Pred časom smo na redakcijo dobili povabilo, da se udeležimo prav posebnega potepa po Sloveniji. S posebnimi avtomobili. Pogosto jih označujemo za kultne, saj tudi so, čeprav so se v zadnjem desetletju močno spremenili, še bolj pa se bodo. Omenjamo znamko vozil Mini.
A da bi bolje razumeli bistvo Minija, moramo daleč nazaj v zgodovino, v avgust leta 1959. Letos Mini praznuje že 60-obletnico! Angleži so tedaj vozili precej dolgočasne avtomobile, ki so bili v prvi vrsti ekonomični. To ni bilo pogodu Leonardu Lordu, predsedniku BMC, ki je leta 1957 zaukazal,''da je treba izdelati pravi mali avto in te preklete mehurčkaste (op. a. VW hrošče) avte spraviti s ceste'' Bil je konkreten, avto mora v dolžino merit 3,05 metra in biti širok in visok 1,25 metra. Kmalu je nastal prav tak avto. Bil je Mini, kar je simboliziralo zunanje gabarite, pa čeprav je bil glede na svojo velikost prostoren, še bolj pomembno pa je, da je bil šarmanten, razposajen, topel, pobalinski, športen, duhovit … nenadomestljiv. Imel je vse, kar ustvari legendo. Tudi čustva.
Mini hkrati simbolizira svobodo in dirkaški duh. Občutek med vožnjo pogosto primerjamo s tistim v gokart vozilih. Še danes je igriv avtomobil, pa čeprav v resnici ni več mini, saj je z zunanjimi gabariti presegel mejo štirih metrov, na priljubljenosti pa je začela pridobivati različica countryman, ki je že velik SUV.
To je bilo dobro videti tudi na Mini potepu, ki smo se ga v organizaciji pooblaščenega prodajalca vozil Mini Avto Aktiva udeležili tudi mi. Ob zvestih lastnikih vozil seveda. Predvsem pa je zanimivo, da je tudi pri nas veliko mladih voznikov in predvsem voznic, ki si lastijo minija, vsi ostali pa so »mladi po srcu.«
Imeti doma Minija, pomeni biti včlanjen v Mini kult. To ni samo prevozno sredstvo za prevoz od točke A do točke B, pač pa avto za uživanje ob koncih tedna. Odkrivanje novih cest in skritih kotičkov. Iz Ljubljane smo se odpravili v Prekmurje, na Otok ljubezni. Bili smo pisana druščina, novinarji, vplivneži, lastniki minijev, ki so pravi entuziasti, saj jih združuje veselje do znamke Mini in vožnje … V koloni se je nabralo kar 30 vozil znamke Mini, od kabrioletov, do clubmanov, cooperjev, športnega JCW, countrymanov …
Minija je leta 1995 britanska avtomobilska revija Autocar razglasila za najvplivnejši avto stoletja, v svetovni spletni anketi (Global Automotive Elections Foundation, 1999) pa so ga ljubitelji uvrstili na drugo mesto, takoj za fordom T. Njegovi očarljivosti so podlegli John Lennon, George Harrison, Steve McQueen, Peter Sellers, Marianne Faithfull, "igral" je v številnih filmih, z njim pa se je prevažal tudi nepozabni Mr. Bean.
»Mini je od žene,« mi je povedal eden od udeležencev dogodka, »vendar pa mi ga dovoli voziti,« mi je povedal eden od udeležencev dogodka z vozilom mini cooper, ki pravi, da je Mini nekaj povsem drugega, kot je bil navajen, preden sta se z ženo odločila za nakup tega kultnega modela, predvsem zaradi znamenitega gokart užitka v vožnji in oblikovne drugačnosti.
V Sloveniji je pred leti sicer obstajal klub ljubiteljev vozil znamke Mini, ki pa je zamrl, zato skušajo zdaj lastnike združiti pri uvozniku vozil za znamko Mini in tudi prodajalci.
Uroš Dolenc, direktor BMW i in MINI v BMW Group Slovenija, pravi, da želijo s takimi dogodki lastnikom vozil Mini ustvariti posebno izkušnjo. Mini ni le avto, je veliko več. Je življenjski stil, sopotnik in družinski član. Seni Čatič (Marketing&CRM Manager v Avto Aktiv Intermercatus d.o.o) dodaja, da si prizadevajo z vozil splesti pristne vezi in odnose ter tudi skozi dogodke in druženja ustvariti pravo družino Mini navdušencev. "Odnos s strankami je poseben, saj stranke z veseljem delijo z nami svoje trenutke, dogodivščine s svojimi vozili." Vse fotografije s tovrstnih doživetij razstavijo v svojih prodajnih salonih, ki so tudi na pogled zelo drugačnih od vseh ostalih, oblikovani in opremljenim kot domače dnevne sobe.
Kdo je tipični kupec vozila Mini? So to precej drugačni kupci kot pri BMW ali pa tudi znamki električnih vozil BMW i? Dolenc pravi: "Tipičnega kupca vozil Mini najlažje opišemo, da je netipičen. To so strastni ljudje, zavzeti, angažirani, energični, navdušujoči, ustvarjalni. Na vseh mogočih področjih. Kar jih druži, je strast do tega, kar počnejo. So individualisti, navadno izstopajo, saj so izjemni, posebni. Znajo ceniti kakovost, ekskluzivnost, pomembna jim je avtentičnost in znajo uživati. In seveda, uživajo v rahlo pobalinskem načinu vožnje, torej, v tako značilnem gokart občutku."
Na slovenskem trgu od nekdaj prevladuje najbolj tipičen predstavnik družine Mini, to je trivratni Mini. Se pa kaže trend porasta prodaje SUV vozil.
Čatič dodaja, da nekaterim vozilo znamke Mini predstavlja vikend moško igračko, ki jim dovoljuje, da spustijo otroka v sebi na plan. Drugim omogoča ekspresijo njihove osebnosti, je podaljšek njihove kreativnosti. Spet tretjim je sopotnik. "Spomnim se, na primer, mlade voznice trivratnega British Racing Green, ki ga je klicala Spike, po francoskem buldogu, ki je nastopil v Mini oglasih".
Dolenc pravi, da želijo z dogodki, kakor je bila panoramska vožnja do Prekmurja, kjer smo spoznavali tudi slovensko tradicijo, kulinariko in običaje, doseči, da se lastniki vozil med seboj spoznajo, povežejo in predvsem sproščeno družijo, zabavajo ter odkrivanje nove zanimive dele Slovenije. "Želimo si, da je biti lastnik te kultne znamke prav posebno doživetje". Pri prodajalcu pravijo, da so lastniki najboljši ambasadorji njihovih vozil. In prav zanimivo je bilo spremljati ljudi ob cesti, ko so v koloni opazili 30 minijev vseh možnih barv.
Pri prodajalcu vozil Mini opažajo, da nekatere stranke odraščajo skupaj s svojimi miniji. Tako, kot se jim življenjski stil spremeni in, na primer, poveča družina ter tako tudi potreba po bolj prostornem vozilu, zamenjajo trivratni model za prostornejšega countrymana. Seveda pa to ni pravilo.
A časi se spreminjajo. Ne le, da so vozila znamke Mini konkretno zrasla, poleti na slovenke ceste zapelje mini countryman priključni hibrid z izboljšano baterijo in daljšim dosegom ter popolnoma električni mini Cooper SE z začetkom proizvodnje novembra letos. Mi ga bomo v živo spoznali že kmalu in o tem tudi poročali.