Včeraj objavljeno poročilo o nadzoru nad premoženjskim stanjem predsednikov parlamentarnih strank je obremenilo najmočnejša strankarska politika v državi, hkrati pa tudi funkcionarja Janeza Janšo in Zorana Jankovića.
Če pri poročilu ostanemo na štirih kolesih, so zanimive ugotovitve komisije glede volva XC70, terenske različice največjega švedskega karavana, ki ga je Janša gotovo kupil z mislijo o lažjem dostopu do svojih parcel v Trenti.
V letu in pol ob 2/3 vrednosti?
Pri nakupu je po mnenju komisije kar precej spornega. Najprej je tudi več kot leto in pol prepozna z zakonom določena prijava komisji. Ko ga je Janša vendarle prijavil, pa je za avtomobil, ki ga je kupil po izklicni ceni 46.000 evrov, ocenil na vsega 14.500 evrov. Torej je avtomobil po premierjevem prepričanju vmes izgubil kar dve tretjini vrednosti.
Preberite še:
- Janša danes za biti ali ne biti
- Janković: Kako naj dokažem, da imam prav?
- Janša: "Sodba je padla, ne da bi se lahko branil"
- Jankovićev bankomat je kar njegov sin
- Analitik: Tej vladi so šteti dnevi
Komisija je nadalje ugotovila, da je Janša 15. 3. 2007 del kupnine v višini 17.500 evrov plačal s svojega tekočega računa, medtem ko je preostalo kupnino plačal še isti mesec neposredno na blagajni podjetja, in to v treh obrokih.
Janša je komisiji sprva zatrjeval, da je celoten znesek kupnine plačal prek tekočega računa, šele ko ga je komisija soočila z ugotovljenimi in preverjenimi dejstvi, je omenil možnost, da si je del denarja izposodil. Kasneje je pisno pojasnjeval, da je omenjene tri obroke plačal iz prihrankov svoje matere, ki naj bi izhajali iz njegove kompenzacije pomoči staršem pri obnovi hiše.
A komisija teh pojasnil ni sprejela, zato je ocenila, da je 28.500 evrov kupnine sumljivih, saj ni mogla ugotoviti njihovega izvora.
Sin odplačeval starega s servisiranjem novega
Zanimiva je bila tudi ugotovitev komisije glede servisiranja in zavarovanja tega vozila. V nadzorovanem obdobju so ti stroški dosegli višino 17.855 evrov, a komisija ni mogla ugotoviti niti načina niti vira plačila. Janša je na razgovoru pojasnil, da stroške večinoma poravna sam – neposredno ali naknadno, saj da zaradi časovne stiske račune plačuje žena, lahko pa tudi njen oče, sin ali kakšen kolega. Komisija pa z znanih bančnih računov ni mogla ugotoviti, da bi bili ti stroški resnično kdaj povrnjeni omenjenim osebam, le soproga je leta 2011 plačala za servis.
Komisija je strigla z ušesi tudi nad pojasnili o še enem Janševem avtomobilu, ki si ga je lastil še v času prejšnjega zakona. Janša je komisiji namreč navedel, da je imel pred spornim XC70 v lasti volva letnik 1998. Čeprav je bil v tistem času registriran na njegovo nekdanjo partnerico, ga je Janša ob nakupu novega leta 2007 po lastnih trditvah prodal svojemu sinu za simbolično ceno okoli 6.000 evrov, ki jih je sin plačal v več obrokih ali pa je kot kompenzacijo "plačal tekoče stroške novega avtomobila, saj mu je občasno urejal servise in zavarovanje".
A Janša ni predložil nikakršnega dokaza za te trditve. Ko je partnerica avto leta 2009 odsvojila, kupec ni bil Janšev sin, temveč neka tretja oseba. Komisija je tudi opozorila na dejstvo, da vsakoletni stroški zavezanca z vozilom volvo XC70 niso zanemarljivi, stroški za plačilo avtomobilskega zavarovanja in servisiranja namreč vsako leto znašajo približno toliko kot Janševa mesečna plača, v nadzorovanem obdobju pa je to zneslo 17.855 evrov.
vzdrževanje novega volva 6k eurov??? Kaj če bi namesto ugibanja spizdila tista žnablasta Praprot na Vodovodno in vprašala kolk kej stane - ne da smo spet deležni Klemenčičeve genijalnosti kot pri NPU - kjer smo mesečno zgubljali 13K eur????JIH BOŠ VRNIL BARABA??????
Klemenčič nehaj s sranji o službenem avtu!! Pri plači 45K eur uporabljaš še služben avto???? kaj je tvoj lastni avto - kateri je bil zadnji avto - poštenjak????
Kje pa je Janševa počitniška hiša na Zavrlzelnem pri Bovcu? Kaj ta ni vredna nič? Vsaki vikend je tu! FERTIK JE!!