Opisali smo že nekaj konkretnih primerov, kako koristen je pri reševanju po prometni nesreči nedavno uvedeni sistem eKlic samodejnega javljanja, ki najbližjemu centru za obveščanje (številka 112) samodejno javi podatek o nesreči in natančno lokacijo avtomobila.
Slovenija je pri uvajanju eKlica prva država v EU (in s tem na svetu), ki ga je uvedla v stalno delovanje, tudi v fazi priprav glede standardizacije vse potrebne infrastrukture znotraj projekta Hero je imela eno najvidnejših vlog. Vendar se razvoj eKlica še zdaleč ni ustavil, partnerji iz vrst tehnoloških podjetij in državnih inštitucij namreč že snujejo sistem druge generacije, ki bo še veliko bolj v pomoč tako potnikom v stistki kot reševalcem.
Zakaj bo šlo? Boštjan Tavčar, vodja Centra za obveščanje pri Upravi za zaščito in reševanje je za žurnal24.si pojasnil, da bo zaradi razvoja mobilne tehnologije in prenosa podatkov eKlic naslednje generacije šel v smer še bogatejših informacij, ki bodo omogočale učinkovitejše reševanje.
Ko ga bodo pričeli vgrajevati v tovornjake, še posebej tiste za prevoz nevarnih snovi, bo eKlic tako sporočal tudi podatke o tovoru, tako da se bodo reševalne službe vnaprej pripravile na posredovanje in dodatne nujne ukrepe.
Še zanimivejša pa je ideja, da bo eKlic združen s kamero v avtomobilu, ki bo ves čas snemala promet. Če se bo zgodila nesreča, bo eKlic prek omrežja poslal videoposnetek zadnje minute dogajanja, tako da bo operater že na daljavo ocenil, kako huda nesreča se je zgodila. Princip črne skrinjice bo seveda moral spoštovati stroge protokole glede varstva osebnih podatkov, zatrjuje Tavčar, prav varovanje zasebnosti je osnovna prioriteta že v času razvoja takšnega sistema. Vidi pa dodatne možnosti, da bi ob privoljenju uporabnika takšni posnetki lahko služili tudi pri razčlenjevanju vzrokov nesreče v sodnih postopkih ali v zameno za denimo boljše ugodnosti pri sklepanju zavarovalnih pogodb.
Modul za naknadno vgradnjo - slovenska podjetja, kje ste?
Zelo zanimiv aspekt pri zdajšnjem eKlicu je njegova naknadna vgradnja, kar bi moralo biti s stališča prometne čimbolj promovirano oziroma spodbujano, meni Tavčar. Avtomobili bodo namreč morali imeti sistem obvezno vgrajen šele od leta 2018, ker pa se povprečna doba avtomobilov danes vrti že okoli desetih let, bi bila leta 2028 torej po principu tovarniške vgradnje na cestah šele polovica avtov z vgrajenim eKlicem.
Center za obveščanje je zato že dal pobudo na obrtno in gospodarsko zbornico ter na AMZS po skupnem sestanku, na katerem bi domača podjetja spodbudili k izdelavi modulov za naknadno vgradnjo. Takšen po videzu in uporabi enostaven modul je denimo pred kratkim kot prvi na svetu predstavil Bosch. Do predlaganega sestanka v Sloveniji še ni prišlo.
PREBERITE ŠE:
-
Avto pri razdrtem reševalce poklical dve minuti prej kot priče
-
Ko pomoč potrebuje Romun, si pomagajo tudi z Google Translate
andrej.leban@zurnal24.si
Fašistična kontrola.Istočasno pa ne priznavajo slike iz moje kamere vgrajene v avto,kar je dokaz da hočejo samo služiti na naš račun.Naj vsi pocrkajo!
Ja pa kaj še. Še navaden Eklic bom izklopil, kaj šele tole. Naj mi dovolijo, da imam v avtu kamero, in da potem policaji ta posnetek uporabijo pri razlagi nesreče. Da bi pa kar pošiljali posnetke, pa ne hvala. Tukaj… ...prikaži več se ne gre za nič drugega, kot pa to, da bodo lahko kaznovali čisto vsakega povzročitelja nesreče. Ne pa tako, kot sedaj, ko se lahko pri manjših nesrečah voznika sama dogovorita. Zakaj je Slovenija pri teh butastih stvareh vedno prva, pri vsem bolj koristnim pa vedno zadnja.