Avto
13 ogledov

Z mrtvimi bi ujeli predlansko povprečje

Prižig sveč po prometni nesreči na Viru pri Domžalah Anja Perše, Špela Jurman
Po neuradnih podatkih je lani na slovenskih cestah umrlo 108 ljudi, kar je najmanj v zgodovini države in manj, kot je bilo predvideno. Ena od zaslug gre predvsem vse varnejšim avtom.

Glede na doslej zbrane policijske podatke je do konca leta 2014 v prometnih nesrečah umrlo kar 17 ljudi manj oziroma -14 odstotkov v primerjavi z letom 2013 (125). Predvidevanja so bila, da bo umrlo nekje med 110 in 120 ljudi. Glede na število prebivalcev to pomeni, da na milijon ljudi v Sloveniji v prometnih nesrečah trenutno umre 52 ljudi.

Če bi ta podatek dali ob bok ostalim članicam EU glede na znane podatke za leto 2013, bi se Slovenija takrat uvrstila med 10 najbolj varnih držav članic, dosegali pa bi tudi povprečje, ki je za leto 2013 prav tako znašalo 52 mrtvih. V resnici je leta 2013 v Sloveniji na milijon prebivalcev umrlo 61 ljudi.

Kako močno se je varnost na cestah izboljšala v zadnjih desetletjih, vseeno priča podatek, da je še leta 1994 v nesrečah pri nas umrlo kar 254 ljudi na milijon prebivalcev oziroma skoraj petkrat več.

Se je pa lani poslabšala statistika nesreč s hudimi poškodbami. V. d. Agencije za varnost v prometu Igor Velov je sredi decembra navedel podatek, da je kljub do takrat sedemodstotnemu padcu skupnega števila nesreč okoli 11 odstotkov več težjih poškodb, kar je nad strokovnimi predvidevanji. 

Vodja inštruktorjev na AMZS centru varne vožnje Vransko Brane Legan pravi, da je k upadu števila najhujših posledic gotovo zelo pripomogla tako aktivna kot pasivna varnost novodobnih avtomobilov. Skladno s tem pa se povečuje število hudih poškodb. Legan opozarja, da je hitrost ključni dejavnik pri resnosti posledic, pretirana samozavest zaradi varnostno izpopolnjenega avtomobila pa lahko le škodi.

Inštruktor svari, da se še vedno ogromno ljudi v avtih ne pripenja z varnostnim pasom, predvsem na zadnjih sedežih, o čemer priča tudi tragedija na novoletno jutro. Vozniki in potniki so velikokrat malomarni tudi pri drugih stvareh, ki vplivajo na varnost, denimo pravilne nastavitve sedeža in vzglavnika, pravilna zategnitev varnostnega pasu, pravilno prevažanje težjih predmetov ...

Kdaj, kje in kako najpogosteje poči?

Skoraj 60 odstotkov prometnih nesreč s hudimi posledicami pripeti v bližini domačega kraja. Statistični kazalci kažejo, da smo v prometu najbolj izpostavljeni nevarnosti prometnih nesreč na regionalnih in glavnih cestah, cestah in ulicah v naselju ter lokalnih cestah, najbolj varni pa smo na avtocestah in hitrih cestah. Podrobna analiza za leto 2013 je ugotovila, da je najbolj nevaren dan v tednu petek, najbolj varne pa so nedelje. Največ prometnih nesreč se zgodi med 14. in 17. uro.

Komentarjev 4
  • Žurnalček 17:34 02.januar 2015.

    Naredite grafikone smrtnih nesreč po pokrajinah , pa se bo videlo , kje je najbolj nevarno voziti in kje so posledično tudi najslabše AŠ, kakor tudi policijske kontrole ! Šele ko bo država uredila in vzpostavila najstrožjo kontrolo na Štajersko- ...prikaži večko- Prekmurskem koncu, lahko pričakujemo pod 100 na leto. Prej pa ne , je škoda vsakega dinarja za osveščanje šoferjev!

  • Papaja Popi 15:10 02.januar 2015.

    Zaskrbljujoče je, ker je kljub avtocestam še toliko nesreč.Aja zakaj ?Zato, ker nekateri mislijo, ko so kupili vinjeto, da je sedaj avtocesta njihov poligon in lahko delajo kar hočejo. Čudež je, da nesreč še ni več.

  • 6a6330cf643e6297e0f11772a01ce2d9c0c144b1 13:22 02.januar 2015.

    ....cestiščih.