Fiat bi moral letos praznovati pomembno obletnico, saj je minilo petdeset let, kar so kupili Lancio, a znamki, ki se je iz ene najbolj inovativnih prelevila v proizvajalko zgolj enega avtomobila, ne bodo namenili pozornosti.
Lancia je namreč skoraj izginila iz strategije koncerna FCA po tistem, ko so jo po združitvi Fiata in Chryslerja leta 2009 poskušali še zadnjič obuditi. Leta 2010 se je namreč uprava koncerna GCA odločila, da jo bodo v Evropi združili s Chryslerjem. Ameriške chryslerje so preimenovali v lancie, nekatere lancie pa so v Veliki Britaniji preimenovali v chryslerje. Na ta način so hoteli prodajo v Evropi do leta 2014 povečati na dobrih 300 tisoč vozil, vendar pa jim ni uspelo. Lancia je zato izginila iz koncernskih strategij. Tedanji vodja koncerna FCA Sergio Marchionne je julija 2014 povedal, da Lancia ni privlačna zunaj Italije in da nima v Evropi in ZDA nobenega izročila.
Vendar pa je znamka pokazala neverjetno voljo do življenja, čeprav ima v ponudbi zgolj zdaj že osem let star ypsilon. Po podatkih združenja ACEA je v Italiji v letošnjih prvih devetih mesecih prodala celo več avtomobilov kot Alfa Romeo v vsej Evropski uniji. Lanciina italijanska prodaja je v Italiji namreč do konca septembra za 29 odstotkov zrasla na 45.783 vozil, prodaja Alfa Romea pa je na ravni Evropske unije v enakem obdobju za 42 odstotkov padla na 39.114 avtomobilov.
Uspeh z enim modelom
Kako je torej možno, da znamka z zgolj enim ostarelim modelom v avtomobilski prodaji v Evropski uniji še vedno dosega 0,4-odsotni delež? Kot pravi globalni avtomobilski analitik pri JATO Dynamics Felipe Munoz, Lancia kot avtomobilska znamka še vedno uživa široko priznanje v Italiji, kjer je lancia ypsilon vedno bila zelo priljubljen model. Poleg tega je v Italiji še vedno priljubljen segment majhnih avtomobilov, ypsilon pa je edina majhna petvratna kombilimuzina, ki jo koncern FCA v Italiji prodaja po lanski ukinitvi punta.
Poleg tega ima model, ki je na trgu v več generacijah že dobrega četrt stoletja, veliko bazo zvestih kupcev. 75 odstotkov lastnic je žensk, ki jim je zaradi privlačne oblike ljubša od denimo fiata pande in na nek način predstavlja štirivratno različico fiata 500. Zanimanje voznic poleg tega ves čas povečujejo z različnimi posebnimi izdajami, s katerimi na nek način posnemajo modno industrijo.
Napoveduje se nova različica
Ypsilon je na voljo tudi s pogonom na stisnjeni zemeljski plin CNG, ki je v Italiji zelo priljubljen, deloma pa trgovci prodajo vzdržujejo tudi umetno z enodnevnimi registracijami. Poleg tega je lancia ypsilon poceni tudi za Fiat, saj so se v zadnjih osnih letih orodja za proizvodnjo gotovo že amortizirala, proizvodnja na Poljskem pa je tudi med cenejšimi. Poleg tega se razvoj lancie ypsilon še ni povsem končal, saj za prihodnje leto napovedujejo različico s hibridiziranih litrskim trivaljnikom, ki bo nadomestil ostareli 1,2-litrski štirivaljnik.
Bi torej lahko lancia ypsilon dobila naslednico? Pri koncernu FCA pravijo, da ne, saj vanjo nima smisla vlagati. Kot pravijo, je vedno bila bolj ali manj omejena na Italijo, njena privlačnost pa je vedno bila pod privlačnostjo Alfa Romea.