Avto
446 ogledov

Zakaj se avto pozimi v garaži slabo počuti

Zavore Profimedias
Razbijamo mite - ali je res, da naj bo v dneh, ko je zaradi snega in nizkih temperatur avto odet v debelo plast soli, obvezno parkiran pred garažo in ne v njej?

"Da, res je," pravi mehanik Zmago Drobnič iz prodajno servisnega centra ASPC Drobnič. "Če je le mogoče, naj avto ostane pred garažo oziroma na mrzlem. Toplota v garaži namreč zelo pospeši delovanje soli na avtu," iz izkušenj govori Drobnič. "Prav tako boste s tem preprečili rošenje avta." 

Če ne mislite ravno oprati podvozja po vsaki vožnji, je torej pozimi veliko bolje vozilo pustiti pod kakšnim nadstreškom in ne v garaži, četudi jo premorete.

V redu, zamahnemo z roko, marnje mehanikov pač. Ampak kaj s tem tvegamo? "Najbolj so na udaru zavorni diski, saj jih sol najbolj ogroža in razžira," pravi Drobnič. Najslabše je takrat, ko zasoljen avto več dni ostane na toplem in vmes ne pride do delovanja zavornih ploščic, da med vožnjo lahko "očistijo" diske. 

"Najpogostejša posledica, ki sledi zaradi nažrtih diskov, je tresenje volana," pravi Drobnič. Seveda so spremembe čutne tudi pri zaviranju. Edina trajna rešitev v tem primeru je menjava diskov.

pregled avtomobila | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Zagovorniki zimskega garažiranja bodo verjetno argumentirali, da si ne pustijo odzveti udobja tople notranjosti avta. Protiargument ponuja vložek v dodatno opremo stacionarnega ogrevanja z grelcem notranjega zraka.

Med deli avtomobila, ki so tudi zelo na udaru zaradi soli, so še druga področja podvozja, denimo zglobi in roke. Pri sestavnih delih, ki so narejeni kot ulitki, je problem rjavenja ponavadi manjši, saj se rja na takšnih delih zgolj nabira, ni pa ogrožena njihova struktura.

Avtomobili kot švicarski sir veliko redkejši na cestah

Se spominjate oplov s prerjavenimi pragovi ali obodi blatnikov ter škod felicij, katerim bi lahko celo kakšen gozdar z debelimi prsti vtaknil svoj palec skozi prerjaveta zadnja vrata? Kako je s temi težavami danes, so še aktualne?

Parkiranje med zimo | Avtor: Profimedias Profimedias
"Današnji avtomobili so veliko bolje zaščiteni pred rjavenjem kot nekoč," pravi Drobnič.

Vsaj najbolj izpostavljeni deli so pocinkani, zelo je porasla uporaba aluminija in plastike,  po njegovih besedah se je zelo izboljšala tudi kakovost uporabljene pločevine, zato proizvajalci lahko ponujajo dolgo garancijsko dobo na prerjavenje. 

"Nekoč so bili velika nevarnost kamenčki, ki so načeli barvo, čemur je lahko takoj sledilo rjavenje. Tega je danes veliko manj." Posipanje z drobljencem je danes tudi zaradi drugačnih pravil veliko redkejše.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • westal 05:41 06.januar 2016.

    Avti so vedno težji in ne lažji!

  • Milan Rejec 14:46 05.januar 2016.

    Škoda, da avtor navaja samo Ople in Škode. Iz prve roke vam povem, da so v tem tisočletju bili najbolj podvrženi rjavenju karoserije Mercedesi serij A in C nekje od leta 2000 do 2003/5. In so temu ustrezno menjali na ...prikaži več servisu vsa vrata, a rja na blatnikih je ostala, pa še plačat si moral menjavo, čeprav je pisalo, da je 12 letna garancija. Pri nas plačati od 500 do 1000€, v tujini ne. Vse to so lastne izkušnje na lastnih avtomobilih.

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 10:48 05.januar 2016.

    Kaj a da so zavorni diski še vedno nezaščiteni proti soli? V letu 2016? Ta avtomobilska industrija se komaj kej premakne če je temu res tako.