Dongfegovi modeli so sicer v Sloveniji že nekaj časa na voljo preko uvoznika Plan-net Avto, ki je doslej v ponudbi imel modele Dongfengovih podznamk Forthing in Voyah in lahka gospodarska vozila, zdaj pa so ponudbo razširili še s sedmimi modeli, štirimi baterijskimi električnimi in tremi z motorji z notranjim zgorevanjem.
Svoj nastop je Dongfeng oziroma njegov slovenski zastopnik Plan-net Avto, prejšnji teden okrepil z odprtjem novega prodajno tehničnega centra v Kamniku pod Krimom. V njem bodo poleg predstavitev, prodaje in vzdrževanja avtomobilov potekala tudi strokovna usposabljanja za prodajno-servisno mrežo, predstavitve tehničnih novosti in interaktivne delavnice za delavce in partnerje podjetja.
Energetsko samozadostna stavba
Direktor podjetja Plan-net Marko Femc je na otvoritvi prodajno tehničnega centra izpostavil, da je stavba centra 100-odstotno energetsko samozadostna, za kar so poskrbeli s 145-kilovatno sončno elektrarno in zadostnimi hranilki za presežno proizvedeno elektriko. V okviru centra so zagotovili tudi dvanajst polnilnic za električna vozila, med katerimi sta tudi dve hitri. S tem so sledili tudi filozofiji podjetja, ki je leta 2008 nastalo kot ponudnik sončnih elektrarn, leta 2015 pa je kot eno prvih podjetij slovenskemu trgu ponudilo prva električna vozila.
Podjetje Plan-net Avto je v svoji ponudbi močno povečalo število avtomobilskih modelov. Osnovno ponudbo predstavlja znamka Forthing, ki v Sloveniji ponuja predvsem športnega terenca forthing T5, ki je na voljo kot bencinski T5 EVO, hibridni T5 HEV in električni T5 EVO EV, na voljo pa je tudi bencinski enoprostorec forthing U tour. "Mainstream" modeli so na voljo v okviru znamke Dongfeng, z bencinskimi modeli huge, mage in shine, izstopa pa predvsem novinec v ponudbi, cenovno ugodni mestni električni avtomobil dongfeng box. Višji razred Dongfengove ponudbe pri nas predstavlja znamka Voyah z modeloma free in dream ter novincem voyah courage. Vrh ponudbe pa predstavlja kleni električni terenec M hero 917.
Podjetje Plan-net Auto ima sicer trenutno v Sloveniji že deset prodajno-servisnih centrov, kot je v pogovoru povedla Femc, pa ocenjujejo, da bi lahko njihovo število realno povečali na petnajst. Dongfeng je namreč precej cenovno dostopna znamka, zato morajo biti blizu njihovim kupcem.
Poleg Slovenijo je podjetje Plan-net Auto svojo prodajno mrežo razširilo še na Bosno in Hercegovino, naslednje leto pa jo bo še na Črno goro in Makedonijo. Poleg tega so zgradili tudi skladišče nadomestnih delov, proizvajalec pa jim zagotavlja tudi logistično podporo.
Zanimalo nas je, če novi prodajno tehnični servis predstavlja vzorec za razvoj podjetja v Sloveniji. Femc pravi, da so kot zastopnik kitajske avtomobilske znamke primorani odpirati svoje centre, saj so znamke, ki so jih pripeljali v Slovenijo, v začetku popolnoma neznane in si morajo pridobiti zaupanje kupcev in morebitnih partnerjev.
Dolgoročno pa bi radi sodelovali z lokalnimi prodajalci v Sloveniji in drugih državah, saj ti poznajo svoje kupce in svoje okolje. Namen lastnih centrov je torej predvsem promocija in približanje znamke kupcem, prodajo pa bi radi organizirali v sodelovanju z lokalnimi partnerji.
Fenc pravi, da bodo kupcem še naprej ponujali celotni energetski komplet, ki bo poleg električnega avtomobila obsegal tudi sončno elektrarno, električno polnilnico in ostale agregate. S tem bodo kupci po njegovem mnenju dobili najbolj optimalno rešitev.
