Avto
24 ogledov

Vrnitev legende po 20 letih

Mazda 787B Le Mans
1/21
Žurnal24 main
Letos mineva 20 let od Mazdine zmage na najbolj zahtevni 24-urni vztrajnostni dirki v Le Mansu. Zmagovalni dirkalnik 787B se po dveh desetletjih vrača na dirko, ki se bo začela 11. junija ob 15.00.

Leta 1991 je Mazda postala prva in ostaja edina japonska avtomobilska znamka, ki je zmagala na tej dirki. Ob tem pomembnem jubileju bo na povabilo organizatorja prireditve, Avtomobilskega kluba de L'Ouest (ACO), Mazda 11. junija 2011 pred pričetkom 24-urne dirke v Le Mansu na progi Circuit de la Sarthe prikazala svoj zmagoviti dirkalnik 787B.

Pričetek letošnje že 79. vztrajnostne dirke v Le Mansu bo v soboto, 11. junija 2011, ob 15:00 uri in zaključkom ob istem času prihodnjega dne. Mazda načrtuje, da bo zmagovalni dirkalnik 787B prikazala pred začetkom dirke, ob 12:30 uri, z vožnjo po pisti Circuit de la Sarthe. Poleg tega bo Mazdin dirkalnik 787B dan pred dirko udeležen tudi na paradi dirkačev v mestnem jedru Le Mansa. Mazdin dirkalnik 787B z rotacijskim motorjem je prvi in edini japonski avtomobil, ki je zmagal na 24-urni dirki v Le Mansu. Dirkalnik je razvila Mazda v sodelovanju organizacijo Mazdaspeed, ki skrbi za Mazdin dirkalni program. Mazda 787B spada v skupino dirkalnikov C in ga poganja štiriploščni rotacijski motor, ki razvije največ 700 konjskih moči.

Mazda se je z dirkalnikom leta 1991 udeležila 24-urne dirke v Le Mansu in zmagala v skupni razvrstitvi. S tem je po 17 letih naporov uresničila svoje dolgoletne sanje po zmagi na tej prestižni dirki. Zmaga ni bila le Mazdina zasluga, temveč je izvirala tud iz trdega dela organizacije Mazdaspeed, dirkačev, dobaviteljev in številnih drugih sodelujočih. Nepričakovana zmaga rotacijskega motorja je bila popolno presenečenje in tudi povod za spremembo dirkaškega pravilnika, ki je kasneje praktično onemogočal uporabo rotacijskih motorjev na dirkah v Le Mansu.

Mazdin predsednik in glavni izvršni direktor Takahaši Jamanouči je dejal, da Mazda temelji na želji po nenehnem sprejemanju novih izzivov. "Ta duh Mazdine ekipe po vsem svetu navdihuje pri doseganju postavljenih ciljev. Pred natanko 50 leti, leta 1961, je Mazda najavila proizvodnjo rotacijskega motorja. Pot od začetkov do zmage leta 1991 v Le Mansu in naprej do razvoja nove tehnologije SKYACTIV     temelji prav na našem duhu sprejemanja izzivov. Leto 2011 bo pri Mazdi spet prelomno. S predstavitvijo naslednje generacije Mazdinih avtomobilov v drugi polovici letošnjega leta se za Mazdo začenja novo obdobje SKYACTIV," dodaja Jamanouči.

Od leta 1991 je bil zmagovalni dirkalnik 787B večinoma na ogled v Mazdinem muzeju v Hirošimi na Japonskem. Za demonstracijsko vožnjo 11. junija letos v Le Mansu je Mazda vozilo prvikrat po dirki leta 1991 skrbno obnovila. Dela na Mazdi 787B so opravili Mazdini sodelavci, ki so sodelovali tudi pri prvotnem projektu izziva v Le Mansu, vključno z Mazdinim inženirskim  podjetjem Mazda E & T. Prenovljeni dirkalnik 787B je preizkusil najboljši Mazdin preizkusni voznik. Zmogljivosti dirkalnika so na Mazdinem testnem dirkališču na zahodu Japonske potrdili nekdanji Mazdini vozniki Jošimi Katajama, Takaši Jorino in Jodžiro Terada.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.