V Sloveniji se je uradno začelo sodelovanje na področju distribucije tovornjakov znamke Ford. Čeprav je bil pri nas Ford doslej znan le po avtomobilih in lahkih gospodarskih vozilih, pa je znamka že desetletja močno vpeta tudi v program težkih tovornih vozil.
Doslej je Ford Trucks nastopal predvsem v hitrorastočih državah BRIC (Brazilija, Rusija, Indija, Kitajska), v zadnjih treh letih pa je začel pravo ofenzivo širjenja po svetu - leta 2015 je bil Ford Truck prisoten v komaj 17 državah, letos konec leta pa bo že v 40, tudi v Sloveniji. Evropa je trg, ki je trenutno v ospredju njihovih interesov.
Srednjo in vzhodno Evropo pokrivajo iz svoje močne izpostave v Turčiji, kjer imajo razvojni center, tovarno in testne poligone. Tovornjake različnih tipov, od vlačilcev-traktorjev, do medmestnih, kesonarjev in "hrušk" izdelujejo v tovarni, v kateri uporabljajo svojo šasijo ali na željo strank šasijo drugih proizvajalcev. Je pa delo Fordovih inženirjev 12,7-litrski motor z razponom moči od 309 kW (420 KM) do 353 kW (480 KM), ki je eno najmočnejših orožij pri prodaji, saj obljublja zelo ugodno stroškovno shemo, tako glede porabe kot paketnega vzdrževanja skozi leta.
Drugo močno orožje, preizkušeno v praksi na slabih cestah držav v razvoju, pa je trdoživost. V tovarni uporabljajo lastne šasije ali po želji šasije drugih proizvajalcev, so pa nanjo nameščene Fordove osi. Izdelujejo tako dvoosne kot triosne in štiriosne tovornjake.
Štirje razlogi za Slovenijo
Slovenija je trenutno poleg Češke najbolj zahodna država Evrope, v kateri je s svojim distributerjem prisoten Ford Trucks. Za Slovenijo so se po lastnih navedbah odločili zaradi ugodnih gospodarskih kazalcev in stabilnega trga težkih vozil, zaradi izjemne lege Slovenije kot križišča med zahodom in vzhodom, pa tudi zaradi strateške lege pristanišča Koper.
Za začetek je njihov hrvaški distributer Kam in Bus vzpostavil prodajno-servisni center v Ljubljani, želijo pa si še enega v Mariboru.
V Sloveniji računajo predvsem na prodor v gradbenem sektorju.
dezurni@zurnal24.si