Avto
50382 ogledov

Vozi avto za 70.000 evrov, sredi zime pa ima nameščene letne gume

Žurnal24
Na nas se je obrnil bralec, ki trdi, da je v Ljubljani na eni od električnih polnilnic v centru Ljubljane ob decembrskem snegu opazil dva avtomobila, vredna nekaj desettisoč evrov, ki pa sta bila obuta v letne gume. Čemu?

Bralec ob sprehodu po ljubljanskih ulicah ni mogel verjeti svojim očem, ko je pred seboj na eni od mestnih polnilnic opazil dve električni vozili, ki si jih "navadni smrtnik" težko privošči, obe pa sta ob decembrskem snegu bili obuti v letne gume. "Šlo je za modela tesla Y in aiways U5," nam je pojasnil bralec, ki je dejal, da je dvakrat začudeno pogledal, ko je videl, da tako dragi vozili (tesla Y stane okoli 70.000 evrov, aiways U5 pa okoli 45.000 evrov) nista obuti v zimske gume. "Če imaš denar za takšno vozilo, imaš denar tudi za zimske gume," se je čudil bralec, ko je na pločniku brodil po snegu. 

A vendarle, razlog za to, da vozili nista bili obuti v zimske gume, najverjetneje ne tiči v tem, da lastnika ne bi imela denarja za zimske gume. Razlog bi seveda lahko bil ta, da je poraba energije pri zimskih gumah bistveno večja kot pri letnih, treba se je seveda zavedati, da so električna vozila tudi precej težja od običajnih, ob dejstvu, da je pozimi že tako ali tako zmanjšan domet električnih vozil, pa ta faktor tegne igrati pomembno vlogo. "Večja obraba zimskih pnevmatik in večji kotalni upor ter s tem poraba energije za vožnjo so že dolgo jasne in večkrat dokumentirane slabosti zimskih pnevmatik pred letnimi – te veljajo tako za električne avtomobile kot za avte s klasičnimi pogoni. Za primer lahko navedem razlike v kotalnem uporu oziroma porabi goriva med letnimi in zimskimi pnevmatikami enakih dimenzij (na istem avtu), ki jo merimo na AMZS testih pnevmatik. Za letno pnevmatiko dimenzije 215/60 R 16 smo izmerili referenčno porabo goriva 5,1 l/100 km, za zimsko pnevmatiko iste dimenzije pa 6,9 l/100 km (preračunano iz elektronskih podatkov krmilne enote pri hitrosti 100 km/h na razdalji 2 km). Razlika je torej očitna," nam je pojasnil odgovorni urednik AMZS revije Blaž Poženel.

A navkljub želji po večjem dosegu bi se lastniki električnih avtomobilov morali zavedati, da mora biti v prometu na prvem mestu varnost. "Strah pred večjo porabo in s tem manjšim dosegom z enim polnjenjem akumulatorskih sklopov zaradi bolj "požrešnih" zimskih pnevmatik seveda ne sme biti izgovor, da imamo tudi pozimi na kolesih letne pnevmatike," sicer opozarja Poženel. Opozorimo sicer, da so na avtomobilih v Sloveniji od 15. novembra do 15. marca zakonsko dovoljene tudi letne pnevmatike, če seveda v prljažniku prevažamo tudi verige ustreznih dimenzij. Je pa seveda že vrsto let dokazano, da je obnašanje letnih pnevmatik v zimskih razmerah bistveno slabše od zimskih. 

"Električni avtomobili pozimi porabijo več energije za vožnjo, zaradi kemijskih sprememb v akumulatorskem sklopu imajo manjši doseg, manjši doseg imajo tudi zaradi zimskih pnevmatik na kolesih. A to je realnost električne mobilnosti in s tem se moramo sprijazniti. Skratka, pri varnosti ne smemo delati razlik in si ne smemo dajati odpustkov zaradi "zelenega" pogona," je zaključil Poženel. 

*Fotografija je simbolična

Komentarjev 65
  • Idioti 16:16 30.december 2022.

    A to da ima v garaži še kaj na 4x pogon mu pa ni padlo na pamet ! Jaz nisem imel gor zimskih gum že 10 ali 11 let . Tudi verig nimam v prtljažniku ! Kdor zna zna , ...prikaži več , če pa vse staviš na zimsko gumo , pa nisi kaj prida šofer !

  • Boschtjan Zupanchich 20:12 26.december 2022.

    Ni edini, ... nek moj prijatelj vozi Mercedesa za 40 + Ke in isto z letnimi gumami, pa tudi jaz sem od leta 2002 - 2004 vozil močan športen avto pozimi z letnimi gumami, ... sem pač malo Bolj , ...prikaži več ... no, precej bolj pazil, .... :-)

  • Pišmevuh 14:50 26.december 2022.

    Pa premog se je podražil, ki napaja te zelene avtomobile. Skrb za okolje je vrhunska, če en pezde v Sloveniji zasluži 300 mio. ,na emisijskih bonih. Še dobro, da imamo Američane, da se še dosti tega naučimo.