Ali kupci tudi v nižjih avtomobilskih razredih spreminjajo navade pri izbiri menjalnika? Se prodaja avtomatskih menjalnikov z njihovim tehnološkim napredkom povečuje?
Zagotovo. Večja mesta po svetu se soočajo z vedno večjimi prometnimi zamaški. Avtomatski menjalniki pri vožnji v gneči predstavljajo neprimerljivo udobje v primerjavi z ročnimi menjalniki. Zadnje generacijo samodejnih menjalnikov smo naredili tudi ekonomsko gledano neverjeten preskok, poraba goriva z njimi je rekordno nizka v razredu.
Z novimi tehnologijami na področju varnosti in udobja proizvajalci kot so Peugeot tekmujejo tudi s premium znamkami avtomobilov. Kako pomembni so samodejni menjalniki v boju za kupce avtomobilov z znamkami kot so BMW, Audi in drugimi premium proizvajalci?
Pri Peugeotu ste predstavili klasični šeststopenjski samodejni menjalnik. Boste predstavili osemstopenjski samodejni menjalnik? Morda že v novi generaciji modela 3008? Kakšne spremembe si lahko obetamo v primerjavi s šeststopenjskim menjalnikom?
Naš novi menjalnik bo osemstopenjski. Je že v razvoju. Predstavili ga bomo z novo generacijo motorjev že naslednje leto ali pa najkasneje leta 2018. Novi peugeot 3008 bo, ko bo na voljo za serijsko vgradnjo, tako kot tudi drugi naši modeli opremljen s tem menjalnikom.
Francoski proizvajalci vozil v preteklosti niste bili znani kot vodilni na področju avtomatskih menjalnikov. Kaj je bil največji izziv pri razvoju šeststopenjskega samodejnega menjalnika (EAT6)?
Res je kar ste omenili za preteklost, pa čeprav smo skupaj z Renaultom razvili samodejni menjalnik že pred 20 leti. Zdaj sodelujemo z zares dobrim dobaviteljem, podjetjem AISIN AW, ki je največji proizvajalec avtomatskih menjalnikov na svetu. Z njimi nam je uspelo splesti odlično zavezništvo. Postavili smo jim izziv, da mora menjalnik prispevati k enokomičnosti, nižjim izpustom CO2, hkrati pa mora biti odziven in konkurenčen dvosklopčnim menjalnikom. Mislim, da jim je uspelo zelo dobro. Hkrati smo morali razviti nov način prilagoditve celotnega pogonskega sklopa, ki omogoča gladko prestavljanje in uglajeno delovanje.
Po mojih izkušnjah z avtomatskimi menjalniki se zelo dobro obnesejo pri vozilih z veliko navora. Še posebej velja to za kombinacjo z dizelskimi motorji. S tem merim na ugodno porabo goriva. Kakšen potencial vidite pri avtomatikih v povezavi z bencinskim motorji, še posebej vse bolj priljubljenimi turbo trivaljniki?
Mislim, da smo dokazali, da lahko samodejni menjalnik zelo dobro sodeluje tudi z zmanjšanimi motorji, torej motorjih manjše prostornine. Na primer 1,2-litrski turbo puretech bencinski motor kombiniran s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, je ena najboljših kombinacij trenutno na trgu. Ključno pri vsem je način, kako prilagodiš avtomatski menjalnik in kontrolni sistem z motorjem.
Peugeot in Citroën, ki uporabljata iste motorje, nimata dvosklopčnega samodejnega menjalnika. Če se ne motim ga razvijate?
Razvijamo mali dvosklopčni menjalnik, in sicer skupaj s partnerji DFM in getrag na Kitajskem. V preteklosti smo sprejeli nekaj odločitev, ki so plod ekonomskih razlogov. V prihodnje bomo imeli oboje, torej: Aisin avtomatski menjalnik in mali DCT dvosklopčni menjalnik z DGT (DFM Getrag Transmission).
Pri General Motorsu imajo 10-stopenjski samodejni menjalnik. Kakšno je vaše mnenje o tako velikem številu prestavnih razmerij pri samodejnem menjalniku?
Kako ste testirali vaš šeststopenjski samodejni menjalnik? Je njegova pričakovana življenjska doba enaka kot pri ročnem menjalniku?
Menjalnik, ki ga je razvil Aisin AW, je prestal vse Aisinove teste ja Japonskem in vse Peugeotove ter Citroënove teste.
Sprašujem zato, ker je ljudi pogosto strah stroškov, ki bi nastali z morebitnim popravilom samodejnega menjalnika.
Napredek na podorčju samodejnih menjalnikov je velik. To so zelo zanesljivi menjalniki. Zagotovo bo samodejnim menjalnik ostal dražji kot ročni, a tudi na tem področju se razlika zmanjšuje. Pri vsem tem pa sta udobje in vozniška izkušnja s samodejnim menjalnikom edinstvena.
Del strategije Peugeota so tudi hibridi in električna vozila. Kako ključen bo zaradi tega razvoj samodejnih menjalnikov? Kateri tip menjalnika bo prevladal v prihodnosti?
Zame je to zelo preprosto. Hibridi in druga baterijska vozila, pa tudi vozila, ki bodo omogočala samodejno vožnjo, bodo kombinirana s samodejnimi menjalniki. Razvoj avtomatskih menjalnikov je ključ za razvoj naslednje generacije baterijskih vozil.
Ravno to isto mišljenje sem imel sam pred 3 leti ko pa enkrat voziš avtomatika šele takrat vidiš kaj se reče vožnja. Bi rekel ravno obratno kot si napisal vožnja z ročnim menjalnikom je dolgočasna in za tiste ki ne vozijo radi.
Saj tega niso pisali žurnalovci, vidiš da ni pravopisnih napak. To je reklama. Peugeot da avto žurnalu v uporabo, oni objavijo reklamo...
Pa kaj vi še znate pisati o čem drugem kot o samodejnem menjalniku? Saj to že vsi vemo, da je samodejni menjalnik za tiste, ki ne vozijo radi. Sam nebi kupil samodejnega menjalnika, ker je vožnja z njim dolgočasna, pa… ...prikaži več tudi če bo cenejši od ročnega.