Ob deseti obletnici Opel performance centra (OPC) so športne glave v Rüsselsheimu na cesto spravile najmočnejšega opla doslej – insignio OPC. O rezultatih njihovega dela in poglabljanja v podrobnosti smo se prepričali kar sami na madžarskem dirkalšču za forumulo 1, slovitem Hungaroringu.
Opel insignia OPC |
Motor: 2.792 ccm, V6 |
Tudi če ni odeta v kričečo barvo, insignie OPC vzvratnem ogledalu ni mogoče spregledati, saj izstopa po s kromom obrobljenih vertikalno postavljenih vstopiščih za zrak, ki oskrbujeta prisilno polnjen V6 motor, z boka pa skozi serijska 19-palčna ali doplačana 20-palčna platišča spredaj silijo 18-palčni Brembo zavorni diski. Od zadaj se pogled najprej ustavi na dveh rombastih izpušnih jamah, iz katerih prihaja nizkotonska glasba pod taktirko Remusa, tukaj je še spojler, intergriran v zadnja vrata. V notranjosti se telo zlije z Recarovimi športnimi, a obenem z neodvisnim priznanjem dokazanimi anatomskimi sedeži, OPC oznake na debelem in perforiranem volanskem obroču ter na prestavni ročici nas spomnijo, kje sedimo.
Pod pokrovom je na voljo 239 kW (325 KM) moči in 435 Nm navora, šeststopenjski ročni menjalnik pa ima skrajšana razmerja, kar v suhoparni ponazoritvi pomeni šest sekund od 0 do 100 km/h in na 250 km/h omejen merilnik za hitrost.
4x4 in zapora diferenciala serijsko
In potem speljemo. Samozavestni, saj vemo, da se lahko v ovinku zanesemo na serijski štirikolesni pogon in delno zaporo deiferenciala. Volan ostane razmeroma miren tudi ob naglem pospeševanju, kar gre zahvala posebni zasnovi sprednje obese HiPerStrut. V ovinkih je po njeni zaslugi mogoče iz avtomobila izstisniti tudi več moči, lega je še izboljšana. Pomembno delo pa seveda odpade na posebej za insignio razvite pnevmatike Pirelli Zero 245/40, ki jih lahko po želji dobimo tudi na 20-palčnih platiščih in z merami 255/35.
Ko pred očmi vidimo rdeče ...
Nastavljivo podvozje Flexidrive ima tri ravni delovanja, sport režim za razliko od standardnega dodatno otrdi podvozje. Tretja stopnja je program OPC, ki sproži bolj neposredno upravljanje volanskega obroča, stopalka za plin je odzivnejša, podvozje se pripravi na maksimalne napore. Vozniku pa se pred očmi zasveti rdeča barva merilnikov. Olé!
Profesionalni voznik v astri OPC drvi pred nami in z eno roko drži volan, z drugo po walkie-talkieju daje navodila skozi zavoje slovite proge. Trije avtomobili in njihovi vozniki smo imeli z dvema rokama in dvema nogama več kot dovolj dela. Zavora, plin, prestava dol, plin ... Vsaka napaka, vsak decimeter stran od idealne črte pomeni manjšo hitrost in lovljenje stika z astro.
V zvočni kulisi vrtljajev blizu blokade, škrtanju menjalnika pri naglem zbijanju prestav in cviljenjem gum bliskovito mine pet krogov 4,8 kilometra dolge piste. Tako voznik kot avtomobil sta na koncu prepotena, le da se to pri avtomobilu vidi v obliki dima, ki prihaja izpod zavor in kosov stopljene gume na obodu platišč. V padoku je za preutrujene avtomobile seveda vedno pripravljena ekipa tovarninih mehanihkov.
Ostaja tudi družinski potovalnik
Prvi vtis kratkega druženja z insigno OPC je na vsak način pozitiven. Prepričajo tehnološke rešitve in prožen motor. Ne smemo pa pozabiti, da še vedno govorimo o družinskem avtomobilu z vsem komfortom in maso, ki sodita na običajne ceste, na dirkališča pa precej manj. Vsekakor pa lastnik OPC-jke ne bo nikoli vedel, kaj ima v rokah, če bo ostal le pri vsakodnevnem cestnem bahanju in zmogljivosti avtomobila ter sebe ne bo preizkusil na pravem dirkališču.
Slovenski uvoznik naročila za insignio OPC že zbira, prvi naročniki jo bodo lahko odpeljali domov oktobra. 40.490 evrov stane štirivratna, dvesto evrov več je petvratna, še tisočaka več oz. 41.690 evrov pa je po ceniku vreden sports tourer.