Avto
3714 ogledov

Zavijanje pri rdeči luči: "Nisem prepričan, da je pri nas že čas za to."

Rdeča luč na semaforju Profimedia
V Sloveniji bi utegnili dobiti prometno pravilo, ki ga Američani poznajo že več kot pol stoletja - zavijanje desno pri rdeči luči na semaforju. Kaj pravi stroka?

V besedilu popravkov zakona o pravilih cestnega prometa (ZPCrP), ki ga ministrstvo za infrastrukturo ministra Jerneja Vrtovca pošilja v vladno obravnavo, je zapisano tudi novo pravilo, ki določa, da je vozniku, ob rdeči luči na semaforju, kateri je dodan prometni znak za vožnjo desno ob rdeči luči na semaforju, dovoljena vožnja desno ob rdeči luči na semaforju, vendar le ob pogoju, da je smer prosta. Za mnenje smo prosili različne neoedovisne organizacije, ki se ukvarjajo tudi z varnostjo v prometu.

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Rolanje Rolanje Avto Kaj novi zakon prinaša za tiste, ki imate radi rolanje?

V AMZS tako ocenjujejo, da bi to lahko bila dobrodošla novost, pri čemer izpostavljajo pomen izobraževanja voznikov, da bodo s to novo rešitvijo seznanjeni in jo bodo znali pravilno ter varno uporabljati. Prepričani so, da je nujno tudi zavedanje vseh voznikov, da trenutni predlog določbe tovrstno vožnjo omogoča, in ne zahteva. Voznik naj se za njeno uporabo odloči, če se bo pri tem počutil varno in suvereno. V nasprotnem primeru mu tega ni treba storiti, kar morajo upoštevati tudi vozniki za njim.

semafor | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Alkotest Predlog zakona Avto Predlog zakona: "Očitno med poslanci sedi preveč ljubiteljev dobre kapljice"

David Razboršek, direktor Zavoda VOZIM, v katerim invalidi izpostavljajo težke zgodbe povezane s prometnimi nesrečami izpostavlja Nemčijo, kjer tak predlog uporabljajo že nekaj desetletij in deluje. Pojasnjuje, da lahko ob pravilni uporabi pravilo vpliva na boljšo pretočnost prometa, bo pa po njegovem mnenju potrebno implementacijo spremljati v praksi, povezati z izobraževanjem, čas pa bo pokazal, kako uspešna bo.

Telefoniranje med vožnjo Spremembe zakona Avto Vse to prinašajo spremembe prometnega zakona (alkoholiki, lahko ste mirni)

Borut Žagar, direktor Šole vožnje Šmarca pa pravi, da je pravilo že nekaj let določeno s pravilniško določbo, a do implementacije v realni promet do danes še ni prišlo. Rešitev se mu zdi zanimiva, "znana iz ureditve prometa »čez lužo« a nisem čisto prepričan, da je pri nas že čas za to," pravi in dodaja, da največji izziv vidi v tem, na kakšen način se bo ta novost skomunicirala do vseh voznic in voznikov. "Drugače zna biti kar pestro in precej dela za policijo, redarstvo in nenazadnje vlečne službe ...," še pravi Žagar.
 

Komentarjev 11
  • Korona0 06:58 09.avgust 2020.

    A to pomeni, da je zavijanje pri rdeči,, ker je desni v primerjavi z drugim, ki ima zeleno, velja desno pravilo in ima rdeči prednost? Kdo bo spoštoval takrat pešce, ki imajo zeleno za prehod? Koliko bo povoženih pešcev, pa ...prikaži več kolesarjev, ki že sedaj izsiljujejo z zavijanjem? Bedarije, raje urediti promet z manj semaforji in življenjskimi omejitvami!

  • jakec1575 23:52 08.avgust 2020.

    Ne!!! Pokalo bo, kot za stavo. Ker Slovenc je agresivčina. umirali bodo ljudje. verjetno veliko nedolznih sopotnikov v zelenem valu.

  • Vozniček 10:42 08.avgust 2020.

    Nepoznavanje prometnih pravil je v Sloveniji splošen problem, saj na izpitih vse preveč poudarka dajemo praktični vožnji! Če bi teorijo preverjali dvakrat, vmes pa bi preteklo daljše časovno obdobje, bi bilo znanje boljše. Drugi problem je uvoz poceni delovne sile ...prikaži več iz Balkana (vozniki tovornih vozil, avtobusov...), ki po standardih teoretičnega znanja ne dosegajo niti 20% naših. Tretji problem je komunikacija AVP, ki po njihovih kanalih doseže le omejen krog voznikov.