Avto
14285 ogledov

Volkswagnov oblikovalec: "Nikoli ne bomo ponovili te napake"

VW ID.2 Volkswagen
Volkswagen se kesa in priznava zablodo glede pretirane digitalizacije. V svoje avtomobile vrača fizične gumbe za najbolj pogosto uporabljene funkcije.

Vsi prihodnji modeli znamke Volkswagen bodo imeli fizične gumbe in vzvode za upravljanje z nekaterimi najbolj pogosto uporabljenimi funkcijami, je v pogovoru za Autocar povedal vodja oblikovanja Andreas Mindt. 

"Od modela ID.2 naprej bomo imeli pod sredinskim zaslonom fizične gumbe za pet najbolj pogostih funkcij glasnost, gretje za obe polovici avta, moč ventilatorja in varnostne utripalke," je povedal in obljubil: "Odslej jih bo imel vsak avto, ki ga bomo izdeleli. Smo razumeli."

"Nikoli, ampak res nikoli ne bomo ponovili te napake. Na volanskem obroču bodo imeli fizične gumbe. Nobenega ugibanja več. Dobili smo odzive od voznikov, ljudje to želijo. Konec koncev gre za avto, ne pa telefon," je Mindt odkritosrčno spregovoril o napačni odločitvi glede sporne Volkswagnove prakse v zadnjih letih.

Volkswagen Tiguan | Avtor: Saša Despot Volkswagen Tiguan Saša Despot

Kaj vse moti voznike

Še posebej od modela golf VIII dalje so namreč prešli na armaturno ploščo, ki je izgubila skoraj vse fizične gumbe.

Pod zaslonom so vgradili nenatančen drsnik za nadzor glasnosti. Ventilacijo in vse povezano z njo morajo vozniki med vožnjo iskati med meniji na zaslonu.

Volan s haptičnimi tipkami se je izkazal za nočno moro, saj so tipke preobčutljive na nenamerne dotike in neodzivne na željene dotike. 

VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot

Mindt je povedal še, da nova (stara) politika še ne pomeni sprememb glede samih zaslonov. Ti bodo ostali in ne bodo nič manjši. "Še vedno bo veliko funkcij dostopnih le prek prek uporabniškega vmesnika in zaslona. Vendar bo pet poglavitnih stvari odslej vedno na voljo na prvi fizični ravni. To je najbolj pomembno."

Povratek Volkswagna k fizičnim tipkam sicer ni povsem brez ozadja. K temu bo odslej vse proizvajalce avtomobilov spodbujala tudi organizacija Euro NCAP, ki bo z zaostritvijo pravil za dosego petih zvezdic za varnost zahtevala prav to - poenostavljene fizične kontrole za nekatere najbolj pogosto uporabljene funkcije. 

Škoda Kodiaq | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Zanimivo so pri sorodni koncernski znamki Škoda vseskozi zagovarjali prisotnost fizičnih gumbov tudi pri novejših modelih. Pri najnovejšem superbu in kodiaqu (zgoraj) uporabljajo svež koncept okroglih gumbov z možnostjo prednastavitev želenih funkcij. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 13
  • Smalli 00:07 20.marec 2025.

    ))))) Ali želite najti žensko za eno noč? Dobrodošli v -- Sexy24.mom

  • atamama 16:40 19.marec 2025.

    Saj ne kritiziram ampak odkar imam passata mlajšega od 2 let sem se naučil marsikaj. Prvo, terminologija redni servisni termin. Drugo, Windows-i so stabilni proti programirani elektroniki. Pa od zadaj naprej. Se peljem po lepem Posavju proti Dolenjski. Lej hudiča, ...prikaži več avto pocuka, na ekranu se pojavi errorxxxx in po minuti spet vse normalno. Kaj narediti drugega kot direktno na servis. Povem, pokažem, papirji v redu, odgovor, naročili vas bomo na servis v rednem terminu, ker avto sedaj dela, hahaha

  • Kmodri_ 16:37 19.marec 2025.

    Avto z gumbi je....zakon! Vse ostalo prav kliče po nesreče...