Avto > Šofer naj bo
3170 ogledov

Že milijon angelov varuhov v tovornjakih

Mercedes-Benz asistenčni sistemi
1/5
Daimler
Daimler Truck je obeležil pomemben mejnik, vgradnjo milijona aktivnega asistenta za zaviranje v sili.

Korporacija Daimler Truck si je pred leti zastavil ambiciozen cilj. Do leta 2025 želijo v 75 odstotkov novih tovornjakov in avtobusov znamk Mercedes-Benz, Setra, Fuso, Freightliner, Western Star in drugih pod njenim okriljem vgraditi napredne asistenčne sisteme za zaviranje v sili. Do leta 2030 naj bi ta število narasla na 80 odstotkov. Te dni so dosegli mejnik, da so s tem zelo koristnim pripomočkom opremili že milijonto vozilo.

Uvajanje novih asistenčnih sistemov pri gospodarskih vozilih poteka precej počasneje v primerjavi z osebnimi avti. Delno je za to kriva bolj kompleksna tehnologija, precej pa je tudi nezaupanja pri kupcih, ki se pri kleščenju cene ob nakupu vozila najhitreje odpovedo dodatni opremi v obliki naprednih pripomočkov. Pri tem pozabljajo, da jim prav ti pripomočki kasneje v delovni dobi lahko prihranijo ogromno denarja in preprečijo izpad dohodkov.

Mercedes-Benz asistenčni sistemi | Avtor: Daimler Daimler

Takšen je primer aktivnega asistenta za zaviranje v sili ABA. Daimler ga je uvedel že leta 2006, z njegovo pomočjo pa je lahko tovornjak v izrednih okoliščinah prešel v fazo maksimalnega zaviranja do ustavitve. Z razvojem tehnologije in drugih podsistemov je danes v uporabi že peta generacija ABA, ki za delovanje uporablja tudi radar in kamere. Če sistem opazi nevarnost nesreče z drugim vozilom, oviro ali pešcem, bo sistem opozoril voznika. Če ta ne bo ustrezno ukrepal, ABA začne z delnim samodejnim zaviranjem. Če niti takrat voznik še ne odreagira, pa se sproži tretja faza, ko vozilo zavira na polno do ustavitve. 

Od leta 2016 je pri modelih Mercedes-Benz na voljo tudi sistem Sideguars Assist S1R, ki pomaga preprečevati trke s pešci in kolesarji. Od leta 2019 je mogoče sistem pri določenih modelih tudi naknadno vgraditi. Junija 2021 pa je Daimler kot prvi proizvajalec uvedel aktivni sistem za bočno asistenco, ki ne le opozarja voznika na premikajoče se kolesarje, uporabnike e-skirojev in pešce, temveč pri hitrosti do 20 km/h med zavijanjem tudi samodejno zavira, če se voznik ne odzove ustrezno na opozorilo na nevarnost.

Nedolgo nazaj so pri Mercedes-Benzu uvedli že tudi drugo generacijo MirrorCam digitalnih stranskih ogledal, ki v primerjavi s klasičnimi ogledali omogočajo precej širši vidni kot. Skrajšali so tudi roko kamere in izboljšali ločljivost slike na notranjih digitalnih zaslonih. 

Mercedes-Benz asistenčni sistemi | Avtor: Daimler Daimler

Prihodnje leto velik mejnik za gospodarska vozila

Po trgih sveta sicer obstajajo velike razlike glede hitrosti uvajanja naprednih asistenčnih sistemov v flote. Evropski trg je glede tega najbolj napreden tudi zaradi zakonskih smernic. Od julija 2024 bodo morali imeti novi tovornjaki obvezno vgrajene določene asistenčne sisteme, tudi takšne, ki jih pri znamki Mercedes-Benz že danes vgrajujejo serijsko. Daimlerjeva posebnost pa je, da številne sisteme ponuja tudi za naknadno vgradnjo v že obstoječa vozila. 

Evropska unija je prav področje trkov, v katerih so udeležena tovorna vozila, prepoznala kot še posebej pereče. Število nesreč se tudi po zaslugi nove tehnologije počasi zmanjšuje.

Mercedes-Benz asistenčni sistemi | Avtor: Daimler Daimler
Mercedes-Benz asistenčni sistemi | Avtor: Daimler Daimler

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.