Avto
14408 ogledov

Država je rekla, da noče nič, sedaj bi pobrala še 18 milijonov

Mitsubishi outlander PHEV, hibridni pogon, hibrid MatijaJanežič
Uvozniki avtov so si edini: državni predlog novega zakona o davku na motorna vozila znižanja izpustov ne postavlja na prvo mesto.

Finančno ministrstvo je pred dnevi objavilo predlog novega zakona o davku na motorna vozila (DMV), s katerim naj bi bistveno poenostavili njegovo obračunavanje. Ena ključnih novosti predloga zakona je, da bi se DMV po novem obračunaval ne več po vrednosti avta, temveč predvsem po okoljskem odtisu. 

Pri vozilih na bencinski, dizelski ali hibridni pogon bi bil DMV vsota dajatve glede na okoljski standard, vrsto goriva, izpuste CO2 in moč motorja. Pri slednjih dveh kategorijah je vlada pripravila ustrezni lestvici.

Bistveno bolj obdavčeni kot doslej pa bi bili tudi vsi baterijski (električni) avti. Ker ti med vožnjo nimajo emisij, bi se DMV obračunaval glede na moč motorja, pri tem pa bi se najvišji razred začel že pri 100 kilovatih. 

Država obljubila, da ne bo služila, predlog kaže nasprotno

Za mnenje o davku smo vprašali vse največje uvoznike v državi. Odgovorili so nam pri Porsche Slovenija (Volkswagen, Škoda, Audi, Seat), Renaultu Slovenija (Renault, Dacia) in pri Toyoti Slovenija (Toyota, Lexus). 

Pri vseh treh velikih uvoznikih se strinjajo, da novi zakon pri posameznih rešitvah pomeni pozitiven premik naprej v razmišljanju, a da je vsaj po ekološki plati predlagano besedilo daleč od tistega, kar bi moralo biti. 

"Z dražjimi novimi množičnimi vozili s sodobnimi motorji se bo vozni park v Sloveniji še naprej staral, še več bo uvoza rabljenih vozil in na cestah bo še več okolju manj primernih vozil."

Anže Sernel, Renault Slovenija

Slavko Ažman iz Porsche Slovenija, ki je tudi član delovne skupine za zakon pri sekciji za motorna vozila Gospodarske zbornice Slovenije, opozarja na zavezo ministrstva, ki je obljubljalo prihodkovno nevtralen zakon, torej da bi po uveljavitvi država ohranila enake dohodke kot doslej.

Namesto tega pa je ministrstvo v spremnem besedilu zakona predvidelo za 15 milijonov dodatno pobranega davka, k čemur je treba dodati še obračunane tri milijone evrov DDV, ugotavlja Ažman. Glavno breme novega DMV bodo namreč nosili najbolje prodajani avti.

"Na žalost ugotavljamo, da bodo po tem predlogu zmagovalci sprememb lastniki luksuznih vozil, poraženci pa kupci najbolj prodajanih, množičnih vozil nižjega razreda in pa kupci električnih vozil," pa k temu dodaja Anže Sernel, direktor prodaje za znamki Renault in Dacia. "Kar se tiče naše prodaje se davek po tem predlogu povečuje skoraj povsod, največ pa na cenovno najbolj občutljivih avtomobilih, kot je clio, in pa na tistih, ki imajo najnižje izpuste CO2 - clio in ZOE." Po njihovih internih izračunih bi se najbolj prodajana različica clia po sedanjem predlogu sprememb podražila za okoli 100 evrov, najbolj prodajana različica  capturja pa za okoli 50 evrov. Dražji bi bil tudi električni model zoe. 

"Višja vozila danes modnih segmentov »križancev« in »suvov« so na splošno potratnejša in bolj obremenjujoča za okolje, zato bodo bolj obdavčena."

