Avto
19 ogledov

Začinjena družina cee'd

Kia cee'd GT in pro cee'd
1/24
Gregor Prebil
Kia je v Sloveniji od leta 2007 prodala že več kot 10 tisoč cee'dov. Priljubljenost korejskega modela, ustrojenega po evropskih merilih in zahtevah, bo od zdaj še večja, saj paleto, ki jo sestavljata petvratna kombilimuzina in karavan, zdaj dopolnjujeta trivrani pro cee'd in nišni pro cee'd GT.

Kia je ena od redkih avtomobilskih znamk, ki v času velike krize v prodajnih salonih v Evropi dosega stalno rast. Eden od glavnih vzrokov za to je nova generacija cee'da. Po podatkih uvoznika so jih lani pri nas prodali 914, letos pa do avgusta že skoraj 1.500 (kombilimuzin, karavanov in pro cee'dov, ki so naprodaj od začetka poletja).

Kupce in strokovnjake prepričala oblika

Pri Kii uspeh pripisujejo hišnemu dizajnu, ki ga je začel mali picanto, nadaljevali pa sportage, rio, optima in zdaj tudi cee'd. Pri Kii se lahko med drugim pohvalijo že z desetimi prestižnimi oblikovalskimi nagradami za dizajn – red dot; nazadnje so jo dobili prav za obliko cee'da.

Kia cee'd GT | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Zaradi še privlačnejše oblike si od novega pro'ceeda, ki predstavlja od 40 do 50 odstotkov vseh prodanih cee'dov pri nas, pri Kii obetajo največ. V skladu z modnimi zapovedmi je novinec v primerjavi s predhodnikom daljši (+ 5 centimetrov), nižji (–2 centimetra) in ožji (–1 centimeter), zaradi ohranitve medosne razdalje (2.650 milimetrov) pa je prostornost znotraj enaka kot pri kombilimuzini. Tudi prtljažnik je s 380 litri identičen kot pri petvratniku, če podremo zadnjo klop, ki se zloži v ravno dno, pa dobimo 1.225 litrov prostora.

Pri opremi in agregatih nič novega

Oprema in pogonski motorji, ki jih tako kot vse karoserijske različice izdelujejo na Slovaškem, so enaki kot pri kombilimuzini. To pomeni po dva bencinska in dizelska agregata, vselej pa se moč na cesto prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika. 1,4-litrski vstopni bencinski motor s 73 kilovati moči in vstopno opremo LX FUN po ceniku stane najmanj 12.700 evrov, najdražji in najbolje opremljeni pro cee'd (EX MAXX) z 1,6-litrskim dizelskim agregatom pa 23.220 evrov. Ceno si lahko kupec z različnimi popusti zniža za do 1.800 evrov.

Pro cee'd GT za dvigovanje imidža znamke

Korejci so z zamikom k nam pripeljali najbolj športen cee'd do zdaj – pro cee'd GT. Ta se ponaša tudi z novim, zmogljivim 1,6-litrski turbobencinskim agregatom s 150 konjskimi močmi.

Kia pro cee'd | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pri Kii pravijo, da si želijo z novincem, ki bo tudi zaradi cene 27 tisočakov nišen model, dvigovati ugled znamke in pokazati, da znajo narediti tudi dinamične avtomobile. Pro cee'd GT ni čistokrven dirkač, kot so focus ST, mégane RS in opel astra OPC, tega pa niso niti želeli, saj so ga za namen vsakodnevne uporabe naredili udobnejšega.

Na prvi pogled se od pro cee'da loči po vpadljivih sprednjih LED-lučeh v obliki kock ledu, ki bodo zaradi dobrega odziva kupcev v prihodnje krasile tudi druge modele korejske znamke. Samosvojega ga naredi zajetna reža za zrak z logotipom GT in rdečo črto, za dinamičnejši videz so dodali 18-palčna platišča z rdečimi zavornimi čeljustmi, zadaj pa dvojno izpušno cev, difuzor in popolnoma nove zadnje luči. Prtljažnik meri od 380 do 1.318 litrov pri petvratni različici.

Številne prilagoditve v prid dinamiki

Znotraj ohranja prostornost kombilimuzine, oznako GT pa najdemo na volanu, sedežih in pragovih. Športnost so mu vcepili še z rdečimi šivi na volanu in sedežih. Športni sedeži znamke Recaro z dodatno oporo telesu v sedalnem in ledvenem delu in v kombinaciji usnja in semiša so spuščeni nižje, tako da je občutek med vožnjo še bolj športen.

Kia cee'd GT | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Instrumentalna plošča pred voznikom je sestavljena iz analognih in digitalnega merilnika. S pritiskom na gumb GT na volanu se vozniku izklopijo številni podatki, izpostavita pa podatka o navoru in obremenitvi turbine.

V prid bolj športne vožnje so izboljšali nastavitve vzmetenje in volana, ojačali zadnji stabilizator, karoserijo so znižali za dva centimetra, avtomobil so obuli v večje pnevmatike z boljšim oprijemom, predvsem pa mu dodali nov zmogljiv agregat.

Nov motor le v pro cee'du GT

1,6-litrski T-GDI turbobencinski štirivaljni agregat premore 150 kilovatov moči (204 KM), ki so dosegljivi pri 6.000 vrtljajih. Menjalnik je le šeststopenjski ročni. Pospešek od 0 do 100 km/h je 7,7 sekunde, Kiini inženirji pa bolj kot začetni pospešek izpostavljajo vmesne pospeške (od 60 do 100 km/h v 5,4 sekunde v 4. prestavi in 7,3 sekunde od 80 do 120 km/h v 5. prestavi). 265 Nm navora je na voljo med 1.750 in 4.500 vrtljaji. Tovarniško izmerjena povprečna poraba je 7,4 litra, izpust CO2 pa 171 gramov na prevoženi kilometer. Agregat bo v ponudbi le za omenjeni model, saj bodo preostalo modelno paleto obogatili novi turbinski motorji z manjšo kapaciteto, tudi 1,0-litrski turbomotor.

Za GT le najbogatejša oprema

Oprema je le ena – EX GT in razen navigacijskega sistema, ki je na voljo za tisoč evrov, vključuje vse druge Kiine sisteme za varnost in udobje, kot so ksenonski žarometi s pralnimi šobami, pomično panoramsko streho, 18-palčna platišča, kamero za pomoč pri vzvratnem parkiranju, dvojno samodejno klimatsko napravo, Recaro športne sedeže …

Pri nas je v ponudbi trivarni model, stranka pa lahko naroči tudi petvratnika. Trivratnik po ceniku stane 27.420 evrov, tako kot pri pro cede'du pa je mogoče ceno s popusti zbiti do 1.800 evrov.

Komentarjev 1
  • Rdečivrag 10:03 15.september 2013.

    Če bo Kia nadaljevala s takšnim tempom predstavitev novih modelov, bo marsikoga še bolj bolela glava. Sicer pa vsa čast GT-ju. Zdi se res atraktiven, čeprav ni ravno najcenejši - vsaj dokler si ne ogledaš bogatega spiska dodatne opreme, o ...prikaži več katerem lahko v osnovi oskubljena konkurenca le sanja, na čelu s špartanskim golfom GTI.