Le tretjina novih avtomobilov ima še vedno klasično ročico ročne zavore. In število se z vsakim na novo predstavljenim ali pa prenovljenim modelom le še manjša.
Raziskava, ki so jo objavili v Veliki Britaniji, kaže, da med 32 različnimi proizvajalci le dva (Dacia in Suzuki) še vedno uporabljata izključno ročno zavoro, vsi ostali proizvajalci so vsaj deloma že prešli na elektronsko verzijo. Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes in Porsche pa sploh nimajo več modela v prodaji, ki bi še imel klasično ročico, pravijo pri portalu CarGurus, kjer so naredili raziskavo.
Proizvajalci imajo radi elektronsko ročno zavoro. Zaradi nje pridobijo prostor med sedeži. Tudi vozniki bi jo morali imeti rajši, saj je zaradi enostavnega pritiska na stikalo potrebnega manj napora pri blokadi avtomobila na mestu. Elektronska zavora je skoraj vedno povezana s pomagalom za speljevanje v klancih, prav tako se sama sprosti, ko želi voznik speljati.
Seveda pa bodo ostali tudi takšni vozniki, ki prisegajo na analogno klasiko. A tudi takšni bodo imeli na razpolago vse manj avtomobilov za obrat z ročno na kakšnem praznem zasneženem parkirišču.
dezurni@zurnal24.si
Pomoje se bo dal kmal predelat avte na klasično ročno zavoro.