DPF filtri se s časoma mašijo, deloma ali popolnoma, saj je njihova naloga, da zaustavljajo trdne delce, ki bi sicer končali v ozračju. Do okvar prihaja zaradi slabše kakovosti goriva in načina vožnje, so nam pojasnili pri servisu Špan, pooblaščenem serviserju za vozila znamk Mercedes-Benz in Volkswagen.
Tom Pleskovič, urednik spletnega portala Avtonasveti.com dodaja, da se, ko je stopnja zamašenosti dovolj visoka, sproži samodejna regeneracija, ki poskrbi za sežig zbranih saj in posledično 'praznjenje' DPF filtra. "V kolikor se regeneracija zaradi kratkih voženj ne more popolnoma izvesti se čez čas DPF filter 'zapaca' do te mere, da regeneracije med vožnjo ni več mogoče izvesti zato je nujen obisk pri specialistu," razlaga Pleskovič.
Vzrokov za težave več
Za pogoste težave z 'zapacanim' DPF filtrom lahko vzroke iščemo tudi v okvarjenem EGR ventilu, okvari turbo-polnilnika, uporabi neustreznega motornega olja, neustrezno izvedenem povečanju moči (Chip tunning), puščanju hladilne tekočine, … in okvarah ter poškodbah ostalih elementih, ki vplivajo na zgorevalni proces v motorju in posledično izdatno tvorjenje saj.
Pri Španu lastnike vozil zato opozarjajo, da je velikega pomena pravilno vzdrževanje in nega vozila. "Vozniki moramo skrbeti za kakovostno gorivo (problematično je gorivo zunaj držav EU), pomembno je, da uporabljamo tovarniško predpisano specifikacijo olja in vozilo redno servisiramo," še dodajajo. Nov DPF dilter za VW golfa, na primer, stane od 2.200 do 2.500 evrov.
Pleskovič k temu dodaja še, da vozilu občasno, to je enkrat na 1.000 kilometrov, privoščimo daljšo vožnjo s povišanimi vrtljaji motorja.
Filter se čisti sam
Kakšen je postopek čiščenja DPF filtra? "Čiščenje poteka samodejno, po v naprej predvidenem intervalu glede na parametre, ki jih računalnik vozila dobi iz sistema za krmiljenje motorja," pojasnjujejo pri Španu.
Ko so za to izpolnjen pogoji motorni računalnik sproži program regeneracije, ki povzroči povišane temperature v izpušnem sistemu in s tem sežig saj. V kolikor takšna regeneracija ni uspešna oziroma zaradi kratkih razdalj ni mogoča, nas avtomobil z opozorilno lučko opozori na težavo z DPF filtrom. "V tem primeru lahko regeneracijo izvedemo z daljšo vožnjo (20 do 40 kilometrov) pri povišanih motornih vrtljajih ali pa se zapeljemo do servisne delavnice kjer nam lahko s pomočjo računalniške diagnostike in uporabo kemičnih aditivov izvedejo prisilno regeneracijo DPF filtra," še pravi Pleskovič. V kolikor takšna regeneracija ni uspešna je mogoče pri ustrezno usposobljenih serviserjih DPF filter demontirati iz vozila, sežgati saje v posebnih žarilnih pečeh in ga nato, očiščenega, ponovno vgraditi v vozilo.
Itak da. Si pa humorist.
Vozim na plin in sem IN.Že 10. let.
Vozim hibrida. Poraba kot dizel ali še manj. Vzdrževanje je precej ceneje od navadnega bencinarja ali dizla.