Vstop na področje souporabe avtomobilov z lastno platformo je ta teden oznanil tudi največji evropski proizvajalec Volkswagen. S tem se bo pridružil nemškima tekmecema BMW in Daimler, ki prav zdaj združujeta svoji platformi Drive Now in Car 2 Go. Volkswagen naj bi prek svojega sistema uporabnikom ponujal le električna vozila.
Prodor v evropske države in svet
"Prepričani smo, da je na trgu souporabe avtomobilov še potencial," je po poročanju tujih tiskovnih agencij povedal član Volkswagnove uprave Jürgen Stackmann. V Nemčiji naj bi sistem po večjih urbanih središčih začel delovati prihodnje leto, najprej v Hannovru in Hamburgu, v 2020 pa naj bi ga razširili na večja mesta drugod po Evropi, Aziji in tudi Severni Ameriki. Prihodnje leto naj bi sicer Volkswagen začel tudi s serijsko izdelavo električnega avtomobila z daljšim dosegom.
Za souporabo bodo na voljo avtomobili znamke Volkswagen, posebnost platforme, ki so jo poimenovali WE, pa je, da bodo na voljo le električni avtomobili, s čimer bo šlo za rešitev s polja trajnostne mobilnosti. Pri tem v velikanu iz Wolfsburga načrtujejo, da bodo poleg osebnih vozil uporabnikom ponudili tudi druge oblike električnih prevoznih sredstev. "Tako bomo na inteligenten način okoljsko in prometno razbremenili mesta," je povedal Stackmann.
Francozi prevzemajo Pariz
Volkswagen, ki še vedno močno občutni negativne posledica afere zaradi goljufanja na testih izpuhov dizelskih motorjev, tako nekoliko pozno na velika vrata vstopa na področje souporabe avtomobilov. Do zdaj je v okviru svojih prizadevanj za prevzem vodilne vloge na področju rešitev za mobilnost podpiral ali sodeloval z več platformami po svetu, pred leti pa je v sodelovanju s ponudnikom Quicar poskusil tudi z uvedbo sistema večjih razsežnosti, a se nato v 2016 iz posla umaknil.
Preostala dva nemška avtomobilska velikana, BMW in Daimler, že imata svoji platformi. BMW je tako prav letos od podjetja za izposojo avtomobilov Sixt v celoti prevzel platformo Drive Now, že dlje časa pa je znana tudi Daimlerjeva platforma Car 2 Go. Prav zdaj je sicer v teku združevanje obeh, saj sta podjetji ocenili, da bosta s skupnimi močmi dosegli več.
Volkswagnova poteza pa ni bila edina ta teden. Francoska Renault in Peugeot sta tako vsak posebej napovedala vzpostavitev platforme souporabe avtomobilov na širšem območju Pariza. Mestni svetniki v francoski prestolnici so namreč nedavno zaradi kopičenja izgub ustavili izvajanje sistema souporabe električnih avtomobilov Autolib.