Avto
1225 ogledov

VW touran znova umeril enoto za družinsko uporabnost

Touran
1/20
Anže Petkovšek
Rezultat se sliši preprost, a pot do tja ni lahka. Volkswagen touran nove generacije je merilo vsem ostalim enoprostorcem, kaj je uporaben, varen in učinkovit družinski avto. Pri VW.-ju seveda to znajo primerno unovčiti.

Šele sedaj lahko resnično govorimo o drugi generaciji volkswagen tourana, pa čeprav je bila prva generacija v času 12-letne prodaje kar dvakrat izdatno osvežena, tako da je tudi na koncu lahko vozila vštric z večino konkurentov ter ohranjala zelo dobre prodajne rezultate.

Novi touran pa dejansko prinaša  pozitivni preskok naprej na številnih področjih, po pričakovanjih morda še najmanj prav pri obliki. Izdatno smo tourana in vse njegove novosti predstavili že pri slovenski predstavitvi, na kratko pa velja ponoviti, da je znatno daljši od predhodnika in tudi nižji, zato tudi parkiran deluje bolj dinamično, hkrati pa podaljšana MQB platforma poskrbi za izdatnejšo notranjo prostornost, tako za potnike kot v prtljažnem prostoru.

Kako touran 1,6 TDI comfortline, ki je glavna tarča kupcev, deluje iz prve roke?

Z eno besedo - domače. Že na pogled, saj je kljub drugačnim meram in tudi bolj zašiljenim svetilom ohranil veliko podobnost s poslednjim faceliftom prve generacije. Čeprav LED paket svetil terja skoraj 1.300 evrov dodatnega denarja, ga uvrščam na sam vrh prioritet. Polne LED luči ponoči svetijo odlično, poleg tega z izgledom dokazujejo, da so nameščene na zelo sodoben “vagn”. Zadnje LED sijalke sicer ne svetijo tako prefinjeno kot passatove, ko ena od sijočih črt lahko izmenjaje služi tako za smerokaz kot luči, a vtis na okolico je tudi pri touranu gotovo pozitiven.

Touran | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Napredna domačnost, dobro znana od sedmega golfa dalje, se nadaljuje za volanom. Rahlo prisekana krožnica, jasni merilniki z informativnim, a zlahka obvladljivim vmesnikom potovalnega računalnika, stikala raznovrstnih pomagal … Vse deluje po pričakovanjih. Nobenega vznemirjenja, nobenih “halo” digitalnih efektov, kot iz kakšnega citroëna C4 grand picasso. Dolgočasno? Morda, a deluje.

Kot odlično deluje navigacijsko-multimedijski sistem. Vreden je zajetnih 870 evrov, a za ta denar med drugim prinaša tako kakovosten sprejem radijskih frekvenc, kot to znajo pri le malokateri drugi znamki. Majcen minus si zasluži, ker z zaslonom ni mogoče upravljati prek rokavic.

Nič ni slabega na tem, če si sposodiš kaj pri Škodi

Markantno je vzvratno ogledalo brez okvirja. Zdi pa se, da so v Wolfsburgu po kakšno dobro idejo zavili tudi k Škodi, denimo za koš za smeti pod sredinskim naslonom za roke ali lučko v prtljažniku, ki jo je mogoče samostojno uporabljati kot svetilko. Pohvalno! Kakovost izgradnje potniške kabine je zelo dobra.

Preglednost iz avta je prav dobra, malce naokoli je potrebno gledati v ovinkih mimo enovitega A-stebrička, priporočljivi pa so doplačljivi prednji senzorji in zadnja kamera. Pri voznikovem sedežu utegne koga zmotiti, da se tudi v najnižje nastavljeni poziciji sedi dokaj visoko. Menjalnik s šestimi prestavami svoje delo opravlja masleno lahkotno.

Triobmočna klima serijska,  otroška ključavnica ne

Touran je družinski avto, mar ne? Svojo namembnost najprej odraža s prostornostjo za vse prisotne, v drugi vrsti pa dodatno še s triobmočno klimatsko napravo, ki je pri drugi opremi comfortline že serijska. Ta najbolj prodajan tip opreme za potnike zadaj prinaša tudi poklopne mizice, ne pa še stranskih zavesic, zategovalnikov varnostnih pasov ali ogledala za spremljanje dogajanja druge vrste, ki so na ceniku navedene posebej. Pri znamki so šli pri novi generaciji v eksces, ko naj bi ogledalo nadomestili s kamero na vetrobranskem steklu… 

Touran | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Touran | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Zadnji trije sedeži so razmeroma ozki, tudi če jih primerjam s kakšno desetletjem staro konkurenco, zato trije otroški sedeži ne bodo samoumevno padli nanje oziroma jih bo vsaj težko pripasovati. Prav tako me je presenetilo, da ni mogoče nastavljati kota pri naslonu sedežev. Zato pa je povsem poklopen tudi prednji sovoznikov sedež. 

