* - Fotografija je simbolna.
Češki avtocestni dirkač, ki je julija 2021 na nemški avtocesti dosegel omenjeno hitrost 417 kilometrov na uro, je ostal torej nekaznovan. To je odločila generalna tožilka zvezne dežele Saške-Anhalta, ki je razsodila, da lokalne oblasti v Naumburgu proti njemu niso zbrale dovolj dokazov. S tem, je le potrdila oprostilno sodbo iz junija, proti kateri so lokalne oblasti vložile pritožbo.
To ni nič presenetljivega, saj na določenih odsekih nemških avtocest največja hitrost sploh ni omejena. Vendar pa bi razprave lahko sprožil dodatek, ki so ga pripravili naumburški pravniki. Da bi v prihodnje preprečili takšna nepremišljena, a ne kriminalna dejanja, so predlagali, naj se prometnim predpisom doda doslej neobstoječa omejitev hitrosti. Ta bi na avtocestah še vedno omogočala zelo hitro vožnjo, vendar pa bi preprečevala divjo jago, ki si jo je pri njih privoščil Čeh. Predlagali so omejitev hitrosti na 200 kilometrov na uro.
116 metrov na sekundo
Tožilka je ob oprostitvi češkega avtocestnega dirkača pojasnila, da se ji vožnja s hitrostjo skoraj 116 metrov na sekundo zdi ekstremno nepremišljena in samomorilska, vendar pa ni kriminalno dejanje. Ni namreč našla indikacij, ki bi jih lahko uporabila kot dokaz, da je vožnja v omenjenem primeru potekala na izrazito nezakonit in brezobziren način.
Češki milijonar je sicer v začetku leta na spletu objavil video, v katerem je pri Burgu drvel po avtocesti A2 med Berlinom in Hanovrom. Posneti merilnik hitrosti v njegovem bugattiju chironu je kazal 417 kilometrov na uro. Obtoženi se je pohvalil celo, da je na vsake toliko volanski obroč spustil iz rok. Tožilka je pojasnila, da v nasprotju z motociklisti, voznikom tudi to ni izrecno prepovedano.
Izgon avtocestnih dirkačev
Omejitev hitrosti na 200 kilometrov na uro bi lahko vsaj nekoliko omilila velike hitrostne razlike, do katerih prihaja med avtomobili na nemških avtocestah. Pri nemškem Spieglu so že leta 2018 komentirali, da so avtomobili, ki po levem pasu drvijo z 250 ali 280 kilometri na uro, dvakrat hitrejši od vozil na srednjem pasu in celo za do 200 kilometrov hitrejši od tovornjakov na povsem desnem pasu. Če bi hitrost omejili na 200 kilometrov na uro, bi se razlika med povsem levim in sredinskim pasom v normalnem prometu zmanjšala na 50 do 80 kilometrov na uro.
Oblasti dodajajo, da bi omejitev hitrosti na 200 kilometrov na uro precej omejila tudi tako imenovani »hitrostni turizem«. Z omejitvijo bi ceste očistili amaterskih dirkačev, potujočih domačinov in tujcev pa pri njihovih vožnjah ne bi preveč ovirali.
To je članek za vse naše idiote na cestah!!!
Nemške AC nimajo omejitve hitrosti še iz časov, ko vozila niso dosegala 400 km na uro. Zdaj pa je drugače, 116 km na sekundo pomeni da te iz nevidnosti doseže v eni sekundi - pogledaš v špegu, ne vidiš nič,… ...prikaži večič, zapelješ na prehitevalni pas in imaš bum od zadaj.... Tudi voznik pred sabo ne vidi nič, zavorna pot je kilometer ali več. Skratka 200 km je razumna omejitev, zafrustriranci naj pa hodijo na nurbergring med sebi enake, na javnih cestah s tem nimajo mesta
Taki avtek imel bi tudi jaz... 😁