Nastop z lokalnimi partnerji
Pri tem ji bo v pomoč tudi Dongfeng, ki ga je vodja evropske podružnice Xie Qian predstavil ne le kot avtomobilskega proizvajalca, ampak ponudnika tehnoloških rešitev za prihodnost. Podjetje, ki je nastalo že leta 1969, je doslej v 100 državah prodalo več kot 60 milijonov avtomobilov, samo leta 2023 pa 2,42 milijona. V Evropi so za zdaj številke še majhne, saj so prodali le okrog 10.000 vozil. To Xie ocenjuje kot dober začetni korak za Dongfeng v Evropi.
Xie nam je namreč v pogovoru povedal, da je njihov korak v evropskem nastopu gradnja prodajne mreže z lokalnimi partnerji, preko katerih bodo ponujali svoje avtomobile in storitve. Pri Dongfengu namreč menijo, da bodo v Evropi lahko uspešni le, če bodo sodelovali z evropskimi partnerji.
Med novimi modeli se nam je kot majhen cenovno dostopen avtomobil najbolj zanimiv zdel dongfeng box. Femc pravi, da je box "vroča žemljica" za slovenskega kupca, saj gre za majhen mestni avtomobil z optimalno baterijo s kapaciteto 42 kilovatnih ur in privlačno ceno. Brez popustov namreč stane malo več kot 24.000 evrov, kar pomeni, da ga lahko fizični kupec s subvencijo kupi že za dobrih 17.000 evrov. Pravne kupce pa stane celo okoli 13.000 evrov. Če kupec poleg tega dobi ugoden kredit, pa ga lahko dobi skoraj zastonj, pravi Femc, saj obroke kredita odlpačuje s prihranjemi denarjem od goriva, ki ga ni treba kupiti.
Svoj nastop sicer prilagajajo posameznim trgom, zato so v skandinavske države vstopili s ponudbo električnih avtomobilov, v vzhodni Evropi pa za zdaj bolj ponujajo bencinske avtomobile cenovno dostopne znamke Forthing. Glede na to, da izdelujejo avtomobile z različnimi pogonskimi sklopi, lahko svojim partnerjem zagotovijo različne izdelke.
Druga faza nastopa jebo povečanje prodaje, tretja pa gradnja ugleda s prestižnimi avtomobili, kakršen je denimo električni terenec mhero. Na dolgi rok pa verjamejo v elektriko, dodaja Xie. V tem pogledu sprejemajo tudi evropski načrt za ničelne emisije do leta 2035.
Glede na zadnja dogajanja v zvezi z dodatnimi dajatvami na električna vozila iz Kitajske nas je zanimalo, če Dongfeng razmišlja tudi o gradnji tovarne v Evropski uniji. Xie pravi, da o tovarni za zdaj še ne razmišljajo. So pa v Evropi na Nizozemskem že zgradili enega od štirih raziskovalno razvojnih središč.
Čeprav se vidijo kot tehnološko podjetje, v Evropi še ne razmišljajo o širitvi ponudbe na druga področja. Vendar pa je Xie ob tem dodal, da lahko na primeru podjetja Plan-net Avto vidimo, kako izbirajo svoje partnerje. Ker bi radi dosegli promet z ničelnimi emisijami, avtomobilski pridružujejo tudi energetsko ponudbo. Xie meni, da jim lahko takšni partnerji pomagajo, da postanejo močnejši in v harmoniji s svojimi strankami.
drek od avta
jajca od kitajca...
ŽE PO SLIKI SODEČ JE VIDET DA JE NAREJENO NA 25 NOČEM NITI ZASTONJ RAJE PREPLAČAM GOLFA 2 KRAT VEČ SAJ VEM KAJ JE KVALITETA...........DRUGAČ KITAJCI SAMO KOPIRAJO KONCEPT TESLE TO JE TO PA ŠE TO JIM NE RATA!