Volvo je razkril model XC40, svoj povsem novi mali križanec. Z njim prvič doslej napada v prodajno izredno zanimivem delu trga, kjer sta bila doslej v ospredju BMW X1 ali audi Q3.
Premiera v Milanu je bila sicer nekoliko okrnjena, saj smo lahko podobo novinca videli že na fotografijah, ki jih je madžarsko predstavništvo pomotoma objavilo na spletu prejšnji teden.
Ni presenečenje, da je XC40 zelo podoben večjima znamkinima suvoma, XC60 in XC90, pa čeprav je postavljen na drugačno platformo CMA, rezervirano za vse prihodnje male švede. "Thorova" svetila, maska, velika kolesa, značilne zadnje luči ...
Skupaj ga je v dolžino 4,43 metra, serijska ima 18-palčna platišča.
Notranjost deluje enako znano, le manj prostora so imeli oblikovalci, da so našli mesto za 12,3-palčni zaslon pred voznikom in devetpalčno "tablico" na sredinskem delu armaturne plošče.
Poudarek je na kakovostnih materialih in obdelavi, pravijo Švedi. Avto ni pozabil na praktičnost, saj so rezervirali prostor za drobnarije celo pod sedeži, telefon pa ima mesto v posebnem prostorčku, kjer se lahko tudi brezžično polni. V avtu je odstranljivi koš za smeti. Prtljažnika je 460 litrov.
Pri napredni asistenci želi biti XC40 prvak med sebi enakimi. Imel bo Pro Pilota, kar je drugo ime za kopico pomagal za polsamodejno vožnjo, pa 360-stopinjske kamere, razna opozorila na nevarnosti, tudi v križiščih ...
Motorjev bo pet, a vsi ne bodo na voljo takoj. T3 115 kW/156 KM, T4 (140 kW/190 KM), T5¸(182 kW/247 KM), D3 (110 kW/150 KM) in D4 (140 kW/190 KM). Za začetek bosta na voljo le različici T5 AWD in D4 AWD.
Kasneje bodo dodali še nove pogone, vključno s priključnim hibridom in celo povsem električnim pogonom. Vstopne motorne različice bodo na voljo s prednjim pogonom.
XC40 bodo izdelovali v belgijskem Ghentu, prvi kupci, ki ga že lahko naročijo, bodo do ključa prišli na začetku prihodnjega leta. Volvo XC40 naj bi v prihodnje postal eden izmed prodajnih stebrov švedske znamke.
dezurni@zurnal24.si