Očitno so njihove pripombe dvignile veliko prahu. Kot so zapisali sami je objava nasprotovanja novemu zakonu o davku na motorna vozila (ZDMV-1) z njihove strani pri številnih potrošnikih sprožila nestrinjanje s stališčem Zveze potrošnikov Slovenije. Zato so pripravili dodatna pojasnila.
Pojasnjujejo, da ne podpirajo podražitve avtomobilov, svoj odziv pa pojasnjujejo s tem, da podpirajo naložbe v podhranjeno oziroma neobstoječo alternativno infrastrukturo, do katere imajo po mnenju ZPS potrošniki vso pravico.
Kot so zapisali podpirajo prizadevanja za učinkovit sistem trajnostne mobilnosti, v katerem potrošnikom avtomobil, ki večini gospodinjstev povzroča izjemno visoke stroške, ne bo nujna ali celo edina izbira.
Razlika v obdavčitvi premajhna
Prepričani so, da zasnovan davek ne odseva namere, da bi ljudem približali okoljsko sprejemljivejše avtomobile. Razlika v višini davka glede na izbrani motor je pri posameznih modelih po mnenju ZPS prenizka, menijo tudi, da se bo DMV bolj znižal pri večjih, dražjih in bolj požrešnih avtomobilih – tudi, če ne upoštevamo ukinitve dodatnega davka na prestižne avtomobile. Pri tem poudarjajo, da bodo avtomobili, ki jih kupujemo danes, na cesti vsaj naslednjih 10 let.
Menijo tudi, da se bo država z novim načinom pobiranja davka odrekla precejšnji vsoti denarja, za katero bi bilo po mnenju ZPS bolje, če bi jo namenili razvoju javnega potniškega prometa in ostalih oblik trajnostne mobilnosti. Zapisali so tui, da, če že plačujemo dodaten in na okoljske značilnosti vezan davek, bi morali zagotoviti, da je zasnovan na način, ki potrošnikom omogoča preprosto usmeritev v nakup avtomobilov, ki manj obremenjujejo okolje. Prepričani so, da bi tako zbrani denar morali nameniti razvoju in spodbujanju trajnostnih oblik mobilnosti ter javni infrastrukturi po meri potrošnika, s čimer bi omogočili sistem učinkovite alternativne mobilnosti, zaradi katere bi se marsikdo lahko odrekel nakupu avtomobila.
Avto je še vedno glavni
ZPS poudarja, da prav davek na motorna vozila nazorno kaže, v katero smer se premika Slovenija. "Na prvem mestu so (še) vedno avtomobili, ki naj bodo potrošnikom na voljo po čim bolj ugodni ceni, vse ostalo (vključno s prostorom) se temu podreja. Ker takšna politika vztraja že (vsaj) od osamosvojitve, je pravzaprav povsem logično, da je avtomobil prva (in, žal, včasih tudi edina) izbira za številne slovenske potrošnike," so še zapisali.
Dejstvo je, da z novim letom DMV-ja sploh ne bo več ... bo samo DDV ... sicer pa naj ZPS kar svetuje vladi RS, bomo obubožali še bolj ... vsi mi, pa ... avto kupi v SLO, registriraj na Slovaškem… ...prikaži več ... netto cena, cestnina Slovakom, zavarovalnina Slovakom ...
Zps nima pojma o davkih. Manj je vedno več. Sam tega v uradih ne bodo nikoli razumeli.
Proti zakonu je Zveza potrošnikov Slovenije! Zveza potrošnikov Slovenije !!!! Pa sem mislil, da so zveza za podporo potrošnikom, a so proti njim. Kateri potrošnik si ne želi kupiti avta po nižji ceni. Od njih bi pričakoval, da je to… ...prikaži več sploh prva zaveza ob tem, da je vse po zakonu. V tej krizi pa bi oni še zmanjšali prodajo in dokazali še enkrat, da se ne zavzemajo za potrošnike ampak so proti njim. Ne razumem in pika.