Na slovenskih cestah je v letošnjem letu umrlo kar 19 voznikov motornih koles, v enakem obdobju lani pa 16. Med letos umrlimi motoristi jih je kar 13 samih povzročilo nesrečo, umrla sta tudi dva sopotnika.
Kar pa še posebej bode v oči, je starost motoristov, saj je kar 11 izmed umrlih starejših od 50 let, še trije pa so bili starejši od 40 let. Od teh 14 jih je deset samih povzročilo nesrečo, je ugotovila policija.
"V sedmih primerih so bili vozniki motornih koles samostojno udeleženi v prometnih nesrečah (zaradi neobvladovanja motornega kolesa, nepravilnega prehitevanja, neprilagojene hitrosti). Navedeni so zapeljali s ceste ali padli in trčili v robnik, drog ali drugi objekt. Dodatnih 5 je zaradi podobnih nepravilnosti trčilo v drugo vozilo, ki je v večini primerov vozilo nasproti in pravilno po predpisih," so pojasnili na policiji za Žurnal24.si.
Leopold Pungerčar, predsednik Zveze motoklubov Slovenije opozarja, da je potrebno statistiko jemati nekoliko z rezervo, tudi kar se tiče podatka, da je velika večina letošnjih smrtnih žrtev med motoristi spadala med zrelo populacijo. Po njegovem je znotraj teh nesreč veliko situacij, ko motorista k napaki prisilijo vozniki avtomobilov.
V zadnjih letih je delež kupcev motorjev, ki so starejši od 40 let, močno narasel in dosega že tretjino.
Tudi inštruktor varne vožnje Samo Rep opozarja, da so starost letošnjih žrtev sama po sebi ni znak za alarm, čeprav dodaja, da starejši vozniki motorjev velikokrat precenjujejo svoje vozniške sposobnosti. "Imam zelo veliko tečajnikov, ki so naredili izpit za motor pri 20 letih, a nato 30 let niso vozili motorja, sedaj pri 50-ih pa si nabavijo motor. A tak voznik je popolnoma nevešč vožnje z motorjem, zato mora nujno najprej opraviti kvaliteten tečaj."
Njegove besede potrjujejo uradni podatki, saj prodajalci motorji zaznavajo spremembo trenda pri kupcih motorjih, pri katerih se je povprečna starost v zadnjih letih precej zvišala.
Ko odpade tudi argument, da je tečaj strošek
Prav nabiranje znanja na tovrstnih tečajih je pereča tematika, saj številni motoristi menijo, da jim tega ni treba. "Lahko pohvalim Agencijo za varnost v prometu, saj je letos z drugimi deležniki organizirala res veliko tovrstnih dogodkov, vendar kaj, ko je udeležba celo na zastonjskih tečajih običajno slaba," opozarja Rep, ki med drugim opominja, da pridobljeno znanje v času opravljanja izpita za obvladovanje motorja ni dovolj. "Inštruktorji v avtošolah so slabo plačani in zato delajo na količini, ne na kvaliteti. Na tem področju bi moralo priti do bistvenih sprememb."
Rep opozarja motoriste, da so za lastno varnost odgovorni v prvi vrsti sami. "Sam mislim, da sodim med tiste, ki maksimalno spoštujejo predpise, pa so me še vedno na cesti že ničkolikokrat izsilili. Najbolj pomembno na motorju je predvidevanje. Mnogo motoristov pa vozi po glavni cesti v prepričanju, da imajo prednost in bo zato za nesrečo itak kriv nekdo drug. Kaj mu bo to pomagalo, če bo mrtev?"
Rep pa je zelo kritičen tudi do voznikov avtomobilov, saj po njegovem številni med njimi ne razumejo, kako se razlikuje vožnja motorja od vožnje avta, kako različni so med njimi pospeški ter zaviranje. "Prihaja tudi do situacij, ko motorist resda krši pravila in recimo zapelje čez polno črto, nato pa voznik avta nalašč zapelje neposredno vanj. Si je motorist zaradi prekrška res zaslužil smrtno obsodbo?!"
Nove naloge za več vsakdanje varnosti
Na AVP so pred dnevi pojasnili, da so pripravili večje število novih testnih nalog za teoretični del vozniškega izpita za kategorijo A. V tem hipu so že vnešene v aplikacijo, s katero se je mogoče pripravljati na izpit, in ki jo lahko za preverjanje svojega znanja izkoriščajo že tudi motoristi z opravljenim izpitom.
V prihodnjih mesecih pa bodo te naloge postale del zbirke izpitnih vprašanj. Pri novih vprašanjih je veliko pozornosti namenjeni razumevanju posebnosti vožnje z motorjem in pravilne izbire varnostne opreme.
Svoje znanje v teoriji vožnje motorja lahko ponovite oziroma preizkusite TUKAJ
Tako naloge kandidata sprašujejo po razmerah na cesti, ki ga lahko presenetijo (pokrovi jaškov, zalivke na asfaltu, neobičajen naklon ...), znati bo moral pojasniti vpliv starosti čelade na varnost in pojasniti, kako se izbere pravilna velikost zaščitne opreme, razumeti vožnjo motornega kolesa v zavoju in tehnike zaviranja, pojasniti pojav nihanja motorja, razumeti tehniko drže in potiskanja prostostoječega motorja ...
andrej.leban@zurnal24.si
Uh same pametne rožice .......
fantje,vozim vse razen avtobusa,pa pravim samo to,pošlihtano moramo imeti v glavi,problem pa je,mladi vozniki avtov in motorjev,vsi pogojno izpit 2 leti,telovniki "L" in tablica na avtih "L"vsaj 1.leto,da so vidni,da pazijo vsi na njih,pa čim več voziti,ko se izpit naredi,ker… ...prikaži več nekateri ne vozijo po par let po opravljenem izpitu,sploh motoristi,to je nevarnost,
Dragi predsednik združenja motoristov,lahko misliš kar hočeš.to je tvoja pravica ,samo ne rožice saditi.Če bi seti z avtom vozil po naših cestah v službo vsak dan 200 do 400 km, in to petindvajset let,bi imel čisto drugačno mnenje o motoristih.Ne… ...prikaži veče rečem da enako,ampak tokrat ima prav statistika!