Toyota Adria

Dilema: dizli morda čistejši od bencinarjev, a dodatno udarjeni

Direktor prodaje pri Renaultu  Sernel izpostavlja stališče ministrstva, ki je brez kakšnih podkrepljenih utemljitev in brez ozira na zadnji razvoj tehnologije v zakon zapisalo, da so dizelski motorji okoljsko veliko bolj sporni kot bencinski. "Najsodobnejše dizelske motorje neupravičeno pogosto omenjajo kot neprimerne, čemu pa ni tako, saj ustrezajo vsem najzahtevnejšim novim okoljskim standardom. Še več, dizelski motorji imajo zaradi svojih lastnosti nižje izpuste CO2 kot bencinski na isti razdalji."

Dacia Logan MCV | Avtor: Anže Petkovšek Dacia Logan MCV Stepway Anže Petkovšek

Sernelu se zdi takšen pristop v nasprotju s politiko zmanjševanja CO2, ki ji je zavezana država, zato upa, da bodo v nadaljevanju pogovorov uspeli zbližati stališča s finančnim ministrstvom. "Pri množičnih vozilih pričakujemo davčno nevtralen davek, ki teh vozil ne bo podražil. Ta vozila namreč ne predstavljajo luksuza, ampak pri realnosti slovenskega javnega prometa nujno potrebno rešitev mobilnosti za večino prebivalcev. Z dražjimi novimi množičnimi vozili s sodobnimi motorji se bo vozni park v Sloveniji še naprej staral, še več bo uvoza rabljenih vozil, in na cestah bo še več okolju manj primernih vozil. Pri ekološko najbolj sprejemljivih vozilih, kot so hibridi in električna vozila, pa bi morala država skušati najti dodatne olajšave, ne pa podražitev, saj je razkorak med cilji emisij v prometu in realnostjo vedno večji."

"Prav je, da država pomaga uveljavljanju BEV, vendar pri pozitivni diskriminaciji ni dobro pretiravati."

Toyota Adria

Pri Toyoti Adriji menijo, gre pri zakonu za premik v pravi smeri, "vendar bi morali upoštevati izključno okoljske kriterije ne glede na tehnologijo pogona." To po njihovem pomeni, da bi morali biti pogoji v zakonu za vse enaki in brez umetne diskriminacije, je pa ob tem nujno, da se med kriterji za obdavčitev upošteva tudi vpliv na okolje in zdravje ljudi. 

"Načeloma bodo 'zmagovalci' čista vozila, ki manj obremenjujejo okolje. To je premik v pravi smeri in dobra novica za naše hibride," pravijo pri Toyotinem predstavništvu, kjer so se sicer že pred časom skorajda odrekli dizlom, a po drugi strani s previdnostjo jemljejo "ekološkost" baterijskih vozil (BEV). "Prav je, da država pomaga uveljavljanju BEV, vendar pri pozitivni diskriminaciji ni dobro pretiravati, saj prehiter razmah števila BEV zagotovo ne bi bil dober za nikogar. Za marsikaterega uporabnika je danes optimalna rešitev priključni hibrid, ki je že danes v podrejenem položaju glede na BEV," opozarjajo.

Kako si uradniki to predstavljajo? Dve toni naj poganja motor za mlinček?

Ažman iz Porsche Slovenija opozarja še na eno dejstvo iz predloga za električna vozila. Ker so zaradi velike mase baterije to bistveno težja vozila od klasičnih, za premikanje potrebujejo več moči. Zato se bo ogromno baterijskih vozil glede na trenutni predlog lestvice zelo hitro znašlo v najdražjem razredu obdavčitve električnih avtov nad 100 kW, v katerem je vsak naslednji kilovat nad spodnjo mejo še dodatno penaliziran.

Električni avto polnilnica polnilni kabel | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Po drugi strani bo s takšno lestvico Slovenija ena redkih držav, ki bo tako visoko obdavčila električna vozila, medtem ko marsikje po Evropi zaradi spodbujanja prodaje veljajo nizke ali celo ničelne obdavčitve.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 19
  • itconsua 08:43 01.februar 2020.

    www.Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

  • tiaclaman 05:43 01.februar 2020.

    www.Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

  • starlami 02:43 01.februar 2020.

    www.Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks