Avto
19 ogledov

Življenje odvisno od pnevmatik

Redni pregled polnilnega tlaka v pnevmatikah opravljajte vsaj enkrat na mesec. Žurnal24 main
Nepravilno napolnjene pnevmatike so vzrok kar šestini vseh prometnih nesreč. Pred potjo na lepše ne pozabite preveriti tlaka.

Zaradi povečane naloženosti avtomobilov je treba pnevmatike pred odhodom na počitnice preveriti.

Testi pnevmatik kažejo, da lahko prenizek ali previsok polnilni tlak občutno vpliva na delovanje avtomobila med vožnjo in njegovo zavorno pot. Vozniki pogosto naredijo eno od treh klasičnih napak: tlaka v pnevmatikah sploh ne preverijo, tlak preverijo pri ogretih pnevmatikah ali pri polnjenju ne upoštevajo teže vozila, ki se zaradi počitniške prtljage poveča.

Pri družbi Goodyear voznikom dajejo pet koristnih nasvetov:

1. Preverite tlak. 64 odstotkov avtomobilov v EU ima premalo napolnjene pnevmatike. Vozniki velikokrat svoje pnevmatike pregledajo neustrezno, in sicer samo vizualno ali z brco v pnevmatiko, kar je popolnoma neprimerno. V treh mesecih lahko namreč tlak pade do 0,2 bara, in to samo zaradi vsakodnevnega procesa širjenja. Premalo napolnjene pnevmatike se pretirano segrevajo, povečujejo porabo goriva in so v nevarnih situacijah manj zanesljive. Tlak preverjajte pri hladnih pnevmatikah.

2. Pazite na težka bremena. Če je avtomobil polno zaseden s potniki in obremenjen s prtljago, je treba v pnevmatikah po navodilih proizvajalca povečati polnilni tlak. Enako je treba storiti tudi na pnevmatikah prikolice, poleg tega pa preveriti morebitne razpoke ali izbokline na bočnici zaradi dolgotrajne izpostavljenosti neposredni sončni svetlobi ali mrazu, ustreznost profila, morebitne ploske dele, enakomernost obrabljenosti pnevmatik in morebitne tujke v dezenu.

3.  Preverite obrabljenost pnevmatik. Pred odhodom je treba preveriti  tekalno plast pnevmatik. Najpomembnejša je zadostna globina profila in enakomerna obrabljenost, saj le ta vpliva na vedenje vozila na mokrih cestah. Pri prenizkem ali previsokem polnilnem tlaku se pnevmatika ne obrablja enakomerno po vsej površini tekalne plasti. Prenizek polnilni tlak vodi k večji obrabi tekalne plasti na zunanjem delu pnevmatike, previsok pa povečuje obrabo na njenem notranjem delu. Oba vplivata na število kilometrov, ki jih s pnevmatikami lahko prevozimo.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.