Kot so te dni sporočili pri Volvu, se njihov projekt izmenjave informacij o razmerah na cesti med vozili nadaljuje z nezmanjšano hitrostjo, saj so nedavno število vključenih avtomobilov v projekt s 50 povišali kar na številko 1.000. Hkrati so v sodelovanju s tamkajšnjimi oblastmi tudi opremili odseke cest na Švedskem in Norveškem, na katerih testirajo izmenjavo informacij.
"Več informacij, ko imate o razmerah na cesti, manj presenečenj vas čaka. In ko vozite, je presenečenje tista stvar, ki se jo želite na vsak način izogniti," pravi vodja projekta Erik Israelsson z oddelka za inteligenti transport pri švedskem proizvajalcu.
Kot pojasnjuje Israelsson, trenutno v njihovem projektu že delujeta dve opozorili in sicer za spolzko cesto in v primeru vozila s prižganimi štirimi smerniki. Če senzorji avtomobila zaznajo nevarnost poledice na nekem odseku, se opozorilo prenese na ostala s primerno tehnologijo za komuniciranje opremljena vozila v radiju, avtomobili pa nato prek armaturne plošče opozorijo voznike. Hkrati pa so o nevarnem odseku obveščene tudi vzdrževalne službe, da se lahko nemudoma lotijo posipanja tega odseka.
Vedeli boste zanj, še preden ga opazite
Druga tehnologija pa drugim sporoča, če ima avto prižgane vse štiri smerokaze in stoji na oziroma ob cesti. Okoliški vozniki so tako opozorjeni na stoječi avtomobil v težavah, še preden se pripeljejo do njega.
"To je šele začetek, imamo pa s tema dvema tehnologijama izvrstno platformo za nadaljne varnostne tehnologije," napoveduje Israelsson. Švedi imajo v predalih še veliko idej o medsebojnem obveščanju prek oblaka. Prav tako nameravajo v kratkem razširiti testno področje na dve večji mesti - domači Gothenburg in norveško prestolnico Oslo.