Avto
13 ogledov

Z ESP, a brez klime za devet tisoč

Nissan micra
1/47
Žurnal24 main
Četrta generacija micre ima nalogo zapolniti čevlje modela, ki je v 29 letih prepričal 5,65 milijona kupcev in je leta 1993 postal tudi evropski avto leta.

Novinka na trg prihaja konkretno prenovljena, daljša in nižja, s serijskim ESP, a brez klime in pomične klopi. Mestni vožnji primeren je tudi rajdni krog, ki meri vsega 9,3 metra, lažjemu iskanju parkirnih mest pa je namenjen sistem za merjenje zadostnega parkirnega mesta. Cene se začnejo pri 8.990 evrih, za takšno s klimo boste odšteli tisočaka več.

Kljub 3,78 metrom zmožna prepeljati štiri
Oblikovno se nova micra sicer naslanja na predhodnico, a ni več tiste značilne pikapoloničaste oblike z izbuljenimi svetili in napihnjenimi blatniki. Dizajn je tokrat veliko bolj konvencionalen, da ne rečemo kar konfekcijski. A prav nekonvencionalnost je tako dolgo in uspešno na trgu držala predhodnico, tako da bi lahko bila odločitev za takšen dizajn tudi korak nazaj. Glede mer je ostala na ravni manjših kombilimuzin B segmenta, čeprav se je v dolžino potegnila z 6,1 centimetra, medosje je daljše za dva, v višino pa meri za centimeter manj. Cilj inženirjev je bila tudi manjša teža, kar so dosegli z vgradnjo lažjega izpušnega sistema in podobnega. Prihranki pomenijo 35 kilogramov manj, tako da se jeziček na tehtnici sedaj ustavi pri 915 kilogramih. Svoje k temu pripomore tudi ugodnejši količnik zračnega upora, ki sedaj znaša Cx 0,33 saj micra predvsem v drugi polovici strehe in zadku veliko bolje vrtinči zrak.



Bencinsko obarvana je motorna paleta. Za sedaj je na voljo le 1,2 litrski trivaljnik z 59 kilovati, ki prinaša značilen zvok, a je povsem dovolj zmogljiv in prožen za mestno in primestno uporabo, jeseni pa se mu bo pridružila še supercharged ali "turbo" različica, ki bo zmogla 72 kilovatov moči. Dizlov v Evropi zaradi majhne teže in ugodne emisije (95 pri 1,2 turbo in 115 pri 1,2) in porabe bencincev ne bo, menjalnika sta dva – osnovni je petstopenjski ročni, za dodatnega tisočaka si lahko omislite tudi prenovljeni CVT, ki se sedaj celo prilagaja voznikovemu stilu vožnje (dva programa). Micra je vedno na voljo v petvratni različici, o CC za sedaj še ni veliko znanega.  
    
ESC vedno serijski, klima šele pri drugem
Znotraj potnike pričaka glede na mere bolj prostorna notranjost, kot se pričakuje, materiali so na mestih zelo dobri, drugje je le preveč plastike in monotonije. Vsaj slednje je v veliki meri odvisno od opremske različice. Sredinska konzola je po novem še bolj prečiščena, ergonomija je samosvoja, a dobra, materiali in končna obdelava prav tako. Prednja sedeža sta zadostnih mer, vendar bolj skopega bočnega oprijema, pri sovoznikovem so ohranili tudi skriti predal pod dnom.

Kje je pomična klop?
Enako pa ne velja za pomično sedežno klop v drugi vrsti, za kar si zaslužijo velik minus, saj je s tem micra veliko izgubila na prilagodljivosti potrebam po prostoru v drugi vrsti ali prtljažniku. Slednji sicer meri razredno 265 litrov, a ga je sedaj mogoče povečevati le s pomočjo po tretjinah (60:40) deljive klopi, kjer pri podrtju sedežnega dela nastane neugledna stopnica.



Paketov opreme je pet, plus dodatna dva. Že osnovni ima serijski ESC, šest varnostnih blazin oziroma zaves, potovalni računalnik, daljinsko zaklepanje, ne pa tudi klime. Ta postane serijska stopnico višje, pri paketu visia plus, ki je bogatejši še za radio s CD- in MP3-predvajalnikom in bluetooth povezavo, accenta k temu doda še avtomatsko klimo, usnjena volan in prestavno ročico ter tempomat in omejevalnik hitrosti. Pri accenti city dobite še parkirne senzorje, merilnik zunanje temperature in sistem za merjenje parkirnega prostora, pri acenti sport pa platišča iz lahke litine (15 palcev) in meglenke, a brez dodatkov accente city. Vse to je plus sistem nissan connect, vključno z navigacijo pa je serijsko pri tekni, kakor tudi poklopni vzvratni ogledali in brisalci s senzorjem za dež. Tekna pack dobi še panoramsko streho (ali bolje rečeno malo večje okno) ter inteligentni ključ. Vrhunec ponudbe predstavlja ivory, ki pomeni posebno oblazinjenje, ogrevan voznikov sedež in ambinetno osvetlitev. Dodatkov tako ni veliko, izbirate lahko praktično le med 10 barvami.

Cenovno ugodna alternativa

Pogled na cenik razodene, da micra z dražjimi paketi opreme pridobiva na konkurenčnosti, saj boste po začetnih 8.990 (visia) in nadaljnjih 9.990 evrih (visia plus ) za accenta odšteli le 10.490 evrov, za paket tekna pa le 12.490 evrov. Ti paketi pomenijo več opreme, kot vam jo za to ceno ponudijo pri konkurenci, pa še za petvratno različico ni potrebno doplačati. Letos naj bi jih prodali 90, drugo leto pa 150.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.