Avto
138 ogledov

Vnetljiv plin v klimah zanetil spor

Klimatska naprava Žurnal24 main
Za imenom R-1234yf se skriva proizvod kemijskih gigantov Duponta in Honeywella, hladilni plin s pomočjo katerega klimatske naprave hladijo vozila. Daimler bi ga zaradi vnetljivosti rad izločil iz svojih modelov.

R-1234yf  zamenjuje R-134a, ki je bil pred dvema desetletjema predstavljen kot univerzalni plin za uporabo v avtomobilskih klimatskih sistemih.

Evropska komisija je že pred leti po direktivi, ki so jo priznale vse članice Evropske Unije, odločila, da prepove tudi uporabo sedanjega plina R-134a v klimatskih napravah vozil, ki tehtajo do 3,5 tone. Evropski izdelovalci motornih vozil so morali do 1. januarja leta 2011 opremiti vse nove modele motornih vozil s hladilnim plinom, katerega GWP je manjši od 150, a jim dovolijo, da lahko v svojih prej homologiranih vozilih stari plin R-134a uporabljajo vse do 1. januarja leta 2017. Po tem datumu mora vsako novo vozilo opremljeno s klimatsko napravo vsebovati hladilni plin R-1234yf.

Manj škodljiv že, a ne ob nesreči

Novi plin je enako učinkovit kot tisti, ki ga zamenjuje, a zato kar 99,7-odstotno manj škodljiv z vplivi na okolje. Pri Daimlerju pa trdijo, da je v določenih situacijah zelo nevaren, zato nameravajo na podlagi rezultatov svojih testov sredstvo črtati iz svojih modelov.

Nemci so v eksperimentu z razredom B simulirali čelni trk, hladilni plin, ki se je razlil po motorju, pa se je spontano vnel. Honeywell in Dupont, ki so za razvoj omenjenega plina porabili na milijone evrov, trdita, da je vse varno, in da so leta preizkušali najrazličnejše nevarnosti, ki bi jih lahko povzročil plin. V svoji obrazložitvi prav tako obtožujejo Daimler, da bi zaradi nižje cene raje uporabljal R-134a.

V lobiranju proti kemikaliji so se Daimlerju pridružili tudi Volkswagen in dve neodvisni agenciji iz Avstrije in Nemčije. Tudi drugi avtomobilski proizvajalci z omenjenim plinom opravljajo neodvisna testiranja, tako Toyota, kot tudi Evropska Unija, pa sta potrdili, da s plinom R-1234yf ni nič spornega.

Po zapisih Bloomberga se namerava EE še naprej držati načrtovanega zakona, da morajo vsi proizvajalci do začetka leta 2017 v svojih vozilih ponuditi R-1234yf, a za sedaj niso določili kakšna bo kazen, če se proizvajalci tega ne bodo držali.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.