Avto
5904 ogledov

Za zimo izbrati aluminijasta ali jeklena platišča?

Vulkanizer Saša Despot
15. november je datum, ko bo zimska oprema postala obvezna na vozilih. Pogosta debata med vozniki je, ali naj pnevmatike v zimskem času namestijo na aluminijasta ali jeklena platišča? Lomilci mitov so se odločili narediti preizkus, katera so bolj vzdržljiva.
dan za varen avto Avto Za Slovenca barva avta in platišča na 1. mestu, šele nato varnost

Veliko voznikov za zimo pri montaži zimskih pnevmatik še vedno uporablja jeklena platišča, tisti, ki jim je pomemben videz, pa nameščajo lahka, aluminijasta platišča. Youtube ekipa Hydraulic Press Channel, že nekaj let pod hidravlično prešo vstavlja najrazličnejše predmete z bolj ali manj "eksplozivnimi" rezultati. Tokrat so v središče postavili avtomobilska platišča in skušali dobiti odgovor katera so močnejša.

Tovarna platišč OZ Reportaža: Tovarna OZ Avto Smeli smo videti, kako nastanejo elitna platišča OZ za prvake

Video.

Kaj pravijo strokovnjaki?

Nekateri zagovorniki aluminijastih platišč pravijo, da so jeklena polna in jih je težje očistiti in vzdrževati, sploh pozimi, ko se na njih nabirata sol in zmrzjen sneg, to pa lahko privede celo do tresenja vozila med vožnjo. Strokovnjaki pojasnjujejo, da se med vožnjo po snegu ali plundri sneg nabira tako na platiščih kot tudi na delih podvozja in v samih kolotekih. Vsakemu vozniku zato priporočajo, da redno čisti strjen oziroma zmrznjen sneg zaradi varnosti med vožnjo, s tem pa pripomorejo tudi k zmanjšanju zunanjih vplivov na korozijo tako vitalnih delov podvozja kot jeklenih platišč.

Sneg v kombinaciji s soljo vpliva negativno na jeklene dele vozila, saj dolgoročno to pripomore k pospešeni koroziji. Aluminijasta platišča zaradi sestave niso podvržena rjavenju, je pa zaradi kamenja na cestišču tu veliko tveganje prask in odrgnin, prav tako v času snega na cestišču včasih spregledamo robnik in fizično poškodujemo platišče, razlike med jeklenimi in aluminijastimi platišči pojasnjujejo storkovnjaki.

Komentarjev 3
  • svizec17 11:49 27.oktober 2018.

    Kar se pa tiče samega članka je pa itak bedarija. Test z stiskalnico nimam popolnoma nobene veze z obnašanjem platišč v zimskih razmerah, polek tega nobeno od platišč ni predstavljajlo nekega resnega izziva tej stiskalnici... Razen v primeru prometne nesreče ...prikaži več nobeno platišče ni deležno tovrstnih sil...

  • svizec17 11:44 27.oktober 2018.

    No, pa da pokomentiram še iz mojega zornega kota... Na moj avto (pa saj vseeno kater), lahko namestim platišča najmanj 17". Tako je v homologaciji, polek tega so za kaj manjšega preveliki zavorni diski. Jeklena platišča so dobavljiva v maksimalni ...prikaži več velikosto 16", torej sem primoran namestiti aluminjasta platišča tudi pozimi. Lahko povem tudi da obstajajo takšna odporna na zimske razmere ter po dveh zimah so še vedno kot nova!

  • mirror 09:43 27.oktober 2018.

    Jeklena platišča se pozimi uporabljajo samo zaradi občutljivosti aluminija na sol.