Pri novem grand scenicu bi za zunanje linije lahko dejali, da so kombinacija razkošnega
enoprostorca, zlitega z linijami novega megana v kupejevski različici. Slednje je najopazneje pri
maski motorja, medtem ko na zadku ne boste spregledali inovativnih žarometov v obliki bumeranga.
Večji od bratov scenic je v dolžino pridobil sedem centimetrov, zaradi česar zdaj ponuja več
razkošja v notranjosti in še večjo modularnost. S tem mislimo na udobje za vso veččlansko družino,
ki ji je v osnovi tudi namenjen. Z dimenzijami 4560 x 1845 x 1645 milimetrov in medosnim razmikom
2770 milimetrov grand scenic zadovoljuje potrebe tudi do sedmih potnikov. Za zadnja dva sedeža je
treba doplačati 650 evrov, vendar pa zdaj nista več primerna le za otroke, ampak lahko nanju sedeta
dva odrasla, visoka do 175 centimetrov. V praksi je to izvedljivo le, če v drugi vrsti ne sedi
velikan. Trije sedeži v drugi vrsti so pomični, vsakega posebej je mogoče premakniti za 17
centimetrov. Voznik in sopotnik bosta uživala v dveh foteljih, potniki pa lahko vso kramo odložijo
v skupno kar 40 shranjevalnih in odlagalnih mest skupne prostornine 92 litrov. Prostornina
prtljažnika se spreminja od 208 litrov, ko je v uporabi sedem sedežev, do 564 litrov (pet sedežev)
pa do 2063 litrov, ko je podrta tudi druga vrsta sedežev.
Materiali v notranjosti so kakovostni, tako kot tudi končna obdelava. Uporabnih tehnologij je
veliko. Grand scenic ponuja pregleden in prilagodljiv barvni zaslon TFT (Thin Film Transistor),
nov, povsem vgrajen satelitski navigacijski sistem Carminat TomTom, ki je plod skupnega razvoja s
podjetjem TomTom in stane 450 evrov. Drugi navigacijski sistem, ki ga ponuja Renault, je Carminat
Bluetooth DVD. Gre za v armaturo vgrajen navigacijski sistem visokega razreda, ki ima sedempalčni
zaslon, skupen nadzor sistema, strežnik za šest zgoščenk (formata MP3/wma), povezljivost tipa Plug
& Music, prepoznavanje glasovnih ukazov na navigacijo in bluetooth telefonske funkcije.
Izpostavljamo še sistem za pomoč pri parkiranju z zvočnim opozorilom in po novem tudi kamero za
vzvratno vožnjo, za boljše vzdušje pa poskrbi avdiosistem višjega razreda s prostorskim zvokom 3D
Sound by Arkmany.
Enoprostorec je na voljo s štirimi opremami, že osnovna authenitque pa vključuje vse potrebno
za udobno in varno vožnjo: šest varnostnih blazin, ESP, ABS, potovalni računalnik, klimatsko
napravo, avdiosistem z upravljanjem na volanu. Pri najbolj "založenem" paketu opreme privilege se
na seznamu najdejo novi vzglavniki Relax. Ti vzglavniki v primeru trka od zadaj zagotavljajo še
boljšo zaščito vretenc.
|
Podvozje grand scenica je tradicionalno narejeno za udobje med vožnjo. Vozne sposobnosti so za vozilo z maso skoraj tono in pol zadovoljive. Tudi po zavitih cestah v okolici Bohinjskega jezera se je grand scenic dobro obnesel. Po novem je še bolje vodljiv in bolj dinamičen. Športnih apetitov z njim ne boste potešili, pa saj v prvi vrsti športno usmerjenim voznikom niti ni namenjen. Zato mu ostrejših vhodov v zavoj ne smete preveč zameriti. Volanski obroč je natančen in odziven, vozniku pa ponuja dovolj povratnih informacij. Pohvalili bomo še nizko raven hrupa v notranjosti in preglednost, ki je v primerjavi s predhodnikom veliko boljša.
Ponudbo motorjev sestavljajo trije bencinski (vključno z novim TCe 130) in štirje dizelski, med katerimi ima eden izpust CO2 manjši od 140 g/km, s čimer je pridobil oznako Renault eco2. Nov bencinski motor TCe 130 je plod skupnega razvoja v okviru zveze Renault-Nissan. V scenicu s petimi sedeži tovarniški podatki razkrivajo povprečno porabo 7,1 litra na 100 km (izpust 168 gramov CO2 na prevožen kilometer). Ta 1,4-litrski motor ima moč 1,8-litrskega motorja (96 kW/130 KM) in navor dvolitrskega motorja (190 NM), združen pa je z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Ostala bencinarja v ponudbi sta 1,6 16 (81 kW/110 KM) in dvolitrski 16v motor (103 kW/140 KM), ki je vedno kombiniran z brezstopenjskim menjalnikom CVT.
Izbira med dizli je še nekoliko večja. Na voljo so dCi 105 (78 kW/105 KM), dCi 130 (96 kW/130 KM), dCi 150 FAP (110 kW/150 KM) s samodejnim menjalnikom ali dCi FAP (118 kW/160 KM) z ročnim menjalnikom.
Cene se pri dizlih začnejo pri 18.650 evrih, kolikor stane dCi 105 z opremo authentique, do najdražjega dCi 150 BVA z opremo privilege, za katerega boste morali odšteti 25.790 evrov. Najcenejši bencinar je 1,6-litrski 16v z opremo authentique, če vam je to premalo in si boste zaželeli "top" bencinsko različico, boste morali za dvolitrski 16v bencinski grand scenic s CVT-menjalnikom in opremo privilege odšteti 22.890 evrov.