Avto
288 ogledov

Z imenom zavaja, z vsebino razvaja

VW golf sportsvan
1/22
Saša Despot
Z golfom sportsvanom je Volkswagen končno aktivno naslovil podrazred, v katerem so ga doslej tekmeci zlahka zasenčili. Ne skriva, da je v osnovi predvsem daljši in povišani golf, a to na pravi način obrne v svoj prid.

Karakter je tisto, kar je golf sportsvan v primerjavi s predhodnikom golfom plus največ pridobil. Težko bi se sicer opredelil, komu bi sportsvana bolj priporočal, družinam ali vitalnim upokojencem, je pa dejstvo da ne eni ne drugi ne morejo mimo kataloga sportsvana, če izbirajo navzven ne preveliko, a znotraj prostorno in za vožnjo funkcionalno vozilo nižjega srednjega razreda.

Prav pride obojim, mlajšim družinam zaradi enoprostorskega počutja na zadnji klopi, ki je tudi vzdolžno pomična, a je treba vedeti, da udobno sprejme le dva otroška sedeža. Zlati generaciji pa bo gotovo všeč več prostora v višino spredaj, kar olajša vstopanje in izstopanje, tudi pogled s “komandnega” sedeža je obsežen, čeprav se ne more kosati s preglednostjo kakšnega citroëna C4 picasso. Prtljažnik je po zaslugi dodatne dolžine v primerjavi z golfom precej večji in z dvignjenimi naslonjali pogoltne med 500 in 590 litri.

Kaj utegne motiti?

Predvsem brezizrazen slog. Na zunaj se golf sportsvan z različnimi triki (drugačna svetila, 3D nos, višja bočna linija …) sicer trudi ohranjati razpoznavnost v primerjavi s slavnim bratom, a znotraj je drugačnosti še manj.

VW golf sportsvan | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Po eni strani to sicer pomeni upravljanje z gumbi “miže”, saj je ergonomija enostavna in učinkovita, a po drugi strani je ravnih linij in podobnosti z drugimi modeli VW preveč, da bi stopil iz dandanes ne tako čislane oznake uniformiranosti. Ampak znova, ciljna publika morda gleda na te rešitve z drugimi očmi, bistvo pa je, da je vse na pravem mestu, sedeži spodobni, modernost tudi prek multimedijskega sistema, ki je po enostavnosti uporabe lahko vzor drugim, jasno izpričana.

Pa upraviči ime?

Ime sportsvan je predvsem marketinški trik, saj avto ni niti pravi enoprostorec niti kakšen poseben športnik. A pelje se dobro in udobno, zvočno je ustrezno zatesnjen, med ovinki nima težav s pomanjkanjem samozavesti. Le kombinacija z motorjem 1,6 TDI, ki je sicer na pogled prva izbira slovenskega kupca, malce zaboli. Več spodaj.

VW golf sportsvan 1,6 TDI comfortline

Motor:1.589 ccm, 81 kW (110 KM), 250 Nm, od 1.500 vrt./min


Poraba na testu:5,8 l/100 km, 101 g CO2/km


Zmogljivosti:192 km/h, 11,3 sek 0-100 km/h


Cena:21.290 € (testnik 23.161 €)

AvtoTest


Kakovostna izdelava, ergonomija, poraba, infotainment.


Premalo čustev, zgolj 5 prestav.

Udobje.

Srednja oprema comfortline je dovoljšen presek vsega, kar potrebuje povprečna družina, saj k osnovni opremi prinaša udobnejše sedeže, dvoobmočno klimatsko napravo in polno “družinskih” dopolnitev (držala, poličke, stropni predal …). Razmeroma ugoden (330 evrov) je aktivni tempomat, ki prinaša tudi samodejno zaviranje v sili, medtem ko parkirni senzorji spredaj in zadaj stanejo že 553 evrov.

 
Pogon.

Zelo sposobnih TSI motorjev za sportsvana je kar nekaj, a Slovencu prodati bencinskega golfa je te dni še vedno zelo duhamorno početje. Tako pa se mora pri 1,6 TDI motorju kupec zadovoljiti zgolj s petimi prestavami, kar je za avto golfovega kova vredno kritike, ki precej okrni udobje predvsem na avtocesti. Alternativa je 7-stopenjski DSG (+2.160 €) ali 2,0 TDI motor, ki je od prejšnje kombinacije celo za pol tisočaka cenejši.

 
Konkurenti.

Sportsvanov pravi enoprostorski brat touran je dražji za več kot štiri tisočake in ni neposredni tekmec. Bolj cilja na kupce, ki jih nagovarjajo krajše različice citroëna C4 picasso, forda c-max ali renaulta scenic. Vsi imajo večje prtljažnike od sportsvana in tudi več enoprostorskih trikov ter so lahko znotraj bolj pisani (predvsem C4 picasso), a po drugi strani znajo biti cenovno konkurenčni. Pripadnost znamki tako ni zanemarljiva.

 
Vrednost.

Cena golfa sportsvan se prične pri 18.280 evrih, 1,6 TDI comfortline je v osnovi po ceniku vreden 21.290 evrov. Nujnih je nekaj doplačil, a vseeno je mogoče ceno obdržati pod 22 tisočaki. Ampak res, zakaj pa ne bistveno cenejšega bencinarja? 1,4 TSI s 110 kW comfortline denimo stane 19.990 evrov, za ceno dizla in majhnim doplačilom pa dobite zraven še DSG menjalnik. Takrat udobje doseže nove dimenzije.

 
Komentarjev 2
  • JohnSmith30699 17:33 11.december 2014.

    Volkswagen ratuje vedno bolj grd, predvsem znotraj, kot škoda pred leti, a škoda pa vedno bolj moderna in lepa

  • markus 13:18 11.december 2014.

    Oblika je preveč "škatlasta", verjamem pa, da je po kvaliteti zelo dober avto, kot vsak Vokswagen. Vsaj po mojih izkušnjah. Lepša na pogled v tem razredu sta mi zagotovo Mercedes B in BMW Sport Tourer.