Ford. Na avtosalonu v Frankfurtu so predstavil koncept novega družinskega enoprostorca S-MAX, ki prinaša tehnologije, ki opozarjajo na ogroženost zdravja voznika in potnikov. Proizvajalec obljublja, da bo velik del novih tehnologij leta 2014 vgrajen v serijski model.
Senzorji v sedežu
Ford se je povezal z največjimi svetovnimi proizvajalci medicinske opreme, ki jo bo vgrajeval v prihodnje svoje modele. V konceptem S-maxu so predstavili napravo za merjenje sladkorja v krvi in sedež s tehnologijo EKG (elektrokardiograf), ki spremlja delovanje srca voznika in ga še dovolj zgodaj opozori na nepravilno delovanje, s tem pa lahko prepreči srčni napad in morebiten trk z vozilom.
Niso poklicali reševalcev
“Navadna EKG naprava v ambulatni zahteva pritrditev elektrod na kožo na različnih mestih na telesu. Fordov EKG sedež pa ima vgrajenih šest senzorjev, ki skozi obleko zaznavajo aktivnost srca,” je za Žurnal24 pojasnila Sandra van Tongern, vodja evropskega Forda za stike z mediji.

Zanesljivost tovrstnih naprav je že zdaj visoka. EKG sedež je na testih natančne podatke sporočal pri 95 odstotkih voznikov v 98 odstotkih časa med vožnjo. Senzorji bodo znali kmalu prestrezati skozi različne materiale, ki motijo meritve.
SYNC - Povezava z zdravnikom
Vez. Varnostni sistemi vgrajeni v vozila se lahko preko vmesnikov že danes povežejo z reševalci. Fordov sistem Sync omogoča, da so reševalci o zdravstvenem stanju voznika informirani pred, med in po prometni nesreči. Ko je sistem Sync povezan s EKG sedežem, ali napravo za merjenje sladkorja v krvi, so lahko reševalci s pomočjo SMS sporočil iz pametnih telefonov nemudoma obveščeni o morebitnih težavah. Fordovi inženirji razmišljajo, da bi omenjene sisteme izkoristili za opazovanje bolnikov, zdravnikom pa bi omogočili, da podatke uporabijo za opazovanje bolnikov v svojih registrih. Tako bi zmanjšali število obiskov v bolnišnicah.
Že danes varnostni sistemi v vozilih v veliki meri z avtomatizacijo vozniku lajšajo vožnjo, v prihodnje pa bodo lahko v popolosti prevzeli nadzor nad vozilom. V primeru resnih zdravstvenih težav, ko bodo senzorji zaznali, da voznik nima odprtih oči, bodo varnostni sistemi sami prevzeli vrtenje volana in delovanje menjalnika in zavore, ter varno zaustavili vozilo.