Žurnalov in Toyotin dan v AMZS centru varne vožnje Vransko je za najbolj varnega voznika okronal Denisa Kirbiša iz Maribora, Tilen Brelih, pa je ob pomoči navigatorja Toneta Breliha slavil zmago v varčni vožnji.
Žurnal24 main
V tekmovanju za varno vožnjo se je v predtekmovanju, ki je bil sestavljen iz teoretičnega znanja o varni vožnji, ter dveh spretnostnih preizkušnjah sestavljenih iz vožnje po slalomski progi in zaviranju pred oviro, pomerilo 30 tekmovalcev. Ti so glede na hitrost in spretnost zbirali kazenske točke. 10 tekmovalcev z najmanj kazenskimi točkami se je uvrstilo v finale, kjer sta dodatni spretnostni preizkušnji določili končnega zmagovalca Denisa Kirbiša. 27-letni Mariborčan je po zmagi dejal:
"Bilo je vroče, zanimivo in napeto. Vesel sem zmage in tudi tega, da sem osvojil dodatna znanja, ki mi bodo pomagala na cesti.“Nad točkovanjem so bdeli inštruktorji AMZS, njihov vodja
Brane Legan pa je o tekmovalcih povedal:
"V zadnjih letih raste pomen prometne varnosti. Ta dan je bil velik kamen v mozaiku, ki pri ljudeh spodbuja preudarno vožnjo.“
Z varčno vožnjo na dopust
Anže Petkovšek
Na tekmovanju v varčni vožnji se je v štirih predtekmovalnih skupinah pomerilo 16 tekmovalcev, ki so jim v avtomobilu poleg inštruktorja varčne vožnje družbo delali sopotniki, ki so jih morali usmerjati po v naprej začrtani trasi. Vsi so imeli povsem enake avtomobile toyota yaris, z 1.0-litrskim bencinskim motorjev, inštruktorji pa so za merjenje porabe goriva uporabljali posebne merilne naprave, ki poleg porabe med drugim merijo tudi število zaviranj, pospeševanj in povprečno število vrtljajev. Pravila so velevala, da imajo vklopljeno klimatsko napravo, progo pa so morali prepeljati v določeni časovni omejitvi, s čimer jim je bilo preprečeno, da so vozili po polžje. Zmagovalec posamezne skupine se je uvrstil v finalno vožnjo, kjer je na povsem novi, še bolj zahtevni trasi, največ praktičnega znanja v varčni vožnji pokazal Tilen Brelih. 32-letni Kamničan, ki je za zmagal s povprečno porabo 4,01 litra, je dejal:
"Varčno vozim že od nekdaj, sicer avtomobile z dizelskim motorjem, tako, da sem se pozanimal, kako se obnaša bencinski motor v yarisu. Z varčno vožnjo se da na letni ravni privarčevati za pot na dopust.“
Bencinski motorji prekašajo dizelske
Anže Petkovšek
Glavni med štirimi strogimi inštruktorji, ki so zaradi neupoštevanja pravil povezanih z varno vožnjo, morali en tekmovalni par tudi diskvalificirati,
Danijel Granda je o zmagovalcu povedal:
"Rezultat je za te vroče temperature odličen. V toyoti yaris so sedeli trije odrasli ljudje, tako, da je bila dodatno obtežena, prižgano smo imeli klimatsko napravo, kar je še dodaten porabnik goriva. Vzpodbudno je to, da med prvo in drugo vožnjo ni bilo bistvene razlike v porabi goriva, in to kljub temu, da je bila finalna trasa veliko bolj zahtevna. Današnji bencinski motorji dokazujejo, da je šel razvoj daleč naprej. Bencinski motorji so trenutno pred dizelskimi, ne samo ko govorimo o izpustih CO2.“
Avtomobilistični dan uspel
Direktor podjetja Toyota Slovenija Gregor Mauko, pri katerem so na Vranskem prvič Sloveniji predstavili kar tri novosti, športno toyoto GT 86, prvi sedemsedežni hibrid v Evropi prius+ in luksuzni lexus GS, je o tekmovanju dejal: „Moram reči, da sem zelo pozitivno presenečen. Organizacija prireditve je bila na vrhunskem nivoju. Po informacijah, ki jih imam se je zbralo preko 1.000 ljudi. To se mi zdi nekaj, kar sta Toyota in Žurnal v teh časih potrebovala.“
Rezultati:
Najbolj varen voznik:
1. mesto: Denis Kirbiš, 13.941 kazenskih točk
2. mesto: Bojan Potočnik, 14.253 kazenskih točk
3. mesto: Uroš Piskar: 14.383 kazenskih točk
Najbolj varčen voznik:
1. mesto: Tilen Brelih (predtekmovanje: 4,02 l/100 km/h, finale 4,01 l/100 km/h, skupni rezultat: 8,03)
2. mesto: Janez Lipovec (predtekmovanje: 4,32 l/100 km, finale: 4,24 l/100 km, skupni rezultat: 8,56)
3. mesto: Tomaž Ovčak (predtekmovanje: 3,93 l/100 km, finale: 4,67 l/100 km, skupni rezultat: 8,65)
Žurnal24 main