Touranu v srenji ni para po prostornini prtljažnika, saj ga je v osnovi pri petsedežniku kar 834 litrov, še nekaj več ga doda vzdolžni pomik sedežev. Odpovejte se še klasičnemu rezervnemu kolesu z jeklenim platiščem (cena zanj 274 evrov!) in dobite še uporabno klet, zaradi česar gre še lažje v pozabo dejstvo, da touran ne pozna skritih prostorčkov v dnu pred drugo vrsto sedežev. Zanimiv je prtljažni paket, ki je sestavljen iz že omenjene uporabne svetilke in nosilne mreže, v katero lahko varno položimo različne torbe. Prtljažni rolo je z dvostopenjskim odmikanjem je prav tako za zgled posnemovalcem.

Vožnja s touranom je zelo všečna, vožnja skozi ovinke natančna in stabilna, prek lukenj suverena, a dovolj mehkobna. Ni kaj dodati. O 1,6-litrskem motorju pa več v spodnjem okvirčku.

Touran je tipičen zgled, kakšen naj bo predstavnik modernega enoprostorca: notranje prostoren in uporaben vse leto, ne le dvakrat letno pri odhodu na počitnice, na zunaj obvladljiv na vseh cestah, napolnjen s sodobnimi pripomočki za več varnosti in udobja. Touran je ta hip moja prva izbira med kompaktnimi enoprostorci. Ni pa to poceni izbira.

VW touran 1.6 TDI comfortline

Motor:1.598 ccm, 81 kW (110 KM), 250 Nm od 1.500 vrt./min


Poraba na testu:5,9 l/100 km, 114 g CO2/km


Zmogljivosti:187 km/h, 11,9 sek 0-100 km/h


Cena:24.390 € (osnovni), 27.770 € (testni)

AvtoTest


Uporabnost, kvaliteta, tehnika, vožnja.


Zaračunane malenkosti, končna cena.

Udobje.

Touran ima dolg spisek dodatne opreme. Zakaj ne more biti elektronska otroška ključavnica že standardna, mi ne bo nikoli jasno, je pa ta koristen pripomoček poleg senčnikov in ojačevalca zvoka za potnike zadaj denimo na voljo za slabih 200 evrov. Tourana je mogoče obložiti z obilico vsega, celo asistentom za vzvratno vožnjo prikolice. Najbolj všeč pa mi je dejstvo, da je radarski tempomat, ki še občutno nagradi občutek varnosti v primeru nuje, pri opremi comfortline že serijski.

 
Pogon.

1,6-litrski dizel je med najpogostejšimi, če ni kar najpogostejša izbira. Brez dramatike vestno opravlja svoje poslanstvo, je varčen in ugodno vleče ob pomoči dobro preračunanega šeststopenjskega menjalnika. Je pa 81 kilovatov kar malce malo za takšen avto, še posebej naložen, preskok do 110 kW, kolikor jih nudi 2,0-litrski motor, pa prevelik in predrag razkorak. Konkurenti so vmesne luknje z okoli 100 kW moči ob enaki prostorniji že zdavnaj zelo dobro zapolnili.

 
Konkurenti.

Dejstvo je, da se vsi v razredu enoprostorcev primerjajo s touranom. VW je z novimi merami sedaj tudi dobro razmaknil prostor do sorodnega, a manjšega golfa sportsvana, medtem ko so neposredni tekmeci tourana prostorni in digitalizirani citroën C4 grand picasso, preudarni peugeot 5008, zdaj že postarani renault grand scenic ali nedavno prenovljeni ford grand c-max.

 
Vrednost.

Touran je merilo oziroma enota za družinske enoprostorce. Brez nepotrebnega pretiravanja v katerokoli smer ponuja uporaben prostor, udobje in dinamično vožnjo, za več denarja pa pride poleg še več muzike v obliki številnih in premišljenih asistenčnih sistemov, DSG menjalnika, dodatkov za še več udobja … Njegovi samozavesti je težko oporekati, a jo zna tudi dobro prodati. Vstopna cena se prične pri okoli 21.500 evrih, 1,6-litrski dizel comfortline, ki ponuja dovolj osnovne opreme, pa pri 24.400 evrih. Še nekaj dodatne opreme, in cena je že kar nesramno blizu prelomnici 30 tisoč evrov. Tukaj samozavest res prav pride.

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.