Avto
255 ogledov

V šolskih kombijih tudi dva otroka na enem sedežu

Prevoz otrok v šolskih kombijih Zavarovalnica Triglav
„Kako je mogoče, da otroci od prvega do tretjega razreda v osnovni šoli že leta poslušajo učitelje, policiste, predstavnike agencije za varnost v prometu, kako je treba biti v vozilu pripet, ko se vsedejo v šolski kombi, pa se vozijo narobe pripeti, odpeti, včasih jih sedi tudi več na enem sedežu?“ se sprašuje Andrej Brglez, direktor Inštituta za civilizacijo in kulturo, ki je pobudnik akcije projekta Osnovna šola varne vožnje.

Andrej Brglez je že lani v okviru Slovenskega avto kluba in TV oddaje Avtomobilnost odprl vprašanje, kako je mogoče, da se otroci v šolskih kombijih vozijo nepripeti, tisti nižji od 150 centimetrov višine pa ne sedijo v otroških sedežih ali na jahačih. In to kljub temu, da že od leta 1998 velja zakon, da morajo otroci v avtomobilih sedeti v ustreznih sedežih.

"Zakaj v šoli tega ne dobijo? Kako je mogoče, da otroci prvega drugega in tretjega razreda v šoli želeta poslušajo, učitelje, policiste,  predstavnike agencije za varnost v prometu, kako je treba biti v vozilu pripet, ko se usedejo v šolski kombi pa se vozijo narobe pripeti, odpeti, ali pa jih sedi več na enem sedežu? Kako je lahko v učilnici ena plus ena dve, v kombiju pa ena plus ena nič?“ pravi Brglez, ki je za zurnal24.si dodal, da se odgovor nahaja in konča pri vozniku: "Formalna krivda je pri vozniku, odgovornost vseh ostalih, od občine, učiteljev, ravnateljev, širše javnosti, pa, da reagira. Vsi smo moralno odgovorni, da tako stvar ne prezremo. Do zdaj so se pojavljali zgolj zlomi, na srečo tragične nesreče ni bilo.“

Pripenjanje naj bo obvezno tudi na krajših vožnjah

Leto dni kasneje bo Brglez z Inštitutom za civilizacijo in kulturo v okviru projekta Osnovna šola varne vožnje več kot 30 osnovnim šolam po Sloveniji predal 200 otroških avtosedežev jahačev, katerih nakup je omogočila Zavarovalnica Triglav. Sedeže bodo uporabljali šolski prevozniki, ki otroke iz oddaljenih lokacij vsakodnevno vozijo v šole. Hkrati bodo učence prve triade po šolah na inovativen in otrokom privlačen način tudi osveščal o pravilnem pripenjanju v vozilih in pomenu uporabe avtosedežev.

Varnostni pas | Avtor: Shutterstock Shutterstock


Mednarodne raziskave in študije kažejo, da bi lahko z dosledno uporabo varnostnih pasov in otroških varnostnih sedežev število smrtnih žrtev ter hudo poškodovanih med vozniki in potniki zmanjšali za kar 40 do 50 odstotkov, navaja Javna agencija RS za varnost cestnega prometa. To pomeni, da bi lahko na evropskih cestah preživelo do 7.000 oseb, če bi bila uporaba varnostnih pasov v vseh državah na najvišji ravni. Na agenciji zato opozarjajo, naj bodo vozniki in potniki pripeti na vseh vožnjah, tudi najkrajših, na vseh sedežih ter v vseh vozilih.

Lahko se zadušijo z varnostnim pasom

"Avtomobilski sedež lahko pri mlajših otrocih, nižjih od 150 centimetrov, v primeru močnega zaviranja ali trka prepreči tudi zadušitev z varnostnim pasom. Jahači, ki jih bomo predali osnovnim šolam, bodo prav gotovo dvignili raven varnosti otrok v šolskih kombijih, a to je le prvi pozitivni učinek akcije. Drugi je, upamo, da bodo od zdaj naprej vozniki kombijev vestno skrbeli za to, da bodo otroci deležni doslednega upoštevanja predpisanih varnostnih pravil. Ker gre za prevoz v času šole, je to najmanj, kar pričakujemo. Učenje o prometni varnosti naj se ne konča v učilnici, nadaljevati se mora tudi v šolskem kombiju. Z osveščanjem želimo otrokom, staršem, učiteljem in prevoznikom dati brezhiben zgled o vedenju v prometu in dvigniti zanimanje za kakovost prevozov otrok," pojasnjuje Brglez.

Otrok v avtu | Avtor: Profimedias Profimedias

Pravila pri prevozu otrok

- Otroke, manjše od 150 centimetrov, je treba prevažati v ustreznih otroških sedežih. Vrsto avtosedeža prilagajamo glede na otrokovo višino in maso.

- Varnostni pas mora biti zapet tako, da otroku poteka prek sredine ramena (kar brez jahača ni mogoče, dokler otrok ne doseže višine 150 centimetrov). Biti mora tudi dovolj zategnjen, da se tesno prilagaja otrokovem telesu. To pomeni tudi, da naj otroci pozimi v vozilu ne bodo oblečeni v bunde in plašče, saj to ne omogoča optimalnega stika varnostnega pasu s telesom. Pravilno pripenjanje omogoča večjo varnost pri trku in tudi pri močnem zaviranju.

- Otrok naj po tem, ko se pripne, poravna varnosti pas in zgornji poševni del nekoliko zategne (enako se priporoča tudi odraslim, saj je pozitiven učinek enak). Tako bo v primeru trka ali močnega zaviranja pot telesa naprej in nazaj občutno krajša, s tem pa se bodo precej ublažile bolečine, ki lahko nastanejo ob povratnem udarcu telesa ob sedež.

- Če se otrok vozi v jahaču, ki je nameščen na sprednji (sovoznikov) sedež, zračne blazine ne izklapljajte kot na primer pri lupinici. Sovoznikov sedež zamaknite za približno 15 centimetrov nazaj, da povečate razdaljo otroka do zračne blazine.

Komentarjev 3
  • nergač 12:34 01.april 2016.

    Javna agencija RS za varnost cestnega prometa. je predvsem pripročno odlagališče kadrov, ki niso za kaj pametnega početi v življenju, zraven pa pomeni udobno službico, kjer se lahko razni gospodje izživljajo v svojih prometnih in statističnih pogruntavščinah.....nekaj najbolj bedastega in ...prikaži večn prozornega je uzakonjen dodatni pogoj za veljavno vozniško za nove voznike, da morajo po štirih mesecih, ko so napravili izpit, odnesti še 125 evrov na Vransko, da jih tam taki prometni "strokovnjaki" še malo dodatno tresejo in jim polivajo cesto....Kar lepo ste si zakoličili svoje vrtičke gospodje in narod gleda ta teater varnosti in ko sliši čudežno besedo "vaši otroci" hitro odprejo denarnice, da se tile nebodigatrebaniči dobro redijo še naprej...

  • dragec 11:31 01.april 2016.

    obvezno oglobiti voznike