, da bo tovarn ohranila obstoječa delovna mesta, še več ustvarila 250 novih delovnih mest," pravi Han, ki dodaja, da je Slovenija država v katero se splača vlagati, saj kljub političnim razprtijam ponuja konkurenčno in zanesljivo poslovno okolje.

Za potrebe proizvodnje twinga bodo v Revozu do konca letošnjega leta zaposliti dodatnih 250 ljudi, od tega 10 odstotkov ljudi z visokošolsko izobrazbo. Prednost pri zaposlitvi imajo po besedah Beleta kandidati z Zavoda RS za zaposlovanje, delavce iščejo tudi v državah nekdanje Jugoslavije. Zaposlili so tudi manjšo skupino delavcev iz Filipinov.

predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, matjaž han | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vključeni slovenski dobavitelji

Kar je pomembno, tako Han, Revoz v zgodbo vključuje slovenske dobavitelje. "To je za slovensko gospodarstvo izjemnega pomena, od velikih, majhnih, celo družinskih podjetij." Že prihodnje leto bodo v Revozu nastajali tudi twingu sorodni vozili znamke Dacia in Nissan, s čimer se tovarna v Novem mestu utrjuje kot ključna tovarna Renault za proizvodnjo električnih vozil A segmenta, ki bodo tudi po mnenju Evropske komisije ključni za dostopno zeleno mobilnost v naslednjih letih.

Še ta teden bodo prešli na izdelavo prvih avtomobilov za prodajo. Do novega leta naj bi proizvodnjo razširili na nekaj deset avtomobilov dnevno, v naslednjem letu pa do 260 avtomobilov na izmeno.

predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tehnični direktor Revoza Tomaž Blatnik je na dogodku poudaril, da se je prvič zgodilo, da bodo vozilo iz "nepopisanega lista papirja pa do proizvodnje razvili v manj kot 100 tednih. Bolj natančno, v 94 tednih. V preteklosti je ta proces trajal 150 tednov".

"To je pomenilo popolno spremembo načina razmišljanja in delovanja tovarne. Tovarna je bila s svojimi ekipami in znanjem v projekt vpeta od začetka. Naše procesne zahteve so bile osnova za novega twinga in so omogočile rekordno hiter razvoj vozila pri partnerjih. Pospešek v razvoj vozila so prinašale tudi naše hitre in včasih drzne odločitve." Blatnik dodaja, da bodo v Revozu po novem proizvajali tudi podsklope, ki so stroškovno dragi za logistiko. To so večji kosi, kot so sedeži, ki so bili v preteklosti obremenjujoči za transport. "Tovarna iz proizvodnega centra postaja tehnološko razvojni center," zaključuje Blatnik.

predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Twingo do prvih kupcev maja 2026

Petar Nevistić, generalni direktor GA Adriatic, ki je v Sloveniji odgovorna za znamko Renault, je obljubil, da bo cena twinga nižja od 20 tisoč evrov, na ceste pa uradno prihaja prihodnjega maja. Novi twingo bo na voljo za testne vožnje pri vseh prodajalcih vozil Renault v Sloveniji. Poudaril je tudi pomen tehničnega centra za popravilo baterij električnih vozil v Mirni Peči. "Krožno gospodarstvo in lokalno znanje ter edini tovrstni center v tem delu Evrope je zagotovili, da bodo imeli kupci naših električnih vozil enako ali celo boljšo uporabniško izkušnjo kot uporabniki vozil s klasičnimi motorji."

predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric, tomaž blatnik, petar nevistić, matjaž han, jože bele, gregor macedoni | Avtor: Saša Despot Saša Despot

predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev proizvodnje Renault Twingo E-Tech electric | Avtor: Saša Despot Saša Despot

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • mateja04 00:04 12.november 2025.

    Kitajci so ustavili proizvodnjo električnih avtomobilov, ker imajo polna skladišča in je trg prenasičen, pri nas je pa to dogodek leta, da bomo imeli fabriko, ki bo še prispevala k zasičenosti svetovnega trga. Res, NORO!!!

  • damjan0718 19:39 11.november 2025.

    škoda podpore za suženjstvo. Tile na sliki so sami hlapci

  • rd2dmk2 16:48 11.november 2025.

    hm, dokler daje francoz peneze in slovenci kasiramo naj bo. samo da ne bo kot tam štajerskem z magno. ampak, če pomislim tale tvingo naj bi koštal 20k. kitajc pa SUV pa 22k. kupim ga brez vsega samo z baterijo ...prikaži večo in elektroniko da imam doma hranilnik. seveda tisto nepotrebno šaro naj reno obdrži meni pa zbije ceno. za vozit itak nikol ni bil v nobeni izvedenki.