S svojo drugačnostjo bo stregel po kupcih prav tako povsem svežemu audiju A3 in mercedes-benzu A, dobro leto staremu BMW 1 ali lexusu CT200h.
Že zunanji videz petvratnika daje vedeti, da gre za v potankosti premišljen avtomobil, z nizko postavo in prefinjenimi detajli, kot so "vsi v enem" prednji žarometi ali kljukasta bočna linija ter dvotonsko obarvana zadnja vrata, s katerimi avto išče stik z bogato zgodovino švedske znamke. Zaščitni znak vsakega volva zadnjih generacij so tudi "hokejska" zadnja svetila, ki v temi za avtomobilom puščajo markantno sled, medtem ko se podnevi v vzvratnem ogledalu drugih voznikov najprej zarišeta vodoravana LED-trakova pod motorno masko.
Udoben in kakovosten
Notranjost testnika je z opremo momentum nudila veliko osnovnega udobja, kar pet različnih paketov dodatne opreme pa jo je dvignilo na vrhunsko raven. Napredni zvočni sistem, velik zaslon infotainmenta, zagon brez ključa, popolno usnje, celovita varnostna oprema s sistemi za nadzor mrtvih kotov, nenamernim prehajanjem prometnih pasov, radarskim tempomatom, city safety sistem druge generacije za opozarjanje in samodejno zaviranje, ki zdaj deluje kar do 50 km/h ...
O kakovosti materialov in izdelave ni najmanjšega dvoma, zaščitna lebdeča sredinska konzola se še enkrat izkaže z videzom, a zaradi manjših mer kot v večjih volvih s še bolj nagnetenimi stikali. Predvsem za lahkotnejše upravljenje navigacije bodo morali Švedi počasi uporabiti kakšen trik nemških konkurentov.
Vse je digitalno
Zelo všečna je Volvova novost popolnoma digitaliziranega voznikovovega prikazovalnika, ki po grafiki posameznih "merilnikov" v mnogočem spominja na model 480 iz 80. let. Podatki se odvisno od nastavitev motorja prikazujejo v treh kombinacijah v tistem trenutku najbolj relavantnih podatkov - eko, elegance in sport. Tako je največji merilnik analognega videza lahko namenjen prikazovanju hitrosti ali vrtljajev, ob strani pa se glede na želje izmenjujejo merilniki temperature tekočin, varčnosti, moči, ki je na razpolago ... Le dostop do teh izbirnih programov in nasploh do splošnega menija je prek leve obvolanske ročice nekoliko okoren.
Spredaj je hvalevredna zračnost potniškega prostora, kar ni ravno prvina tovrstnih vozil, medtem ko je bolj za razred običajna prostornost za zadaj sedeče, kjer hitro zmanjka prostora predvsem za visoke glave. Odlagališča so pičlo odmerjena, sicer z dvojnim dnom opremljeni prtljažnik pa je z osnovnimi 335 litri le osnovno uporaben. Med detajli gre omeniti osvetljeno ročko masleno gladkega in natančnega menjalnika ter vzvratno ogledalo brez okvirja, ki pa zaradi tega ni samozatemnitveno.
Odličen motor
V različici T4 brni 1,6-litrski bencinar z več kot konkretnimi 132 kilovati (180 KM). Z 240 Nm navora (za kratek čas "overboosta" povečan na 270 Nm) deluje uglajeno, je pa ob pritisku na plin do konca presneto hiter in tudi s primerno zvočno kuliso.
Cena švedske kombilimuzine se prične malenkost pod 23 tisoč evri, bogata serijska oprema momentum in T4-motor pa startata pri 30.079 evrih. Veliko dodatkov je ceno testnika dvignilo na že kar pregrešnih 40.332 evrov. A če smo realni in pogledamo h konkurenci, niso takšne cene med premium kompakti nič posebnega.
Podatki o vozilu (volvo V40 T4 momentum)
Motor: štirivaljni, bencinski
Prostornina: 1.596 cm
Skupna moč: 132 kW (180 KM)
Navor: 240 (270 overboost) Nm
Poraba na testu: 8,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 129 g CO2/km
Zmogljivosti: 225 km/h, 7,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.369 x 1.783 x 1.420, medosna razdalja: 2.647
Prtljažnik (v litrih): 335
Cena (v evrih): 30.079 (osnovni)/40.332 (testni)
Ne morete tega avta primerjati z Mercedes A. Sodi vsaj v kategorijo Mercedesa B ali višje tudi po ceni, po kvaliteti, izgledu in varnosti pa 2 razreda višje.